X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בתוכנית המאה מועלית האפשרות שבהסכמת ישראל והרשות הפלשתינית, יעברו כפרי המשולש לריבונות המדינה הפלשתינית מיד בקעה הזעקה של טרנספר, מפי כל מתנגדי התוכנית, כאילו עוקרים בכפיה את אוכלוסיית המשולש מאדמתה ומעבירים אותה לרשות הפלשתינית שקר זדוני המכוון להבאיש את ריחה של כל התוכנית
▪  ▪  ▪
שועפת [צילום: אביר סולטן/פלאש 90]

עניינו של מאמר זה הוא בשתי נקודות המתייחסות ל"גבולות" בתוכנית המאה של טראמפ. הראשונה נוגעת לכפרי "המשולש". מה נאמר על כך בתוכנית? מכיוון שעשרת הישובים, מכפר קאסם בדרום ועד אום אל-פחם בצפון הם בני הלאום הפלשתיני, הרי "החזון של התוכנית צופה את האפשרות, הכפופה להסכמת שני הצדדים (ישראל והרשות הפלשתינית) שהגבול הישראלי ישורטט מחדש כך שכפרי המשולש יהפכו לחלק של המדינה הפלשתינית. בהסכם זה (על שינוי הגבול) הזכויות האזרחיות של אזרחי המשולש יהיו כפופות לחוקי המדינה הפלשתינית". זהו! כל אדם סביר, שלמד לקרוא, מבין בצורה הכי ברורה שמדובר כאן באפשרות שחייבת לקבל את הסכמת ישראל והרשות הפלשתינית; שאין כאן שום כפיה, שאין כאן שום גזילת זכויות, שלא עוקרים עשרות אלפי אזרחים מבתיהם ואדמותיהם, שלא מנשלים אף אחד, שלא "מעבירים" את כפרי המשולש לרשות הפלשתינית לדעתי לא היה צריך בכלל לעלות את האפשרות הזאת, אך היא עלתה, כנראה מתוך נקודת המוצא המקובלת בעולם שמדובר בהסכמה של שתי מדינות, מה עוד ומדובר בבני אותו לאום העוברים לריבונות מדינת הלאום שלהם.
והנה, נפתחו ארובות השמיים ובקעה הזעקה: "טרנספר". היא באה מפי ערביי ישראל ומפי כל אלו שמתנגדים לתוכנית בכללותה, בכללם מפלגת העבודה ומרץ. שקר גס! שאחת מהשתיים: או שהאומרים אותו משקרים בזדון, או שלא קראו את נוסח התוכנית והשקר הוא מתוך בורות. בכל מקרה הכוונה היא להבאיש את ריחה של כל התוכנית. המושג טרנספר משמעו העברת אוכלוסייה ממקום אחד למקום אחר, בדרך כלל בכפיה. אצלנו המושג קיבל משמעות שלילית במיוחד כאשר בשנות ה-80 של המאה הקודמת, הרב כהנא הטיף לטרנספר של כל ערביי ישראל למדינות ערב. לכן, כאשר זועקים "טרנספר" על הנאמר בתוכנית טראמפ, יוצרים מיד דימוי שלילי, אכזרי, תמונה של עקירת אנשים מבתיהם. תמונה שהיא שקרית בעליל. לא רק זאת, שקר מוליד שקר. בלהט זעקות השבר, כבר קובעים כעובדה שישראל "ויתרה" על אזרחיה הערבים לצורך חילופי שטחים.
התופעה המעניינת היא שערביי המשולש שהפגינו נגד "הטרנספר", והביעו את רצונם להישאר אזרחי מדינת ישראל ולא מדינת פלשתין, הניפו דגלי פלשתין! מדוע? לדעתי, כי על-פי תפיסתם וחזונם תהיה בסוף מדינה אחת מהירדן ועד לים - מדינת פלשתין.
לנקודה השנייה - הגבול בירושלים. התוכנית קובעת שגדר ההפרדה (גדר הביטחון) העוברת בירושלים תהיה הגבול בין הבירה הישראלית לבין הבירה הפלשתינית. הגדר חופפת את הגבול המוניציפלי של ירושלים, למעט בשני מקומות הנמצאים מחוצה לו (צפונית ומזרחית) והשייכים מוניציפלית לעירית ירושלים: כפר עקב הצפוני והחלק המזרחי של שועפאת, כולל מחנה הפליטים זה אומר שבערך עד כ-100 אלף פלשתינים בשני המקומות הללו עוברים מעירית ירושלים וממדינת ישראל למדינה הפלשתינית העתידית. לדעתי, זאת הזדמנות ל"היפטר" מהם, ולהתחיל מהר בצעדים ממשיים על-מנת לממש הלכה למעשה את הוצאתם משטח מדינת ישראל ועירית ירושלים. כאן אנו לא "מספחים" לריבונות שלנו אלא להפך: "מספחים" לריבונות פלשתינית. יש בזה רווח דמוגרפי ורווח גדול לביטוח הלאומי.
ונקודה לסיום על-מנת למנוע בלבולים. כאשר התוכנית מדברת בהכללה על בירה פלשתינית ב"מזרח ירושלים",, אין הכוונה לשיח' ג'ראח או העיר העתיקה, למשל, אלא לכל השטח הנמצא ממזרח לגדר ההפרדה. ספציפית הכוונה לעיירה אבו דיס כמקום הבירה של המדינה הפלשתינית, אם וכאשר תקום.

תאריך:  06/02/2020   |   עודכן:  06/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שקר טרנספר כפרי המשולש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דמעות
שמ  |  6/02/20 21:28
2
חיינו חשובים יותר מחייהם
בן נאמן  |  10/02/20 04:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איציק וולף
לוחמים בחטיבת גולני שהיו בסיור מורשת בירושלים נדרסו סמוך למתחם התחנה הישנה    חייל אחד נפצע קשה וחייל נוסף נפצע בינוני    הרכב הפוגע נמלט וכוחות הביטחון מנהלים אחריו מצוד
עידן יוסף
המחבל הפלשתיני בן 17 התפרע וסיכן את חיי הלוחמים    בימים האחרונים הסלימו ההפגנות בעקות תוכנית המאה, וכוללות הבערת צמיגים, והשלכת בקת"בים ואבנים
עידן יוסף
הדיג לא יוגבל לחלוטין, ותתאפשר פעילות במרחב של עד 10 מייל    שר הביטחון מכחיש כוונה למסור גופות מחבלים לפלשתינים    ובצה"ל מכנים את הדיווח על היפגעות שבויים ישראלים כ"לוחמה פסיכולוגית"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי
מרדכי ליפמן
החידוש ההיסטורי בעסקת המאה: טראמפ, ועמו ארה"ב, ירדו סופסוף, מן הגדר עליה ישבו, רגל פה רגל שם, כל הממשלים הקודמים וכמעט כל הנשיאים בעבר    ישראל מוגדרת היום כבעלת ברית, כשותפה, לא מהסוג הנסתר, לא כזו שיש להחביאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il