X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שאלתי עצמי מהיכן ההצדקה להקים ממשלה המסתמכת על הרשימה המשותפת - והתקשתי למצוא ודאי ניתן להסיק שמי אשר מתנגד לזכותו של כל יהודי לעלות למדינה ומי שמתנגד לרוב יהודי בישראל אינו אמור לכהן בכנסת
▪  ▪  ▪
אהרון ברק [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

חוק יסוד הכנסת אוסר על מועמדתם של בודדים ומפלגות לכנסת אם הם שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטיות. שאלתי עצמי איך זה מסתדר עם הצהרות ברורות של מועמדים לכנסת, בראיונות ובמצע, השוללים את קוימה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ופניתי להחלטות של בית המשפט בעניין.
הגעתי לדעתי לפסקה המכוננת בפסק דינו של השופט אהרן ברק בשנת 2003, שם קבע שהפרשנות לסעיף הנ"ל בחוק יסוד הכנסת חייבת להיות מינימליסטית על-מנת שלא לסתור זכויות אזרח אחרות. ברק מסביר גם מה זה מינימליסטית ואומר: בקשר ל"מדינה יהודית": "במרכזם עומדת זכותו של כל יהודי לעלות למדינת ישראל, בה יהוו היהודים רוב; עברית היא שפתה הרשמית המרכזית של המדינה ועיקר חגיה וסמליה משקפים את תקומתו הלאומית של העם היהודי; מורשת ישראל היא מרכיב מרכזי במורשתה הדתית והתרבותית".
ומכאן ודאי ניתן להסיק, שמי אשר מתנגד לזכותו של כל יהודי לעלות למדינה (חוק השבות), ומי שמתנגד לרוב יהודי בישראל (התנגדות לשיבה או לכל שוויון/איזון בין זכות העלייה ליהודים ובין זכות ההגירה של ערבים לישראל), אינו אמור לכהן בכנסת. וודאי שאין להשתמש ביד שלו על-מנת להקים ממשלה, שתהיה תלויה בו ובקולו.
ועל-מנת לסיים עם הוויכוח הפשוט הזה אין צורך להפליג לתמיכה בטרור של חלקים מחברי הכנסת של הרשימה המשותפת. די לנו במסקנה הברורה שהם שוללים כעת את מדינת ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. ועל-מנת לתקן את המצב הזה, ולקבל "הכשרה" ציבורית, עליהם לומר בקול ברור, כולם ביחד וכל אחד לחוד, שהם מקבלים את הגדרתו המינימליסטית של השופט ברק ככתבה וכלשונה, יכלילו את קביעתו המינימליסטית של השופט ברק במצע הרשימה המשותפת לכנסת, תוך ביטול כל הסעיפים הסותרים את קביעתו המינימליסטית של ברק.
ואינני מדבר לימין. הימין אינו רואה בהם שותפים כל עוד סכסוך הדמים נמשך וכל עוד הם תומכים בגלוי בצד השני. אני מדבר את השמאל, אנשי המשפט והצדק (לכאורה), אשר נתונים משקל רב (ולטעמי עודף) לכל מילה הנאמרת בבית המשפט. הם ודאי חייבים לתת משקל רב לאותה הגדרה מינימליסטית של ברק, ולהתעקש על קיומה בנוגע לכל שותף פוליטי פוטנציאלי של מנהיגי השמאל.

תאריך:  21/03/2020   |   עודכן:  21/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אהרן ברק
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפירוש המינימאלי על-פי ברק
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גם אני שואל
ארי כספי  |  21/03/20 11:45
 
- }}}בעיני ההחלטה של אדלשטיין
מסוכנת לישראל!!!  |  21/03/20 13:35
 
- נראה לי שאתה אדם בוגר,
ה.א  |  21/03/20 14:21
 
- ארי, אתה טועה ... הנה ההסבר
יכול גם יכול  |  21/03/20 14:49
2
זכויות בע"מ
יאיר4  |  21/03/20 16:58
3
שילטון החוק אינו המצאה של ברק
בן נאמן  |  21/03/20 19:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עידן יוסף
בכחול לבן מקווים ומאמינים שבג"ץ יקבל את עתירתם ויורה להעלות להצבעה את פתיחת ועדות הכנסת ואת החלפת יו"ר הכנסת    בדיון עלו כמה חלופות וכיווני פעולה להקמת ממשלה בראשות גנץ
אפרים הלפרין
זה אני, בני גנץ, ואני מבקש להסביר לכם את העמדה שלנו    אנו יודעים דבר אחד מרכזי, אם לא נקים כעת ממשלה ללא הליכוד וללא נתניהו, ספק אם נקים ממשלה אי-פעם
עידן יוסף
יו"ר כחול לבן מוכן להיכנס לממשלת אחדות עם נתניהו ולהיות שני ברוטציה גם במחיר פירוק סיעתו    כחול לבן: "היום לא התקיימה פגישה, ובניגוד לפרסומים אין שום סיכומים"    גורמים בסיעה: גנץ טרם החליט
מירב ארד
שיירת רכבים יצאה לירושלים במחאה על המהלכים האחרונים של יו"ר הכנסת    המשטרה עצרה 3 מפגינים    ח"כ שלח: המשטרה מתעמרת בנוסעי שיירת המחאה    עמיר פרץ: "מהלכים הפוגעים בדמוקרטיה"
מירב ארד
משפטים וחברי האקדמיה פנו בכתב לאדשלטיים ועו"ד ינון ובו הם קוראים לכנס את מליאת הכנסת באופן מידי ולפעול ללא דיחוי להרכבת הוועדה המסדרת ועל מינוי וועדות הכנסת הרלוונטיות    "דווקא בשעת חירום זו יש לעמוד על המשמר ולא לאפשר את כרסום יסודות המשטר הדמוקרטי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il