X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גורמים בפתח אומרים כי מחמוד עבאס ממשיך להפר את החוק הפלשתיני והנורמות הציבוריות בכל הקשור לשמירה על טוהר המידות. מחמוד עבאס ובניו יזכרו לאחר פרישתו מהחיים הפוליטיים כסמל לשחיתות השלטונית הפלשתינית בניגוד לקודמו יאסר ערפאת
▪  ▪  ▪
עבאס. מטייח חקירות שחיתות [צילום: פלאש 90]

שיחת היום בשטחים הינה המינוי האחרון שעשה יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, בתחילת השבוע הוא האריך בפעם השנייה ברציפות, בניגוד לחוק, את כהונת ידידו רפיק אלנטשה לתפקיד ראש האגף למלחמה בשחיתות בשנה נוספת, גם התקנון הפנימי של האגף אוסר להאריך את כהונת ראש האגף ברגע שהיא מסתיימת.
אבל למחמוד עבאס מותר הכל, הוא רואה את עצמו מעל החוק, הוא צריך את רפיק אלנטשה למראית עין, כדי להראות שקיפות וכי הרש"פ ובכיריה שומרים על טוהר המידות. רפיק אלנטשה נחשב לאחד מנאמניו של מחמוד עבאס, על-פי גורמים בפתח, יאסר ערפאת לא אהב אותו, הוא נולד בחברון ב-1934 והוא משתייך לדור המייסדים של תנועת פתח. הוא עומד בראש האגף למלחמה בשחיתות מאז שנת 2010, לפני כן היה ב-1998 שר העבודה וב-2002 שר החקלאות בממשלה הפלשתינית.
על-פי דיווח באתר "פראס" מה-5 במרס, מחמוד עבאס הפך את רפיק אלנטשה לכלי שרת לצרכיו האישיים. אלנטשה עצמו חשוד, על-פי הדיווח, ב"עבירות על החוק וקבלת סכומי כסף גדולים תמורת ניהול הכספים של היתומים בפלשתין". ב-9 בספטמר 2016 העניק רפיק אלנטשה ראיון לעיתון "אל-צבאח" שבו טען כי הכיבוש הישראלי הוא המקור הראשון לשחיתות והוא זה שמספק הגנה למושחתים ונותן להם את האפשרות לגור בתחומי מדינת ישראל. על-פי גורמים בפתח, רפיק אלנטשה משמש גם ככלי בידיו של מחמוד עבאס לחיסול יריביו הפוליטיים, כך הוא "תפר" למוחמד דחלאן תיק של עבירות שחיתות.
מחמוד עבאס דורך על החוק הפלשתיני ברגל גסה, רק השבוע התלונן בכיר פתח תוופיק טיראווי כי התלונה שהגיש לתובע הכללי הפלשתיני על האזנות סתר לבכירים בהנהגה כלל לא נבדקת או נחקרת.
לפני כחודש התלונן טיראווי שהיה בעבר ראש מנגנון המודיעין הכללי בגדה, כי מנגנוני הביטחון הפלשתינים מאזינים, בהנחייתו של יו"ר הרש"פ ובשיתוף עם חברת הסלולר הפלשתינית "ג'וואל", למכשירי הטלפון הניידים של אישים בכירים ושל עוד אלפי אזרחים פלשתינים בשטחים, כל זאת בניגוד לחוק הפלשתיני.
מחמוד עבאס נמצא בסוף דרכו הפוליטית, מצבו הבריאותי מתדרדר ועל-פי דברים שאומרים באופוזיציה הפלשתינית הוא צריך את עזרתו של רפיק אלנטשה כדי לטייח כמה חקירות שחיתות שעלולות להוביל אליו ואל שני בניו.
החשש העיקרי של מחמוד עבאס הוא מה יקרה לבניו יאסר וטארק ולרכושם אחרי פרישתו.
השניים מזוהים בקרב הציבור הפלשתיני כסמל השחיתות של שלטונו, בשנים האחרונות הם התעשרו בצורה מטאורית ופתחו עסקים משגשגים בתחומי הרש"פ ובמדינות ערב תוך ניצול הקשרים של אביהם.
בניגוד ליאסר ערפאת שהתדמית שלו בקרב הציבור הפלשתיני הייתה של מנהיג צנוע המסתפק במועט, מחמוד עבאס מזוהה כנהנתן וכמושחת. רק באחרונה הוא רכש מטוס חדש בסכום של-50 מיליון דולר שישמש אותו לנסיעותיו ברחבי העולם.
לפני כמה חודשים השלים מחמוד עבאס את בנייתו של ארמון ההארחה המפואר של הרש"פ בסמוך לכפר סורדא צפונית לרמאללה,הארמון הוקם על שטח של 44 דונמים בעלות של 13 מיליון דולר, מדובר בבבנין של 4 קומות הכולל מזרקות ומנחת מסוקים שאמור היה לארח את מנהיגים הזרים המבקרים ברש"פ. בעקבות ביקורת קשה ברחוב הפלשתיני החליט מחמוד עבאס באחרונה להפוך את המבנה המפואר לספריה ציבורית.
נראה כי אחרי 13 שנים בשלטון בתפקיד יו"ר הרש"פ הלך מחמוד עבאס בעקבות השליטים הערביים האחרים באזור בכל הקשור לשמירה על טוהר המידות, הוא יכנס להיסטוריה הפלשתינית כמי שלא התחשב במצבם הקשה של הפלשתינים, במיוחד ברצועת עזה, בפילוג ובפיצול בין הגדה לרצועת עזה, בבגידה של מדינות ערב בעניין הפלשתיני ובמאמצי הממשל האמריקני לכפות על הפלשתינים ומדינות ערב את "עסקת המאה". מה שמעניין אותו בשנות שלטונו האחרונות הוא איך לפרוש בסערה מהחיים הפוליטיים מבלי שעשה שום ויתורים לישראל ולארה"ב ואחרי שהבטיח את שלומם של בני משפחתו ואת עתידם הכלכלי.
הדעה הרווחת ברחוב הפלשתיני היא כי רבים מבכירי הרש"פ המקורבים למחמוד עבאס שמעורבים במעשי שחיתות יעשו עתה "מחטפים" נוספים לפני חילופי ההנהגה הפלשתינית, יבריחו כספים לחו"ל ויעבירו את בני משפחותיהם לירדן ולמדינות המפרץ כדי להתכונן לבאות. כל מנהיג פלשתיני חדש שיחליף את מחמוד עבאס יידרש ע"י הציבור "לנקות את האורוות" והוא יהיה חייב לתפוס כמה "שעירים לעזאזל", להעמידם לדין ולהחרים את רכושם כדי להראות שהוא נלחם נגד השחיתות.

תאריך:  08/03/2018   |   עודכן:  08/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
קובע חד-משמעית: קטינים הם עד גיל 18, בוגרים הם מעל גיל זה, ואין מקום ליצור קטגוריה נפרדת; החוק ממילא מאפשר להתחשב בגילו של העבריין בעת גזירת עונשו
יוני בן-מנחם
יחיא סינוואר "האיש החזק" בתנועת חמאס שהיה יוזם תהליך הפיוס ביחד עם מצרים הפסיק לחלוטין את פעילותו בנושא. על-פי גורמים בחמאס הוא איבד את האמון בפתח ובמחמוד עבאס, החשש ברצועה גובר כי כישלון תהליך הפיוס יגביר את סכנת המלחמה עם ישראל
איתן קלינסקי
חיים הנגבי היה מנסחה של המודעה, הקוראת לצאת מיד מהשטחים הכבושים בעיתון הארץ שלושה שבועות אחרי מלחמת ששת הימים, וזאת בעיצומה של אורגיית האופוריה עם כיבוש כל סיני, הגדה והגולן
יוני בן-מנחם
"אני רוצה מדינת חוק וממשלה שתיישם את החוק, לא מליציות ועבריינות וגניבות ונשק בידי כל אחד, יום אחד חמאס מרוצה ממני וביום השני היא דורכת על תמונותיי ומעלה אותן באש, זה קרה בעבר ואתם הייתם עדים לכך"
עידן יוסף
ראש הממשלה נפגש עם נשיא ארצות בבית הלבן    טראמפ שוקל להגיע לחנוכת השגרירות    "אם הפלשתינים לא יגיעו לשולחן הדיונים - לא יהיה שלום"    נתניהו לטראמפ: "מוכרחים לעצור את אירן, זה האתגר המשותף שלנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il