X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה לא להאמין להתבטאויות של בכירים ישראלים נגד המדינה אפילו ההסברה הטובה ביותר לא יכולה להציל את התדמית שלנו בעולם ולהתמודד מול יצר ההתאבדות של רבים מאתנו הנובע מחנופה, מצדקנות יתר ומסיבות אחרות שאינן טהורות
▪  ▪  ▪
בנט. לא הכחיש [צילום: פלאש 90]

בתגובה למאמר: "למנות את בנט לשגריר באו"ם" שכתבתי לאחרונה כאן באתר, שיתף אחד המגיבים שהזדהה בשם: "טירה", סרטון החושף ראיון ישן של בנט למראיין טים סבסטיאן מהתקשורת הזרה.
בראיון זה תקף המראיין את בנט באמצעות ציטוטים של בכירים ישראלים שהוציאו שם רע למדינה ואלו הבכירים המצוטטים בראיון זה (אני יוצא מתוך הנחה שהמקורות של המראיין הבכיר המוצגים במאמר זה נכונים מה גם שנפתלי בנט לא הכחיש אותם):
משה יעלון: "שרים ממפלגת הבית היהודי (מפלגתו של בנט) מסיתים בשטח וגורמים לעליה במספר ההתקפות של המתנחלים נגד הפלשתינים והחיילים". לטענה של בנט שמדובר בשטויות הגיב המראיין: "הוא לא יודע על מה הוא מדבר? הוא שר הביטחון".
זה לא נגמר כאן. המראיין ציין בשמו של בוגי יעלון גם את הטענה שדברי בנט על הידיים הקשורות של הצבא המונעות מאתנו את הפעולה הדרושה לעצירת גל הטרור, דרבנו את אלה שהחליטו לקחת את החוק לידיים".
ראש השב"כ לשעבר אברהם שלום: "הפכנו לכוח כובש אכזרי". ראש שב"כ לשעבר כרמי גילון: "אנחנו גורמים לחיים בלתי נסבלים של מיליונים".
נשיא המדינה ראובן ריבלין: "ישראל חולה מגזענות", "אני מזועזע מהבריונות שחלחלה לדיאלוג הלאומי", "ישנה הפליה חמורה נגד הקהילה הערבית וזה מנוגד ליסודות הדמוקרטיה" (מזל שהמראיין לא השתמש בהתבטאות נוספת שלו: "בני עמי בחרו בדרך הטרור ואיבדו צלם אנוש").
בית המשפט העליון - המראיין טען בשם בית המשפט העליון שמתנהל כאן כיבוש ואפילו כיבוש לוחמני.
יריביו של נתניהו מהשמאל - המראיין הזכיר את התבטאותו של נתניהו לפני אחת ממערכות הבחירות הקודמות ("המצביעים הערבים נעים בכמויות אדירות לקלפי"). לא מדובר היה בהתבטאות בעייתית. נתניהו לא יצא נגד זכותם של הערבים להצביע, הוא רק ניסה להוציא מהאדישות את קהל תומכיו ולגרום להם לצאת ולהצביע תוך כדי הזהרה מפני התנהלות מאורגנת והמונית של קבוצת אנשים גדולה שאינה "חשודה" בתמיכתה בימין ואף עשויה לסכן את שלטונו.
אין הבדל בין קריאה זו לבין קריאה בתקופות קודמות יותר לזהירות מפני יציאתם ההמונית של בני הקיבוצים לקלפיות או להזהרות שעדיין נשמעות מפני יציאתם של החרדים כאיש אחד להצביע (בייחוד בבחירות המקומיות בישובים בעלי אוכלוסייה חרדית גדולה) מעניין שאף אחד בתקשורת לא נעלב בשם החרדים.
טבעי ולגיטימי לצאת נגד יריביך העשויים להחליש את כוחך. זה לא אומר שאתה שולל אותם כבני אדם. אילו התקשורת והפוליטיקאים מהשמאל לא היו עושים עניין מהתבטאותו של נתניהו, היא הייתה נשכחת במהרה והערבים לא היו מתרגשים ממנה (סתם גרמו להם להרגיש שהם צריכים להיפגע) אך אחרי שהכותרות העויינות לא הפסיקו להזכיר את התבטאותו של נתניהו, היא הגיעה גם לקהל העולמי והמראיין הזר השתמש בקריאה הלגיטימית של נתניהו כדי לתקוף באמצעותה את בנט ולהאשים את מדינתנו ואת העומד בראש ממשלתנו בגזענות.
בנט השתדל להיות דיפלומט וניסה להלך בין הטיפות מבלי ללכלך חזרה על בכירי המדינה שצוטטו. זו משימה בהחלט לא קלה שהקשתה מאוד על הצופה הזר להבין מה מתחולל כאן באמת במדינה היקרה שלנו שאין דבר שהיא לא רוצה יותר משלום, מאהבת העולם אלינו ומשקט, ולכן, אין ספק שאילו היינו מאמינים בסיכוי לשלום אמתי ויציב לדורות, היינו תומכים בוויתורים טריטוריאליים מרחיקי לכת ברוב מרשים ועצום. אך אין לנו פרטנר לכך וזה לא באשמתנו.
אמירות ופעילויות אחרות המשחירות אותנו שלא באו לידי ביטוי בראיון
לכל הציטוטים בראיון זה אפשר להוסיף בקלות אמירות קשות כמו זו של סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן: "מפחיד לזהות בקרבנו תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו בגרמניה לפני 80-70 שנה" ואמירות נוספות של נושאי תפקידים בכירים בשירות המדינה, של עיתונאים לא אחראים כמו גדעון לוי שכינה בין השאר את ההתקוממות של אויבנו במילים: "מרד גטו עזה", של אמנים ואפילו של אזרחים פשוטים המתבטאים בחופשיות ברשתות החברתיות.
ישנם גם ארגונים ישראלים של השמאל הקיצוני הפועלים להחרמת ישראל בעולם ולהסברה נגד המדינה הכוללת הצגה חד-צדדית של המצב המתרחש כאן (למשל, הם מראים אלימות כביכול של המתנחלים מבלי להראות צילומים של הערבים שתוקפים אותם קודם).
בתוכנית ששודרה לפני כמה שנים בערוץ הראשון בטלוויזיה בתקופת שלטונו של הנשיא האמריקני ברק חוסיין אובמה חשפה אילה חסון מידע מזעזע והנה הציטוט של דבריה: "לא נעים לי להגיד... מבלי לנקוב בשמות ... גם האמריקנים מחזיקים כל מיני לשעברים בצה"ל באופן כלכלי כדי שהם יתאמו את עצמם לעמדות האמריקניות". מיד לאחר מכן היא הוסיפה כדי להדגיש עד כמה המצב חמור את המשפט הבא: "איזה ניסוח זהיר זה היה". אתם מוזמנים להקשיב לדבריה בעצמכם.
חבל שהיום אפשר להתבטא בחופשיות רבה מבלי לקחת אחריות על מה שנאמר ועוד יותר חבל שרבים מההתבטאויות המשחירות אותנו בדעת הקהל העולמית נאמרות על-ידי אנשים בכירים האחראים לביטחוננו ועל-ידי מעצבי דעת קהל אחרים מקרבנו.
קשה לא להאמין להתבטאויות של בכירים ישראלים נגד המדינה. אפילו ההסברה הטובה ביותר לא יכולה להציל את התדמית השלילית שלנו בעולם ולהתמודד מול יצר ההתאבדות של רבים מאתנו הנובע מחנופה, מצדקנות יתר ומסיבות אחרות שאינן טהורות.

תאריך:  23/06/2019   |   עודכן:  23/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמירות לא אחראיות
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
האמירות הבלתי אחראיות של
נזק עצום  |  23/06/19 10:47
 
- קשה להאמין? - פשוט מחלת נפש... ל"ת
פסיכיאטר ותיק  |  23/06/19 17:09
 
- אחרי הניה וילטר, יהויקים וכו'
להניה......  |  24/06/19 15:52
2
בנט עשה עבודה מצויינת כשהתראיי
בזמן המלחמה  |  23/06/19 14:41
3
בנט יותר מזיק מכל האחרים
פרופורציוני  |  24/06/19 00:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
המטבע הדיגיטלי שפייסבוק הכריזה עליו השבוע - ליברה - מעלה שאלות מטרידות שקשורות לשמירה על הפרטיות שלנו    שהרי כסף זה לא פוסטים ובניגוד ללייקים, עם מטבעות הקריפטו דווקא כן יכולים ללכת למכולת
משה דרורי
ההלכה היהודית כוללת עקרונות יסוד שניתן וצריך ליישם גם בפסיקה הישראלית המודרנית. זה נכון במימוש משכון, בגילוי מסמכים ובענישת עבריינים
נסים ישעיהו
בימין יש מי שמנסים להיראות יפים בעיני השמאלנים והדרך לכך היא בהבעת הסתייגות חריפה מהקיצוניים בימין. לא מבינים שהשמאל שונא כי הוא שונא, כי זו מהותו. בעיני השמאל אין הבדל בין ימין רך לימין קשה, כל מי שאינו דומה לו שנוא עליו
רפי לאופרט
בבחירות הקרובות יעמוד הציבור הישראלי בפני השאלה על איזה זרם בציבור היהודי בישראל להטיל האחריות ההיסטורית לקדם תהליך של שילוב יהודי ודמוקרטי ריבוני שאיננו העתק של אחת הגרסאות הזרות לישראל, אלא סינתזה מקומית ומקורית ועד כמה רחבה התמיכה הציבורית שתוענק לו להובלת וקידום תהליך זה
אהוד פרלסמן
לו היה הנוהל הזה קיים גם בזמנן של נאוה ברק ועליזה אולמרט, והן היו מתנהגות בדיוק כמו שרה נתניהו, האם גם אז הייתה מתנהלת נגדן כל החקירה הזאת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il