X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אם ניזכר איך קם המפעל האדיר הזה מלכתחילה ונמצא בתוכנו את תעצומות הנפש להתגבר על האשליה ששלטון ישראל ביו"ש כבר נעשה 'בלתי הפיך', האמת שלנו סופה לגבור כפי שגברה גם בימיהם הרעים של פרס, אולמרט ודומיהם, מימין ומשמאל
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

אם לא יקרה נס, נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלת ימין גם הפעם וספק, אם זו בכלל מטרתו. סימנים לכך ניתן למצוא בתמונת הקרב המוזרה, של ליכוד היורה את מרבית חיציו 'ימינה' לעבר מפלגת-האחות שלו, בעוד הצד השני, בני גנץ, שולח רמזים של 'אחדות'. מה גם, שהכנסת מרכיב שמאלני אל תוך ממשלתו היא מאז ומעולם מדיניות מועדפת אצל נתניהו. זה מאפשר לו לתרץ לנוחיותו מהלכים שמאלניים שהוא חפץ בהם באילוצים מצד השותף השמאלי, ברק ולבני למשל. כך פנה גם אל בוז'י הרצוג ורק לאחרונה אל אבי גבאי, ומי יודע אם לא גם עמיר פרץ על הכוונת, כפי שאומרות השמועות.
כך או כך, כשהבחירה תהיה - ממשלת ימין שליברמן יעניק לה את הרוב בתנאי שנתניהו יוחלף במישהו אחר מן הליכוד או שותף מן השמאל, בחירתו של נתניהו ברורה מראש. זאת במיוחד על-רקע תוכנית טראמפ האמורה להתפרסם אחרי הבחירות. אם כצפוי התוכנית הזאת תכלול מרכיב של ריבונות פלשתינית סטייל בר-אילן של נתניהו, ונתניהו - גם כן כצפוי - יקבל אותה בשקיקה, מפלגת ימינה לא תוכל להשתתף בממשלה כזאת, ואולי יימצאו גם כמה צדיקים בתוך הליכוד שיאמרו: עד כאן.
על הרקע הזה, תנועת ההתנחלות שמבחינה תרבותית וחברתית עוברת עכשיו התבססות ופריחה, עלולה לשלם את מחיר "האחדות". בייבושה, בצימוקה ובפירוקה ינסה השותף השמאלי לכפר על "חטא" הליכתו עם נתניהו.
אך לא אלמן ישראל. אם ניזכר איך קם המפעל האדיר הזה מלכתחילה ונמצא בתוכנו את תעצומות הנפש להתגבר על האשליה ששלטון ישראל ביו"ש כבר נעשה 'בלתי הפיך', האמת שלנו סופה לגבור כפי שגברה גם בימיהם הרעים של פרס, אולמרט ודומיהם, מימין ומשמאל.
ובכן, הבה וניזכר.
את לבי השארתי בבית העלמין העתיק בחברון, שם קבורה אהבת חיי, ציפורה ז'ל, שנפטרה השנה. התודה על החסד של השבת הנכס היקר הזה לעם ישראל שייכת לשרה נחשון, אישה צעירה ששברה איסור ממשלתי ומחסום צהלי בצעידתה הרגלית, עם גופת עוללה אברהם ידידיה על זרועותיה, דרך העיר הערבית לעבר בית הקברות - עד שהשלטונות הרימו ידיים.
את מתנת חברון היהודית שהייתה אסורה ליהודים והיום שוקקת עשרות אלפים בכל חג ואירוע, העניקה לעם ישראל קבוצת נשים מקרית ארבע בראשות מרים לוינגר, עם הילדים והתינוקות, שהתגנבה באופן "בלתי חוקי" אל תוך מרתף 'בית הדסה' החרב והעזוב, שורץ העכברים והרמשים, ושהתה שם במצור כמעט שנה, עד שחוליית רצח נשלחה ע'י ערפאת לארוב לבעלים ולבנים שנהגו להגיע כל ליל שבת ממערת המכפלה עד לשער, לקדש על היין ולהתראות עם הנשים והאימהות שיצאו לקראתם מבפנים, והם בחוץ. באש אוטומטית וברימוני יד רצחו המחבלים (אחד מהם היום ראש עיריית חברון) שש נפשות ופצעו רבים. רק הצירוף המחריד הזה - השהייה ה'בלתי לגאלית' בנכס יהודי ריק ועזוב מאז תר'פט והטבח החדש הזה, לאחר 50 שנה, הוא שאילץ את ממשלת בגין להחזיר את עיר האבות לבניה.
גם מערת המכפלה, הנכס הדתי והלאומי היקר ביותר לעם ישראל אחרי ירושלים, הייתה בלתי נגישה ליהודים כמו הר-הבית, אילולא ערכו בה קומץ מתנחלים בריתות וחתונות בניגוד לאיסורים הרשמיים, צעירים טיפסו על החומות ומתפללים סרבו להתפנות בתום "שעות הביקור" שקבע שר הביטחון. הממשלה העניקה לבסוף משהו הדומה ליחס שווה ליהודים במקום הזה, רק לאחר לחצים עקשניים ובלתי פוסקים. גם כאן, רק מתוך התעלמות מחוקים מעוותים זכה עם ישראל להחזיר לעצמו אוצר שהיה סגור בפניו 800 שנים.
עופרה, ראשית ההתיישבות בבנימין, עומדת היום על תילה רק הודות למעשה של הערמה על השלטונות. אם בחברון דריסת הרגל היהודית הראשונה הייתה ע'י תיירים מתחזים - לעופרה של היום, ליד עין יברוד, הם הגיעו כפועלים שנענו למכרז להקים גדר סביב מחנה חיל-האוויר בהר בעל חצור הקרוב. ביקשו ללון במחנה הלגיון הסמוך, הנטוש, ונשארו שם...עד היום. לו כיבדו את צווי הממשל שסגרו את כל החבל הזה, לב ארץ התנ'ך, בפני יהודים, הוא היה אובד לנו - מי יודע עד מתי.
לעליה לקדומים, ואחריה לכל ההתיישבות המפוארת בשומרון, קדמו שש עליות "בלתי חוקיות". ולאורך ולרוחב כל יהודה ושומרון זרועים קרוב למאה "מאחזים", שרק הם סיכלו את הגזירות האמריקניות.
וכאשר השלטונות אסרו בצו מיוחד כל תנועה של 'מבנים יבילים' (הקרוונים שבאמצעותם הוקמו היישובים) והכבישים נחסמו, למדו לייצר מבנים מתפרקים ולהובילם ליעדם בחלקים. ולאחר שהשלטונות התחייבו שלא להקים יישובים חדשים, צצו תקוע ב', תקוע ג' ועוד לאורך האלף בית, ולעלי שבבנימין צמחו "שכונות" כמו היובל, נוף הרים, נווה שוהם, נווה שיר, פלגי מים, הרואה.
לאחר שבג"ץ, בתקדים אלון-מורה, פסל את השיטה המפאיניקית של הפקעת מקרקעין פרטיים - רשמית 'לצרכי ביטחון' ולמעשה לצרכי התיישבות - שבתו חברי מועצת יש'ע למעלה מ-40 יום שביתת רעב קשה מול משרד ראש הממשלה, עד שהחלו להכריז על 'אדמות המדינה' ולבנות עליהן יישובים. בתל אביב ידעו המתנחלים למלא את הכיכר ובירושלים 'התנחלו' ברחובות, כל אימת שצרכי ההתיישבות חייבו זאת.
לא מן הנמנע, שעוד מעט ייאלצו מתנחלים שאננים לשוב אל השיטות הישנות. הם יוכלו לקחת דוגמה מפועלן של 'הנשים בירוק' וממסירות הנפש של כ-40 תלמידי "ישיבת חומש" (40? ל'ו!) בראשות הרב אלישמע כהן, שמאז 2007 - 12 שנה! - הם מפירים את חוק ההינתקות ומקיימים על חורבות היישוב חומש בשומרון ישיבה יחידה בעולם שכיפתה הם השמיים, למרות 'פנויים' ומעצרים.
לעת צורך, מהם ומשכמותם תבוא ההשראה.

תאריך:  22/08/2019   |   עודכן:  22/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אחדות לאומית" - וההתיישבות כשה לעולה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בגן בלומפילד בירושלים, מול גן הפעמון ממוקמת, נחבאת מעט בין עצי הגן - אנדרטת יד זיכרון, "שלהבת עציוני", פרי תכנונו של הפסל גדעון גרץ, שהוקמה לכבודם של לוחמי חטיבת עציוני (חטיבה 6) שלחמה בירושלים וסביבותיה במלחמת העצמאות ואיבדה למעלה מ-570 מלוחמיה
אבי ברוכמן
הן במשטרה והן בשרות בתי הסוהר מוכרת התופעה של ניסיונות אבדניים, כמו, פגיעה עצמית חיתוך ורידים או דיבור על מוות. מקרים אלו אינם מסכנים חיים בדרך כלל אלא כוונתם לאותת שמשהו לא בסדר. מקרים כאלה כמובן מהווים נורות אזהרה לגורמים השונים על התאבדות העלולה לקרות
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס פיטר את כל יועציו והורה לראש הממשלה לשעבר ראמי חמדאללה ולשרי ממשלתו להחזיר את תוספות השכר החריגות שקיבלו. גורמים ברש"פ אומרים כי הצעד ננקט בגלל המשבר הכספי הקשה של הרש"פ ומתוך רצון של מחמוד עבאס לשפר את תדמיתו ברחוב הפלשתיני
יוני בן-מנחם
מנהיג חמאס אסמעיל הניה מגלה כי ארגונו נערך להקים צבא סדיר תחת השם "צבא אלקודס" שילחם בישראל. הקמת הצבא החדש היא בחסותה של אירן אשר תספק לו אמצעי לחימה וחלק מגיבוש החזית החדשה של אירן נגד ישראל
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי שלא דופק חשבון    למה קולו של היועץ מנדלבליט לא נשמע בפרשת ההפגנות?    המעשה החמור שעשה מפקד עוצבת הגליל מחייב אותו ללכת הביתה    על חופש עיתונות נוסח גלובס    על אל"ם (מיל') עמוס לוריא שנאלץ להיאבק על מה שמגיע לו    ואיך מצליח תאגיד השידור הציבורי להפתיע כל פעם מחדש?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il