X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שיער ראשכן מהווה מסגרת לפנים אין ספק כי נפנוף חינני בשיער או משב רוח שובב, תורמים לקסם שובה לב, של המין היפה עלי אדמות אך מה קורה כאשר מתחוללת נשירת שיער מאסיבית או כאשר אתן מתמודדות עם דלילות שיער ניכרת? עד כמה זה משפיע על הרגשתכן וכיצד זה עשוי להעיד על חוסר איזון בבריאות שלכן?
▪  ▪  ▪
נשירת שיער. תופעה מטרידה [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

השיער מתחדש באופן מחזורי, ובסופו של שלב מנוחת השערה, היא נושרת - זהו מצב טבעי ותקין. אך אם מתחוללת נשירה של יותר מ-100 שערות ביום, זו כבר בעיה, בריאותית ואסתטית, כאחד.
בהתייחס לכלל אוכלוסיית הנשים הנחשבות בריאות, ייתכנו ארבע סיבות נפוצות לנשירת שיער, למעט מצבי חיים ספציפיים ו/או מצבים פתולוגיים, כגון: טלטלה הורמונלית כחודשיים לאחר לידה, דיאטות הרזיה חריפות, מחלה אוטואימונית הנקראת אלופציה אראטה, מחלת לופוס, מחלת כליות, טיפולי כימותרפיה, רגישות גנטית להורמון דהידרוטסטוסטרון, אשר מדכא צמיחה תקינה של השערה (גם בנשים, תופעה אשר מתבטאת בייחוד בגיל מעבר, עקב ירידה באסטרוגן), תגובה פיזיולוגית לתרופות מרשם ועוד.
הסיבה הראשונה לנשירת שיער, נקשרת להזנה קלוקלת של השיער מבפנים. השיער שלכן זקוק לחומרי בניין, ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו, כדי לצמוח באופן תקין. חסרים תזונתיים, כגון: חסר ברזל, חסר ויטמין 12B, חסר אבץ, חסר ביוטין, חסר חומצות אמינו, חסר חומצות שומן חיוניות ועוד, עשויים להתבטא גם בנשירת שיער.
הקפדה על תפריט תזונתי מאוזן ובריא, הוא כלל ראשון בטיפוח שיער בריא, חיוני ומלא ברק, וכמובן, הבסיס לבריאות שלכן, באופן כללי.
  • הערה, במידה והתפריט שלכן מאוזן ובריא, לעילא ולעילא, ולמרות זאת, אתן סובלות מדלילות שיער, עולה חשד בנוגע לספיגה לקויה של חומרי מזון אלו במערכת עיכול. תפקוד אופטימלי של מערכת העיכול שלכן, מהווה תנאי להזנת השיער מבפנים.
הסיבה השנייה נוגעת לניהול מתחים. סטרס, טראומה ו/או מצבי דחק ממושכים ה"שודדים" את חומרי ההזנה של השיער שלכן. כמו-כן, מצבי סטרס תובעים משאבים רבים של הגוף שלכן, מה שמותיר את שורש השערה שלכן מיותם מהזנה ראויה.
הרווחה הרגשית שלכן, תשפיע גם על מראה השיער שלכן ובריאותו. ניהול מצבי דחק, באמצעות ליווי מקצועי רלוונטי, לשם התמודדות עם תקופות לחוצות במיוחד, מתחים רבים, דאגנות יתר, חוסר שקט רגשי, עצבנות ועוד, יאפשר לכם לצלוח תקופות של קושי והתמודדות נפשית, מתוך מודעות מלאה ופניה לגורמים המתאימים.
הסיבה השלישית, קשורה לחוסר איזון הורמונלי, העשוי לנבוע מאחת מהסיבות הבאות: שיבושים בתפקוד בלוטת תריס ורמה נמוכה של הורמוני תריס בדם, הפרעה הורמונלית כמו תסמונת שחלות פוליציסטיות - במקרים של יתר אינסולין, חל ייצור מוגבר של אנדרוגנים, והיווצרות עודף DHT המדכא צמיחה תקינה של השערה, ו/או רמה מוגברת של טסטוסטרון בנשים ללא פתולוגיה שחלתית, תקופת גיל המעבר, הכרוכה בירידה ברמות הורמוני מין נשיים, עשויה להיות מלווה גם בנשירת שיער, אך לעיתים חלה הפחתה ברמות האסטרוגן גם שנים לפני הפסקת הווסת, ולכן גם בגיל הפוריות עשויה להתרחש נשירת שיער הורמונלית.
הסיבה הרביעית, קשורה למניפולציות חיצוניות, שאתן מבצעות על השיער שלכן. פעולות אלו, בסופו של דבר, מחלישות את שורש השערה, מזיקות לעור הקרקפת, ופוגעות בחלבון הקרטין של השערה, כך שהשיער שלכן הופך לשביר ומאוד פגום. משמע, מתיחה חזקה של השיער והפעלת לחץ, צביעת השיער וחמצונו, החלקות שיער, שימוש תכוף בכימיקלים על-גבי הקרקפת והשיער, ביצוע פן, החלקה באופן תכוף ועוד פעולות חיצוניות, כולן ככולן עלולות לפגוע בשיער שלכן ולהתבטא בנשירה משמעותית.
לסיכום, מבחינה אסתטית, עבור נשים רבות, בארץ ובעולם, נשירת שיער היא תופעה מטרידה עד מאוד. אך לפני שאתן ממהרות לעבר המדפים בחנויות, כדאי להתנסות במוצרים כאלו או אחרים ו/או לפני שאתן תולות תקוותיכן במגוון שיטות שונות שהמליצו לכן ברשת או במדיה החברתית. כצעד ראשון, עליכן לברר לעומק את מקור השיבוש הפיסיולוגי שהוביל לנשירת שיער ראשכן ולטפל בו, באופן ממוקד ויעיל. לתשומת ליבכן, התנסות בטיפולים לא-רלוונטיים עבורכן, באופן ספציפי, עלולים לגרור תחושת תסכול גדולה עוד יותר.
ברוב המקרים, נשירת שיער היא תופעה ברת-טיפול וניתנת לשיקום. אל תוותרו על עטרת ראשכן, ואתרו את הפתרון המתאים עבורכן לשיער שופע וחינני.

תאריך:  10/07/2019   |   עודכן:  10/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבלו 4 סיבות נפוצות לנשירת שיער
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שמחה סיאני
ערב זיכרון ואהבה לשלוש משוררות ירושלמיות    שפרה ויינשטוק-אשכול, אסתר בר-חיים ופועה שלו-תורן שהתקיים ב"בית ג'ראר בכר"
חגי קמרט
עיון בשיר "הגילוי" מאת בלפור חקק    מדובר ב-94 סיפורי עם שונים במטרה לקרב את בני הנוער אל המקורות העתיקים ולקרבם להשכלה יהודית
אלי אלון
אבוּקָה, אחד מהישובים שהיו ואינם עוד, היה קיבוץ בעמק בית שאן, שהתקיים בשנים 1941-1952    בשנת 1946 היו בקבוצה כ-90 מתיישבים, אולם הישוב לא שרד ונעזב בהדרגה מסיבות חברתיות ואחרות
חגי קמרט
כמה מילים ספרו של גיל נתיב    ספר מיוחד שלכאורה נראה כמעין יומן זיכרונות, אך במהותו הוא מעין ספר פתוח
שרון מגנזי
"המאבק הפמיניסטי יוכתר בהצלחה כשנשים בינוניות יצליחו להגיע לראש הפירמידה. בראש הפירמידה יש הרבה גברים בינוניים כי אם אתה גבר אינך צריך להיות כוכב על כדי להגיע למעלה, אבל כדי שאישה תגיע למעלה היא צריכה להיות כוכבת על". כך מכריזה הפרופסור מיכל פרנקל, ראש המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטה העברית. ממצאי תחום המחקר העיקרי שלה כיום בחקר שילוב נשים חרדיות מצביעים על מגמת שינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il