X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ממחקרים של היחידה לכניסה להוראה במכללת קיי עלה כי המפתח להצלחתם של המורים החדשים הוא מתן מענה לצרכים הפסיכולוגיים הבסיסיים שלהם
▪  ▪  ▪
להשאיר חותם [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

מורים צעירים רבים מתכוננים בימים אלה לקראת כניסתם למערכת החינוך. המעבר מסטודנט למורה האחראי באופן בלעדי לחייהם של תלמידים רבים איננו פשוט, אך ליווי, סיוע והדרכה נכונים, עשויים לעזור.
אני שותפה להתרגשות של המורים הצעירים. ממחקרים של היחידה לכניסה להוראה במכללת קיי עלה כי המפתח להצלחתם של המורים החדשים הוא מתן מענה לצרכים הפסיכולוגיים הבסיסיים שלהם: שייכות, מסוגלות ואוטונומיה. מורה שחש חוויה של סיפוק פועל מתוך מוטיבציה אוטונומית להוראה, תומך בצרכים של תלמידיו ומאפשר להם לשגשג.
כמו במכללות רבות להכשרת מורים בארץ גם במכללת קיי אנו פועלים בשיתוף עם האגף להתמחות וכניסה להוראה במשרד החינוך ועם משרד החינוך במחוז על-מנת ליצור מסגרות תמיכה שתאפשרנה למורים השתלבות מיטבית במערכת החינוך. אנו מלווים את המורים מהחברה היהודית והבדואית כאחד, בסדנאות בשלב הסטאז' והכניסה להוראה במשך שנתיים. המורים מקבלים בבתי הספר ליווי של מורים חונכים, שעברו הכשרה מקצועית במכללה.
כוחות ומשאבים
אחד המודלים לתמיכה שפותחו במכללת קיי ובמכללות נוספות, הוא מודל של חממות בית ספריות ויישוביות. מדובר בקהילות של מורים, בהם משתתפים גם מנהלים, מורים ותיקים, קובעי מדיניות, אנשי משרד החינוך ומנחים מטעם המכללות להוראה. מודל זה פועל כיום גם בשותפות עם האיחוד האירופי, מכון מופת, משרד החינוך ומוסדות אקדמיים בישראל ובאירופה בפרויקט שנקרא פרוטיץ.
במסגרת חממות אלה, המורים הצעירים מגלים את הכוחות והמשאבים הטמונים בהם, תוך שהם מרגישים בנוח ליזום ולממש פרויקטים פדגוגיים וחברתיים לטובת בית הספר והקהילה. במודל זה גם המורים זוכים לאפשרות לשגשג ולהשאיר חותם בשלב הכניסה להוראה למרות צעירותם ובתי הספר והקהילות זוכים ליהנות מרוח חדשה ורעננה.
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2019 מוכיחים את חשיבות התמיכה במורים החדשים. רק 11.3% מהמורים החדשים שהשתתפו בסדנאות תמיכה נשרו מהוראה בטווח של שלוש שנים, לעומת 29.6% בקרב מורים שלא קיבלו תמיכה כזו. מכאן שיצירת מערכות תמיכה למורים חדשים מונעת נשירה של מורים טובים בתחילת דרכם.

הכותבת היא ראש היחידה לכניסה להוראה במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע.
תאריך:  14/08/2019   |   עודכן:  14/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרך - מורים חדשים במערכת החינוך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצחקת אותי
מורה בעבר  |  15/08/19 17:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
אביתר בן-צדף
מוטי הוד היה טקטיקן אווירי מעולה, שהשחיז כמפקד חיל-האוויר (מח"א) את שִני החיל, את מלתעותיו ואת טפריו    עסק בקליטת מטוסים אמריקניים, שהחליפו את המטוסים הצרפתיים, וקלט טכנולוגיות מתקדמות
מרדכי ליפמן
... והנה דומה שחל שינוי    לפתע התבהרו השמיים. יש פרצות בחומה שנבנתה בשקדנות כה רבה סביב נתניהו    יש שברים ראשוניים בסצינה הפוליטית שהחלה לסגור ולהתעבות סביבו    הפרצה החשובה מכולן היא העיתונות האינטרנטית והמדיה החברתית    לכאן יכול מושך קולמוס להגיע, להביע ולנמק את דעותיו, לזכות בקוראים, ובעיקר לומר: 'אני כותב משמע אני קיים!'
משה ניסנבוים
במצב מעולה נדיר מאוד    סמל בד דומה מוצג בתערוכת קבע במכון ז'בוטינסקי בתל אביב
יריב מנדל
פקקים אלה אינם גזירת גורל. הם מהווים תוצאה ישירה של תכנון ערים לקוי, כזה שלוקח בחשבון אך ורק את צרכי השעה ואת זמינות הקרקע באותה עיר, משרת את האינטרסים המידיים של פוליטיקאים ויזמים ההולכים אל אזור הנוחות של ה"מצוי", זאת במקום ללכת על ה"רצוי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il