X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשולי הכותרות: רצח ורשלנות פסיכיאטרית שיכחת פעוטות - תופעה נורמטיבית? ולקינוח דק סלקטיבי
▪  ▪  ▪
נשכחים ברכב [צילום: דודו גרינשפן/פלאש 90]

הלקח לא נלמד
שוב נרצחה אישה, והפעם בבני ברק, בידי בנה המעורער בנפשו, שהיה מוכר לרשויות בריאות הנפש.
למרבה הצער האישה לא לבד. הכרונולוגיה של הרציחות יודעת לא מעט מקרי רצח שהתרחשו על-רקע נפשי. השאלה היא איך זה שהפסיכיאטרים המטפלים בהם לא איבחנו את מסוכנותם, ולא אישפזו אותם במחלקה סגורה, או ששיחררו אותם לחופשי, ובכך לא מנעו רצח מיותר של בן משפחה או אחר בידיהם.
עד כה הצטבר רקורד עשיר של מקרים כאלה, שהתבררו כקטלניים, ועדיין פסיכיאטרים ופסיכולוגים לא למדתם מהניסיון העגום את הלקח הנדרש? זו היא רשלנות רפואית ומקצועית בלתי אחראית ממדרגה ראשונה. ואולי עליכם לעבור קורס מזורז באבחון מסוכנות של מטופלים ולרענן מאפיינים ונהלים בנושא הקריטי? או שמא דרושים קריטריונים מחמירים וקפדניים יותר למינוי אנשי בריאות הנפש? לתשומת לב שר הבריאות יעקב ליצמן ואיגוד הפסיכיאטרים.
תופעה אנומלית
בראיון בכלי התקשורת אמרה מנהלת ארגון 'בטרם', ששיכחת פעוטות ברכב היא תופעה העלולה לקרות לכל אדם, ולכן יש להצטייד באביזרים טכנייים למניעת התופעה העלולה, כפי שראינו למרבה הצער, להיות קטלנית.
צר לי להביע דעה לא פופולרית ובלתי תקינה פוליטית. בניגוד לדעתה אני סבורה כי שיכחת תינוקות זו תופעה אנומלית ובלתי טבעית. איך הורים יכולים לשכוח את פרי ביטנם (יותר מאשר את הארנק או הפלאפון) ולהמיט עליו אסון, כשהוא לוהט ברכב?
נדמה לי ששלל האביזרים המוצעים לא רק שלא ימנעו את התופעה האנומלית הזאת אלא עלולים אף לקַבֵּעַ אותה. למותר לציין שתינוק או פעוט הם בעדיפות ראשונה, לפני כל הטלפונים ו'העסקים הבוערים', ואין להשאירם לבד אפילו לא לרגע. יש ליצור איתם גם ברכב קשר עין, דיבור, ותקשורת אנושית. אין לתת לגיטימציה לתופעה החמורה. צריך לבער אותה מן השורש בדרכי הסברה, תוך הגברת המודעות הציבורית לחומרת התופעה. ובא לילדי ישראל גואל.
צדק סלקטיבי
רינו צרור הוא ללא ספק עיתונאי הגון, המתיימר להצטייר ככזה, כאיש ישר ולוחם צדק. אז איך זה שבראיון עם הח"כ הערבי פרג' ממרצ בגל"צ הוא שיבח אותו על דרישתו הפומבית מראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, להתנצל בפני הערבים על הריגת 13 מתפרעים במהומות אוקטובר 2000, ושום מילה מפיו לא נשמעה על גורמי הרצח.
האם באמת נשמטו מזיכרונו של צרור הנסיבות החמורות של הירי, כאשר השוטרים הועמדו בפני סכנת מוות בלתי פוסקת מיידוי האבנים והשלכת בקבוקי התבערה של המתפרעים כלפיהם וכלפי עוברי אורח תמימים, שנפצעו ושניים מהם אף נהרגו? ואולי חוש ה'צדק' של העיתונאי השמאלני הלוחם הוא חד-צדדי כלפי האויב בלבד, אך אין לו כל זכר כשמדובר באחיו היהודים הנפגעים? 'צדק' סלקטיבי כבר אמרנו?
ואהוד ברק, למען הכיסא הנחשק, בהתנצלותו חסרת הבושה, העניק למתפרעים את פרס הטרור המיוחל על מגש הכסף.

תאריך:  29/07/2019   |   עודכן:  29/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יובל כהן
לא היה די בתגובתו של דובר צה"ל, לפיה הסרטון צולם בהקשר של שביעות רצון מהצלחת המשימה, על-מנת להפיס את דעתם של אותם מתחסדים
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הודיע על הפסקת העבודה על-פי ההסכמים שנחתמו עם ישראל בתגובה להריסת הבתים בצור באהר, כולל התיאום הביטחוני עמה    מדובר באיומים חסרי שיניים: הרש"פ והעומד בראשה אינם יכולים להתקיים בשטח ללא קשר הדוק עם ישראל    מדובר בהחלטה דומה להחלטות שהתקבלו בעבר ומטרתה לנסות ולשכך את הזעם ברחוב הפלשתיני
פנינה איזנמן
שבענו הבטחות ואי-מימושן. שבענו טרור. המולדת שלנו קטנה. קטנה מידי לחלוקות. לא כך ייפתר סכסוך הדמים בינינו לבין העם הערבי החולק אתנו אדמה אחת. בעוד ידינו תמיד מושטות לשלום, פניהם למלחמה.
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - פוליטיזציה, פוּטר, גרירת רגליים, רוצים להסתיר וכשרות מפוקפקת
עידן יוסף
אבו עוביידה התייחס לנושא בנאום ברצועת עזה, ואמר כי ממשלת ישראל משקרת כבר חמש שנים    ורמז למצבם של השבויים: "הנהגת האויב אומרת שמדובר בגופות. אם זה נכון, מדוע לא מחזירים אותם?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il