X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בהנצחת מיתוסים בדבר אי-חוקיות ואי-מוסריות של נוכחות ישראל ביהודה ובשומרון; בהצגת מעשי צה"ל שם כאכזריים תוך גימוד הסרבנות, הטרור ומשטר-השוד בצד הפלשתיני; ובהחדרת אמונות-שווא בדבר דיקטטורה המתרקמת כביכול בחברה ובפוליטיקה בישראל – בכל אלה מאיימים המבקרים הללו של ישראל להטביע בה לעד סירחון של פגר מרקיב
▪  ▪  ▪
הגרדיאן

שלושה שבועות נותרו עד יום ירושלים, אך מבקריה הזרים של ישראל כבר יצאו למתקפה. הללו אינם רואים לא תשועה פלאית מיד צר, לא שיבה רבתי אל לב המולדת, לא איחוד היסטורי של ירושלים, לא שחרור ולא גאולה, לא פריחה של תרבות דתית ושל יצירתיות לאומית – לא שום סיבה למסיבה. מבחינתם, זהו רק "כיבוש" מתמשך שיש לקונן עליו. ההגדרה העצמית של הפלשתינים נרמסת, נפשה של ישראל הושחתה, ושני הדברים האלה מאפילים על כל היתר.
העיתון הבריטי 'גרדיאן' החל במצווה המפוקפקת כשנתן לפני חודש את הבמה לארס שטפטפו ראשי השב"כ לשעבר עמי איילון וכרמי גילון באוזני עיתונאים זרים בגלריה ברבור בירושלים, לאחר אירוע תמיכה ב'שוברים שתיקה' ובגלריה עצמה. גילון צבע את ההיסטוריה הפוליטית של ישראל בצבעים קודרים. "הכיבוש מוביל את ישראל לאסון", אמר. "המדינה הזאת קמה על ערכי הדמוקרטיה הליברלית, וכיום אנחנו מתכחשים להם לגמרי. אפשר לדבר הרבה על מה קרה לנו בחמישים השנים האחרונות, אבל ברור שהכול נמצא בצל הכיבוש. הוא שינה אותנו כחברה. הוא הפך אותנו לחברה מחוספסת".
איילון הצליח להתעלות על קודמו, וטען שישראל נעשית "רודנית יותר ויותר". הוא ציין את מהלכיהם האחרונים של שרים בממשלה לשינויי חקיקה שיפגעו בארגונים מסוגו של 'שוברים שתיקה' על-ידי הגברת הפיקוח על המימון שלהם ומניעת הרצאות של אנשיהם בבתי ספר, והוסיף כי הם "שמו להם ליעד" את בית המשפט העליון ואת חופש העיתונות.
בקיצור, כל הערכים הליברליים, המתקדמים, הדמוקרטיים, הטובים והקדושים נרמסים תחת רגלי רוח הרפאים של הכיבוש, וכל הבלה-בלה-בלה הזה. זהו נרטיב מסוכן של דה-לגיטימציה לישראל. הגרדיאן, כמובן, בלע אותו על כרעיו ועל קרבו.
בהנצחת מיתוסים בדבר אי-חוקיות ואי-מוסריות של נוכחות ישראל ביהודה ובשומרון; בהצגת מעשי צה"ל שם כאכזריים תוך גימוד הסרבנות, הטרור ומשטר-השוד בצד הפלשתיני; ובהחדרת אמונות-שווא בדבר דיקטטורה המתרקמת כביכול בחברה ובפוליטיקה בישראל – בכל אלה מאיימים המבקרים הללו של ישראל להטביע בה לעד סירחון של פגר מרקיב.
אסור להתרגל להשמצות הללו. אסור להבליג עליהן. מנהיגי ישראל ויהדות התפוצות חייבים לפעול במשנה מרץ להדיפת הדיבה, ויפה שעה אחת קודם. אחרת, הדי המסרים הזדוניים הללו יישמעו בכל עיתוני העולם בסיקור ציון היובל לששת הימים ביוני.
ישראל צריכה להכריז בקול רם וצלול כי שיבתה ליהודה ולשומרון לגיטימית ומוסרית. השליטה הביטחונית של ישראל ב"ארץ ישראל השלמה" היא מקור ליציבות אזורית, לא לעימות. היעדר השלום וההכרה ההדדית נובע מסרבנות פלשתינית, לא מקיבעון ישראלי.
אשר ל"השחתה", אנא שאלו את עצמכם ביושר: האם "הכיבוש" משחית, או שמא הנסיגות של ישראל משחיתות והורסות יותר? מה גרם ליותר סבל, מוות והרס לפלשתינים ולישראלים כאחד: ההתיישבות היהודית ביהודה, בשומרון וברצועת עזה – או הנסיגות של ישראל מחלקים של יהודה ושומרון ומהרצועה כולה, נסיגות שהובילו ליצירת מובלעות טרור פלשתיניות ולהקמת הרשות הפלשתינית המושחתת וחמאסטן הדיקטטורית?
ועוד: האם ישראל צריכה לבנות עוד קווי גבול וגדרות שהפלשתינים יכולים לחפור תחתן, לירות מעליהן, ולדכא מאחוריהן את בני עמם – או שמא מוטב שישראל תעמיד מודלים לחדשים לדו-קיום, למען עתיד טוב יותר? האם ראוי שהקהילייה הבינלאומית תוסיף להשקיע עשרות מיליארדי דולרים במשטרים פלשתינים אפלים וסמכותניים?
אשר להאשמות בדבר הידרדרות הדמוקרטיה בישראל: אלו הן תואנות מן השפה ולחוץ של גווארדיה ישנה מובסת וחמוצה, שמזה כמעט שני עשורים איננה מחזיקה עוד במוקדי הכוח. גווארדיה ישנה שאיבדה את כל אמינותה בתחום המדיני, וגם בענייני פנים כבר אי-אפשר להתייחס אליה ברצינות. מדובר, כזכור, בקבוצה שבחוסר הבנה שיווקה לדעת הקהל הישראלית את יאסר ערפאת כשותף לשלום; ואז, בחוסר אחריות, שיווקה לנו את הנסיגה מעזה כנתיב לשלום; ועכשיו, בחוסר מציאותיות, משווקת עוד נסיגות חד-צדדיות כמזון חיוני ל"נפשה" של ישראל ול"חוסן המוסרי" שלה.
הם טעו וטועים לכל אורך הדרך. וזהו גם ערכן של ההפחדות שהם משמעיים על מצב הדמוקרטיה בישראל. נכון: מאזן הכוחות השתנה. מרכז הכובד הפוליטי נע ימינה, למחוזות שמרניים יותר, ומרכז הכובד החברתי נע אל הכיוון המסורתי. אבל נטייה שמרנית אין פירושה "רודנות".
לכל הכתבים הזרים העומדים לשקוד על כתבותיהם לרגל מלאת חמישים שנה למלחמת ששת הימים, אומַר אפוא ארבעה דברים. ראשית, מצבה הנפשי של ישראל טוב, תודה. היא הייתה ונשארה מדינה נאורה. האינסטינקטים שלה בריאים והומניים. מוסדותיה הדמוקרטיים איתנים.
שנית, "הכיבוש" אינו מרעיל את עתיד ישראל. הסכסוך הממושך עם הפלשתינים הוא אומלל ומחירו רב, אך ישראל אינה האשמה בהתמשכותו והנטל שהוא מעמיס על שכמה אינו מוחץ אותה. הסכסוך איננו מגדיר את ישראל. הוא לא צריך להיות העדשה היחידה שדרכה בוחנים את ישראל ושופטים אותה.
שלישית, המזרח התיכון אינו סובב סביב הפלשתינים וצרותיהם – ואתם מוזמנים להרגיע את המלודרמה של "חמישים שנות כיבוש". אם רצונכם לכתוב על ציון-הדרך הזה, כדאי שתאמרו משהו על חמישים שנות שגיאות אומללות של הפלשתינים בבניין-האומה שלהם, ועל שפע ההזדמנויות לשלום שהנהגתם דחתה.
ורביעית: תנו כבוד בסיסי להישגיה של ישראל, לעמידתה, למוכנותה למציאות האסטרטגית. עם קצת סבלנות – אולי עוד חמישים שנה – הכל יסתדר. ישראל תצמח ותתחזק, הערבים יבשילו ויתמתנו, ובשטח יופיעו אפשרויות חדשות ליישוב הסכסוך.

תאריך:  07/05/2017   |   עודכן:  07/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישמרו מנרטיב הרודנות
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד
עמעד  |  7/05/17 12:09
2
דוד-
זה כנראה  |  7/05/17 13:19
3
התנהלותם
באום  |  7/05/17 15:46
4
גם משפטנים בעד חיסול ישראל1
שפרירית  |  7/05/17 18:22
5
גם משפטנים בעד חיסול ישראל2
שפרירית  |  7/05/17 18:32
6
גם משפטנים בעד חיסול ישראל3
שפרירית  |  7/05/17 18:43
7
הפושעים קובעים ערכי מוסר
ב_שמואל  |  7/05/17 18:54
 
- גם בית משפט מעוות קובע תקינות1
שפרירית  |  8/05/17 08:21
 
- גם בית משפט מעוות קובע תקינות2
שפרירית  |  8/05/17 08:58
 
- גם בית משפט מעוות קובע תקינות3
שפרירית  |  8/05/17 09:13
8
הסכנה העיקרית: אוטו-אנטישמיות
יהודי מפוכח  |  7/05/17 23:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
מעשה פסול זה הוא חלק מתפישה מדינית מעוותת הקושרת "שלום" עם שלילה גזענית של זכות יהודים להתגורר בלב ארצם, ומערכות המשפט ואכיפת החוק - שותקות! "שלום" כזה איננו יהודי ואיננו דמוקרטי, איננו ציוני ואיננו מוסרי, וגם איננו שלום    וגם השופטת נאור יודעת אמת פשוטה זו, בתוך לבה פנימה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - רובה, עימות, תחליפים, ריגל? דיונים ונצמדים
עו"ד ראובן דינור
ערוץ 10 תיעד מקרה בו נוסעת ניסתה לטפול עלילת שווא על נהג מונית, שניצל רק משום שבמכוניתו יש מצלמה. אלא שבניגוד לטענה שהעלה הערוץ, מספר תלונות הסרק הוא משמעותי - במיוחד בתחום המשפחה
יוני בן-מנחם
בחירתו של אסמעיל הניה למנהיג חמאס תאפשר את חזרתה המלאה של התנועה לחיקה של אירן. המשימה הראשונה של אסמעיל הניה הינה מניעת ההתדרדרות במצבה של רצועת עזה
איתמר לוין
התנהלותה של הפרקליטות בעניינו של הרב יונה מצגר מדגימה את האופן הסלחני בו מתייחסים בתי המשפט אל נציגי המדינה. השופטים חייבים לשנות את תפיסות היסוד, וממילא - את המסקנות וההתנהלות הנובעות מהן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il