X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אין מוכרים, אין חוקרים, רפואה עם לב, אין סטודנטים, קיש-קיש קריָא ואין מאשימים גמר חתימה טובה ושבוע טוב
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

עצרו
קולט, יצרנית הנשק האמריקנית, החליטה באמצע החודש שעבר לעצור את מכירת הרובים החצי-אוטומטיים AR-15 מתוצרתה לשוק האזרחי האמריקני. החלטתה מסעירה את יצרניות הנשק בארצות-הברית. סבורים, כי עוד יצרניות נשק יצטרפו לקולט באי-מכירת רובים חצי-אוטומטיים, שיש להם ביקוש ער בארצות-הברית.
בשנת 1994 נחקק בארצות-הברית חוק לאיסור [מכירת] נשק-סער, שתוקפו פג בשנת 2004. מאז עד מערכת הבחירות לנשיאות בשנת 2016 היה ביקוש גדול מאוד לרובי-סער, ויצרניות הנשק אינן מסוגלות לספקו. עתה יש ירידה בביקוש האזרחי לנשק חצי-אוטומטי ומעריכים, כי חלק מיצרניות נשק חצי-אוטומטי, בעיקר, יצרניות קטנות, ייעלמו מהשוק בעקבות השפל במכירות.
למרות השפל בביקוש, עדיין הרובה AR-15 פופולרי מאוד בקרב רוכשי נשק, שמחזיקים ברחבי ארצות-הברית כ-16 מיליוני רובים כאלה.
קולט לא ציינה בהודעתה, האם הושפעה החלטתה מהוויכוח הציבורי בארצות-הברית סביב מכירת נשק חצי-אוטומטי לאזרחים, שניעור מחדש כל אימת שמתרחש פיגוע המוני בארצות-הברית. התיקון השני לחוקה האמריקנית קובע, שאזרח רשאי לשאת נשק - למרות עיקום-האף האיסטניסטי של השמאלנים. אם יסתכלו אלינו, יראו, שלמרות רישוי דרקוני של נשק, אין שום בעיה לרכוש נשק ותחמושת. עיינו בערך המגזר הערבי.
אתרוגים
לתמימים, המאמינים בטוהר כפיה של פרקליטות המדינה, חומר למחשבה: יוסף שפירא, מבקר המדינה הקודם, הפנה בדוח השנתי, האחרון שפרסם בכהונתו, את הפרקליטות לעניין חמור, עסקה תמוהה של חברת 'הממד החמישי', שבינתיים פשטה רגל, עם המטה הארצי של המשטרה בסך חמישים מיליוני דולר. עד היום לא הועבר התיק לחקירת המשטרה, כנראה, משום שיו"ר החברה הכושלת היה בני גנץ. בשבוע שעבר קיבלה הפרקליטות מבג"ץ עוד ארכה של חודש להסביר את אי-חקירת העניין.
עניין תמוה נוסף - מתיקי החקירה בעניין השחיתות במפלגת 'ישראל ביתנו' עולות ראיות קשות נגד אביגדור ליברמן, אך הפרקליטות נמנעת מחקירתו. גם סיפורי אהוד ברק על "מחקר", שעשה עבור קרן וקסנר תמורת כמה מיליוני דולרים, לא נחקרו עדיין; ונזכור את החקירה הרשלנית בעניין העמותות, שהובילו לבחירתו לראש ממשלה.
איני מבין מה יש לפרקליטות להסביר. היא לא תחקור את העניינים האלה. נקודה. כפי שלא חקרה את זיופי הבחירות הפנימיות ב'עבודה'. כנראה, כל העניינים שהזכרתי ואחרים קשורים לסוכות, הבא עלינו לטובה, ובו חוגגים האתרוגים.
הרופא הטוב
מרוצים מרופא המשפחה שלכם? עשו כמוני, והמליצו עליו, כעת, ל'פרס דניאלי - רפואה עם לב', המהווה הזדמנות להעריך ולהוקיר את האנושיות של הצוות הרפואי ואת שותפותו האמיתית עם המטופלים ועם בני משפחתם.
בשותפות עם בני משפחות החולים, נאספות מדי שנה המלצות חמות על רופאים, על אחיות ועל חברים נוספים בצוות הרפואי, המצטיינים במסירות יוצאת-דופן באחד מתחומי הרפואה. ההמלצות אינן יכולות לאמוד מקצועיות, אך מעלות על נס אדיבות ויחס אנושי יוצא מגדר הרגיל. ועדה מקצועית דנה בהמלצות, ובוחרת את הנבחרים, שמקבלים בטקס הוקרה מרגש תעודת הוקרה על פועלם ומענק כספי נכבד.
את הפרס יזמה משפחת זוננפלד לזכרה של דניאלי, בתם, שנהרגה דרכים, בשובה מהתנדבות בבית-חולים. אך חלומה ימשיך ויתגשם, על-ידי בני משפחתה בפרס, הנקרא על שמה.
מדעי הרוח נעלמים
בשנת תשע"ט למדו באוניברסיטאות ובמכללות בארצנו כ-190,648 סטודנטים. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; ורק 10,698 מהם (5.6 אחוזים) למדו מדעי הרוח. לעומת זאת, 35,041 סטודנטים (18 אחוזים) למדו הנדסה; 16,780 (8.8 אחוזים) - מדעי המחשב, מתמטיקה וסטטיסטיקה; 4,836 (2.5 אחוזים) - מדעי הטבע; 2,047 (אחוז אחד) - רפואה; 1,800 (0.9 אחוזים) - אדריכלות; ו-963 (חצי אחוז) - חקלאות.
לכאורה, הנתונים מראים על נטייה בריאה של צעירי ישראל, המעדיפים לימודי היי-טק ולימודים מעשיים על פני נושאים אחרים. במגמה זו יש סכנה גדולה מפני שהיעלמות מדעי הרוח תפגע בכולנו, כיוון שבפקולטות למדעי הרוח מלמדים שפות (כולל עברית), תנ"ך, תלמוד, ספרות, היסטוריה, היסטוריה של עם ישראל, מזרחנות ועוד מקצועות תשתית. ולצערי, צדקו מי שאמרו על אחד החוגים להיסטוריה של עם ישראל, שעוד מעט יוכל לקיים מפגש של כל הסטודנטים שלו בתא טלפון.
בּוּר
הח"כ הטרי אלוף (מיל') יאיר גולן מהמחנה הדמוקרטי ממשיך לחשוף את בורותו התהומית קבל עם ועולם, ושוכח את עצת שלמה המלך, "גַּם אֱוִיל מַחֲרִישׁ חָכָם יֵחָשֵׁב אֹטֵם שְׂפָתָיו נָבוֹן" (משלי י"ז, כ"ח). הוא ממשיך לדבר בחוסר-הבנה מוחלט על מה שאיתרע בגרמניה בשנות השלושים. אמירתו החמורה (בטקס יום הזיכרון לשואה), כי זיהה במדינה תהליכים, שקרו בגרמניה בשנות השלושים, עלתה לגולן, כנראה, באי-בחירתו לרמטכ"ל. עכשיו הוא פצה שוב את פיו, וזיכה אותנו בהזהרה, שגם היטלר נבחר בבחירות דמוקרטיות.
לשיטת קיש-קיש קריא גולן, שתה היטלר מים, ואכל ירקות ופירות. לכן, יש להימנע מהמעשים הללו.
דברי גולן גורמים לי להרים גבה, ולחשוב על בורותה של קצונתנו הבכירה - למרות שיש מי שטוענים, שגולן הדהד את ההסתה ואת השנאה הוותיקות של השמאל הישראלי למי שאינו חושב כמותו. וכפי שטוען אלדד בק, דברי גולן הנם עוד מופע של זילות השואה, המזין את שונאי ישראל בארץ ובעולם.
מאשימים לא את עצמם
כהרגלם, מאשימים הפוליטיקאים הערביים בישראל את כל העולם ואת אשתו באלימות הגואה ברחובותיהם ולא את עצמם. במקום לפעול חברתית נגד האלימות ברחוב הערבי, הם ארגנו עצרות מחאה, הפגנות וחסימות כבישים ראשיים (בעצמן - אלימות, שאיני מבין מדוע המשטרה אינה מונעת אותה), תוך הטחת האשמות במשטרה.
יש להודות בפה מלא: משטרת ישראל אינה יעילה בלשון המעטה, גם ברחוב היהודי, ולרוב אינה פעילה. כשניסתה להיכנס לרחוב הערבי, ולבנות בו תחנות משטרה - נתקלה בסירוב עוין. אותה התגובה הייתה כשניסתה להפסיק את המנהג המטומטם לירות בחתונות.
ההנהגה הפוליטית של ערביי ישראל צבועה: היא דורשת שוויון אזרחי לערביי ישראל ללא שוויון בחובות האזרחיות, תוך עוינות גלויה למדינה ולסמליה. "ההנהגה הפוליטית [של ערביי ישראל - אב"ץ] לא ממש חפצה ש'ינקו' את היישוב הערבי מכלי-נשק לא-חוקיים", כך סבור גדעון שניר. אני מניח, גם כיוון שהנשק הזה אמור לשמש את ערביי ישראל בהתקוממותם הבאה, שתסייע למדינות ערב, לאירן, לחיזבאללה ולחמאס, כי תקרינה מלחמה.
הנהגת ערביי ישראל מנצלת את טיפשות המשטרה והממשלה, שמוכנות לקחת על עצמן (כלומר, עלינו) את האשמה, שהערבים צוברים נשק לא-חוקי.

תאריך:  06/10/2019   |   עודכן:  06/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
חידוש גדול חידש רבי יהודה אלקלעי, רבה הספרדי של קהילה בהונגריה, שגילה שמשמעות התשובה הכללית שבאחרית הימים היא שיבת ישראל לארצו
דן מרגלית
עצמו רגע עיניים ותשתחררו מביבי שמהלך עליכם קסם (או אימים, או שניהם) ותשאלו את עצמכם: סער או קלפי? כץ או קלפי? ארדן או קלפי?
חיים נוי
קומדיה מרגשת ומרטיטה על מפגש בין רקדנית לבין תלמיד לוקה באספרגר - תיאטרון בית ליסין
צילה שיר-אל
נכון שמשפחה לא בוחרים כמו שנאמר, אבל חברים כן... ותמיד טוב לדעת ולהכיר את הכוחות הפועלים מולנו
יוסי ברנע
נקודת המוצא היא בתקופת הרנסנס וגרינבלט כותב כי ניסה לגולל בספר "סיפור רנסנסי נשכח אך טיפוסי, הסיפור של פוג'ו ברצ'וליני שהחזיר לחיים את הפואמה על טבע היקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il