X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס במבוי סתום אך מאחורי הקלעים מתנהל קרב איתנים בנוגע לאפשרות שחרורו של מרוואן ברגותי במסגרת העסקה. ארגון חמאס מוכן להכלילו בעסקה בתמיכת בכירי פתח מוחמד דחלאן וג'בריל רג'וב אך יו"ר הרש"פ חושש כי השחרור יפגע במעמדו הפוליטי, הכדור במגרשה של ישראל
▪  ▪  ▪
מרוואן ברגותי [צילום: פלאש 90]

המגעים החשאיים לקידום עסקת חילופי שבויים בין ישראל לחמאס כדי להחזיר הביתה את 4 השבויים והנעדרים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה נמשכים בפרופיל נמוך ועד כה לא הושגה בהם פריצת דרך,גורמי יודעי דבר מסרו כי מדובר בעסקה קשה ומורכבת ויש בה שתי סוגיות עיקריות שעדיין לא נפתרו:
  • התנאי המוקדם של חמאס כי ישוחררו לאלתר כ-50 ממשוחררי "עסקת שליט" שנעצרו מחדש על-ידי ישראל.
  • סירוב ישראלי לדרישת חמאס לשחרר יותר מ-400 רוצחים עם דם על הידיים במסגרת העסקה.
בעוד ישראל עסוקה בניסיון לקדם את העסקה למרות הקשיים, מתנהל מאחורי הקלעים קרב איתנים כדי להביא, במסגרת העסקה, לשחרורו של בכיר פתח מרוואן ברגותי האסור בכלא הישראלי כבר 15 שנים.
ברגותי שהיה אדריכל הטרור של פתח באינתיפאדה השנייה ויד ימינו של יאסר ערפאת בביצוע הפיגועים נגד ישראל, נדון בבית משפט אזרחי ל-5 מאסרי עולם על רצח אזרחים ישראלים.
הרחוב הפלשתיני הדביק למרוואן ברגותי את הכינוי "נלסון מנדלה הפלשתיני" והוא זוכה לפופולריות גדולה בשטחים ומוביל בסקרי דעת הקהל כמועמד המועדף על תושבי השטחים להנהיג את הפלשתינים במקום מחמוד עבאס.
בשבועות האחרונים, לאחר שנושא עריכת בחירות כלליות בשטחים לפרלמנט והנשיאות עלה על הפרק, גבר המאמץ הפלשתיני להכליל את שמו של מרוואן ברגותי ברשימת המחבלים שישוחררו בעסקת חילופי השבויים הבאה עם ישראל.
ארגון חמאס הסכים להכליל את שמו של ברגותי ברשימת הדרישות מישראל במסגרת העסקה ונעשה מאמץ פלשתיני ללחוץ על מצרים לקדם את שחרורו של מרוואן ברגותי בעסקת החילופין הבאה, מצרים הינה המתווך העיקרי בין חמאס לישראל בנושא חילופי השבויים.
ברגותי זוכה לתמיכה גדולה מצדו של בכיר פתח מוחמד דחלאן המקורב לנשיא מצרים א-סיסי ובאחרונה זכה ברגותי גם לתמיכתו של מזכ"ל פתח בגדה ג'בריל רג'וב. על-פי גורמים בפתח, ג'בריל רג'וב ביקר במצרים כבר 4 פעמים בניסיון לשכנע את המודיעין המצרי לתמוך במגעים שלו עם ישראל בשחרורו של מרוואן ברגותי מן הכלא.
מנגד, פועלת הרש"פ בחשאי מול מצרים וישראל כדי להכשיל את המאמץ לשחרורו של מרוואן ברגותי מן הכלא מחשש שהוא יביס בבחירות את מחמוד עבאס.
על-פי גורמים בפתח, מחמוד עבאס חושש מאוד מהפופולריות הגדולה ברחוב הפלשתיני שלה זוכה מרוואן ברגותי, ב-2011 הוא הכשיל את שחרורו של ברגותי במסגרת "עסקת שליט" ולפני יותר משנתיים הוא פעל כדי להכשיל את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים שהוביל מרוואן ברגותי בבתי הכלא בישראל.
באחרונה העביר יו"ר הרש"פ הצעה לתוך הכלא הישראלי עבור מרוואן ברגותי כדי להניא אותו מהשתתפות בבחירות הפלשתיניות, ההצעה כללה את מינוי ברגותי לראש סיעת פתח בפרלמנט הפלשתיני בתמורה לכך שיפרוש מהמרוץ לנשיאות, ברגותי דחה את ההצעה על הסף.
בעקבות סירובו של ברגותי, פתחו בכירי פתח, בהנחיית מחמוד עבאס, בקמפיין נגד שחרורו של מרוואן ברגותי מן הכלא, לקמפיין הצטרפו כמה בכירים בפתח הנוטלים חלק בקרב הירושה שחוששים ששיחרורו של ברגותי ידחוק אותם אל הפינה.
על-פי בכיר בצמרת פתח, הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלשתיני, הרואה עצמו כיורשו של מחמוד עבאס, שוחח עם בכירים בשב"כ הישראלי וב-CIA והסביר להם כי ברגותי הינו אדם קיצוני וכי שיחרורו יחבל בתיאום הביטחוני בין השב"כ והרש"פ.
בציר החדש בצמרת פתח הפועל נגד מרוואן ברגותי חברים מאג'ד פרג' וחוסיין א-שיח' הפועלים בשליחותו של מחמוד עבאס, הם עסוקים בעיקר בדמוניזציה ובהפחדת בכירים אמריקנים וישראלים מפני שחרורו האפשרי של מרוואן ברגותי.
לפני כמה ימים ביקרה את מרוואן ברגותי בכלאו, רעייתו עו"ד פדווא ברגותי, לאחר שנאסר עליה לבקרו במשך 33 החודשים האחרונים.
לאחר הביקור היא מסרה שמצב בריאותו הוא טוב אך סירבה למסור פרטים נוספים,ב-30 בדצמבר היא הוזמנה למוקאטעה ברמאללה לפגישה עם מחמוד עבאס שבה כנראה נדונה כוונתו העיקשת של בעלה להתמודד לבחירות על הנשיאות.
גורמים המקורבים לברגותי אומרים כי הדרך היחידה שנותרה בפני ברגותי כדי להשתחרר ממאסרו היא באמצעות התמודדות בבחירות לנשיאות מתוך הכלא הישראלי בתקווה שהוא יקבל סיוע עממי מהרחוב הפלשתיני ויפעיל לחץ בינלאומי על ישראל.
כמובן, ששחרורו של מרווואן ברגותי תלוי בראש ובראשונה בהסכמתה של ישראל, על-פי גורמים מדיניים בירושלים, אין התלהבות בקרב חברי ממשלת הימין להסכים לשחרורו של מרוואן ברגותי במסגרת עסקת חילופי שבויים עם חמאס, סביר להניח כי אם מחמוד עבאס יעביר מסר לישראל כי הוא מתנגד לשחרורו של מרוואן ברגותי מכיוון שהדבר עלול להחלישו, היא תקבל את בקשתו והנושא ירד לגמרי מעל הפרק, המגמה הישראלית היא להעניש את מרוואן ברגותי בגלל פעילות הטרור שלו וכדי שעונשו ירתיע אחרים מללכת בדרכיו .

תאריך:  21/01/2020   |   עודכן:  21/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עמוס שנער
צריך לפסול את כל הרשימה המשותפת ולא את ח"כ יזבק בלבד, אין שום תועלת בכך שיזבק תצא וייכנס במקומה ח"כ אחר התומך בהשקפה זהה    פסילתה של יזבק היא הצגה תקשורתית לצורך בחירות, אך אחרי שהנושא עלה, מי יעז להתנגד לו (חוץ מבמרצ) ולהצטייר כאדיש לתומכי הטרור?
מחלקה ראשונה
"סכנה ליציבות המדינה - ורעידת אדמה של ממש"    כך מגדירים בכירים במשרדי הממשלה את החלטת רשות המים לוותר על השבת קרקעות המדינה לבעלותה
רבים מקרב עשרות ארגוני "השלום" ו"הזכויות" הפועלים בישראל, תחת מגוון שמות כיסוי והסוואה, ממקדים את פעילותם כמעט אך ורק בנושא הפלשתיני תוך הצגת עמדות אנטי ישראליות ופרו פלשתיניות
עידן יוסף
שר הביטחון הנחה את צה"ל וכוחות הביטחון - להוציא צו הרחקה כנגד פעילי שמאל אנרכיסטים מאזור יהודה ושומרון, ובהם יונתן פולק, המתגרים בחיילים באופן אלים    "לאיש אין זכות לפגוע בחיילי צה"ל ובביטחון בשם חופש הביטוי וזכות ההפגנה"
עידן יוסף
מחבל התנפל על יהודי בציר המתפללים    הפצוע פונה לבית החולים שערי צדק    המחבל נתפס לאחר מרדף בדי אזרח וחיילים    צרורות בלוני נפץ לעבר ישובי הדרום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il