X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מקרה מבחן לכשל השוק החופשי

אל תהיו חולים בארצות הברית

הכישלון של מערכת הבריאות האמריקנית מתגלה בכל היקפו בימי הקורונה. עשרות מיליוני אמריקנים עלולים שלא לקבל טיפול, משום שאין להם ביטוח בריאות או שהם מכוסים בצורה חלקית בלבד. איזה הבדל לעומת המערכת שלנו, המבטיחה טיפול מלא לכולם
▪  ▪  ▪
אחיות במדינת מיזורי [צילום: צ'רלי רידל, AP]
מחיר הקורונה: 34,927.43 דולר
איתמר לוין
האמריקנים שיאושפזו בשל הקורונה יצטרכו לשאת בעלויות העשויות להגיע לרבבות דולרים - במיוחד אם אין להם ביטוח בריאות פרטי או באמצעות המעסיק, צופה טיים
לרשימה המלאה

זה היה רק עניין של זמן עד שהקורונה תגיע גם למשפחה של אחד מאיתנו. בן משפחה בא בימים שמתגורר בניו-יורק, אובחן כחולה והחל לקבל טיפול רפואי בביתו. אנחנו לא מדברים על אקמול, אלא על צילומי רנטגן ביתיים ועל סיוע נשימתי שמוכן למקרה של הידרדרות חלילה.
בנוגע לתנאי הטיפול בחולי קורונה בארה"ב, מדובר ללא ספק במקרה יוצא מן הכלל שיכול להעיד על הכלל כולו. במדינה שבה אין חובת ביטוח רפואי ושבה השוק החופשי הוא שנותן את הטון, מי שהדולר בכיסו יוכל להרשות לעצמו טיפול רפואי מיטבי. מי שאינו מסוגל לממן טיפול שכזה - אללה ירחמו.
אבל אולי יותר מזה: משבר הקורונה הוא מקרה מבחן שמנפץ לרסיסים את טענות הרוחב של הימין הליברלי נגד כל התערבות רגולטורית של המדינה, בין היתר בתחומי הבריאות והרווחה. מדובר בגישה שתפסה לה בשנים האחרונות מקום גדל והולך בקרב רבים מתומכי הליכוד והימין הדתי-לאומי. מעבר לפסול המוסרי ולטעות ההיסטורית שבהטלת האחריות לתחומים הללו על הקהילות ועל האזרחים, כאילו אנחנו עדיין חיים תחת הפריץ בעיירה נידחת ולא במדינה ריבונית, יש בכך גם טעות הרת גורל שמתגלה כעת במלוא כשלונה בארה"ב.
הנה כמה נתונים. בשנת 2018, האחרונה לגביה יש נתונים רשמיים, ל-11.1% מן האמריקנים לא היה כלל ביטוח בריאות; מדובר ב-30.1 מיליון בני אדם, לרוב מן השכבות הנמוכות. לקרוב ל-6% מן האמריקנים מתחת לגיל 19 לא היה ביטוח. הנתונים הללו היו בירידה כל העשור האחרון, אך חזרו לעלות בממשלו של דונלד טראמפ - המתנגד בקנאות לתוכנית אובמהקר (שפתרה את הבעיה בצורה חלקית בלבד, אך יותר מאשר כל תוכנית קודמת) ואשר מנסה לקצץ בה בכל פינה אפשרית.
זה אומר, שעשרות מיליוני אמריקנים יכולים לקבל רק טיפול חרום בחדר המיון בבית חולים ציבורי - וזהו. כל ביקור אצל רופא, כל אספירין, כל סירופ נגד שיעול - על כל מה שזז הם ישלמו מחיר מלא. ואם יחלו במחלה קשה, אזי או שימצאו כסף איכשהו או שימותו. חד וחלק. יש תוכניות פדרליות, בעיקר "מדיקייר" ו"מדיקאייד", אבל הן חלקיות מאוד ורחוקות מרחק רב מן המינימום הדרוש - בוודאי במדינה החזקה ביותר בעולם. בסצינה חזקה במיוחד בסדרה המיתולוגית ER, צוות חדר המיון נאלץ לשלוח חולה סרטן לביתו לאחר שטיפל בהתקף הלב בו לקה - כי לאיש אין ביטוח בריאות.
מבין אלו המבוטחים, 67.3% היו מבוטחים בחברות פרטיות. המשמעות היא, שהם שילמו מאות ואולי אלפי דולרים לשנה - ואחר כך גם השתתפות עצמית של אלפי ורבבות דולרים על כל ביקור בבית חולים ועל כל אשפוז. כמו בכל ביטוח, גם בתחום הבריאות יכול המבוטח להחליט כמה לשלם ואיזה כיסוי לקבל. בשל כך, ההערכה היא שעשרות מיליוני אמריקנים סובלים מתת-ביטוח: ביטוחי הבריאות שלהם יכסו בצורה חלקית או לא יכסו כלל אשפוזים וניתוחים.
55% מכלל תושבי ארה"ב היו מבוטחים לפני שנתיים דרך מעסיקיהם, אשר שילמו את הפרמיות עבורם. זהו נתון בעל חשיבות עצומה במשבר הנוכחי: כאשר עובד מפוטר או אפילו נשלח לחופשה ללא תשלום, הוא מאבד אוטומטית את ביטוח הבריאות שלו. אתם מבינים? כאשר משתוללת מגיפה קטלנית ואין עבודה, דווקא אז האמריקנים בסיכון של קבלת חשבונות עתק. מה שגורם הן לרצון להמשיך לעבוד בכל מחיר ותוך התעלמות מן הסיכונים, והן לחשש להיבדק שמא יהיה צורך באשפוז. עולם הפוך ומוטרף.
בישראל, לעומת זאת, דווקא המנגנון הסוציאליסטי-משהו של קופות החולים ושל חובת ביטוח הבריאות, הוא שמעניק את הביטחון בימי משבר הקורונה. ביטחון בכך שאם נידרש לטיפול רפואי - יש לנו כתובת ברורה שבה יוכלו לקבל אותו. אין להמעיט בערך של הביטחון הזה, משום שהוא אחד הגורמים שמאפשרים למנוע תבהלה, שעלולה בהחלט להיגרם במקומות שבהם אנשים ירגישו חוסר ודאות ביחס ליכולת לשמור על שלומם הפיזי, על החיים עצמם. לתשומת ליבו של מי שמקנא בארה"ב.

נתונים על חסרי ביטוח בריאות בארה"ב:
[קישור]/
תאריך:  02/04/2020   |   עודכן:  02/04/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אל תהיו חולים בארצות הברית
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הטיפול האמיתי עולה $20
לא מתרשם מהתעמולה  |  2/04/20 12:35
 
- }}}אובמה צדק=בארה"ב צריך ל"ת
בריאות ממלכתית.  |  2/04/20 15:28
2
למה חוזרים לארץ לטיפול?
משה ג.  |  2/04/20 13:14
3
NOT TRUE
Donald  |  2/04/20 16:53
4
סל בריאות לכל משתלם כלכלית
איציק סיבוש  |  3/04/20 09:56
5
האמריקאים לומדים על בשרם
פרשנדתא  |  3/04/20 12:45
6
ביטוח בריאות ממלכתי,גזל.
רוניד  |  5/04/20 07:56
7
הם כולם סותמים את אותה האסלה.. ל"ת
הגוי..  |  9/04/20 05:21
8
חוסר הבנתך בנושא שלא חיית אותו
מרק_טווין  |  10/04/20 10:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איציק וולף
מנכ"ל משרד הבריאות ייכנס לבידוד במתקן ייעודי בבית החולים שיבא, הכולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים    "אמשיך לנהל את האירוע יחד עם חברי להנהלה באמצעים דיגיטליים, רצף השליטה על האירוע ימשך"
איתמר לוין
מייסד מיקרוסופט ואחד הפילנתרופים המובילים בעולם מציע: גישה לאומית עקבית להסגר כדי למנוע הדבקה, העברת הבדיקות לידי הממשל הפדרלי והגדלת מספרן, וגישה מבוססת נתונים כדי לפתח תרופות וחיסונים    החלטות נכונות כעת, מדגיש גייטס, יצילו חיים ויחזירו את ארה"ב לעבודה
מיכל שרגא
כשעוסקים בהחלמה אינטגרטיבית, אנחנו מדברים על לרפא את האדם, ולא רק לרפא את המחלה    הרפואה הקונבנציונלית, לעיתים יודעת, ולעיתים אינה יודעת, לרפא את המחלה
עידן יוסף
איתו נדבקה גם רעייתו והשניים חשים בטוב    ראש הממשלה, ראש המוסד וראש המל״ל נפגשו בימים האחרונים עם השר וייאלצו להכנס לבידוד    חקירה אפידמיולוגית תגלה בקרוב האם גם בכירים בצמרת מערכת הבריאות שנחשפו לשר יידרשו לשהות בבידוד    ראש הממשלה עודכן בפרטים    ליצמן ינהל את המשרד מביתו, אך ייתכן שהשרביט לטיפול במשבר יועבר למשרד הביטחון
מאיר דודאי
יש מה ללמוד ממדינות אחרות לגבי תכנון, ניהול ועוד    אבל ברמה הפרטנית יש לנו משהו שלא מצאתי בעולם - ראש גדול של כל ישראלי    האיכפתיות וגם המרפקים הופכים את ההתמודדות הישראלית עם הקורונה ליעילה    אחרי שיא משבר הקורונה בוודאי תתחיל ישראל לייצא ציוד, ידע וטכנולוגיה למדינות שעדיין יהיו בשיא המשבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il