X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
הרשימה מסבירה את יתרונות המיסוי של החכירה ההונית על מכירת בעלות במס שבח, תוך כדי התראה על סיכונים שקיימים במכירת חכירה בגין חבות במס הכנסה. הרשימה מתווה את דרך הזהב בה יש לצעוד אל המטרה של מזעור המס דרך מכירת חכירה
▪  ▪  ▪

יתרונות מיסוי רבים קיימים למכירת חכירה על פני מכירת בעלות. אומנם מכירת חכירה היא עניין סבוך הדורש זהירות רבה, אך יתרונות המס בולטים במכירת חכירה. יש להיזהר במכירת חכירה פחות מ-15 שנה. הפסיקה (בר-בנין) קבעה כי במכירת חכירה פחות מ-15 שנה ישולם מס הכנסה ולא מס רווח הון. תשלום מס הכנסה מגיע ל-49% ולכן הסיכוי במכירה של חכירה לתקופה היורדת מ-15 שנה גדולים.
יש להקפיד אפוא כי מכירת החכירה תהיה לתקופה של 25 שנה. בתקופה של 25 שנה המס יהיה מס רווחי הון וככזה יהיה ניתן לשלמו רק בשיעור של 20%. מאחר שלא מדובר ביחסי בעלי שליטה כי מדובר במקרקעין ולא בתאגידים, הרי שכלל ה-25% אינו חל גם במכירת חכירה על-ידי בעל שליטה.
בדקנו את תכנוני המס האגרסיביים שפורסמו לאחרונה ומצאנו כי קיימת דרך לערוך את העסקה בדרך שאמנם תחייב באור מלא, אך לא תכלול את מכירת החכירה בגדר רשימת תכנוני המס האגרסיביים. העובדה שהיא איננה נכללת ברשימה מהווה יתרון גדול שכן לא מוטלות עליה סנקציות של 30% קנס. גם לא ניתן לטעון שמדובר במחדל שלילי, המהווה עבירה לאור הביאור המפורט שמציין את המכירה של החכירה. מכירת החכירה אינה חייבת במס רכישה בשיעור של 5% ואינה נתונה לשומת מס שבח. ברם, הפחתה על פני כ-10 שנים, עשירית כל שנה או תקופה חשבונאית הולמת (בגדי כלה, פי גלילות), נתונה לדווח במס רווח הון, שם הדיונים יותר ענייניים ממס שבח.
מכירת חכירה איננה בגדר בניית שיפורים במושכר ולכן הסיכון של חיוב במס של הבעלים על הבנייה (בר-בנין) כמעט שאיננה קיימת. הטכניקה היא בנייה של החברה עבור הבעלים בתשלום ואז מכירת הבנוי לחברה כחכירה. הבנייה נעשית כקבלן-מבצע על כל המשמעות שכרוכה בכך, קרי, הפחתת כל הסיכונים של אירועי המס. י
כולה לעלות טענה כי מדובר בעסקה מלאכותית וכי יש לראות את מכירת החכירה כאילו נעשתה מכירת בעלות על כל המשמעות הכרוכה בכך. על-מנת להימנע מסיכון כזה יש להקפיד לבצע מספר פעולות שיצדיקו מכירת חכירה אך לא מכירת בעלות. דוגמא: שיעבוד הבעלות והאשראי בבנק, מתנה של הבעלות לקרוב, רישום הערת אזהרה לגבי החכירה בטאבו, לקיחת אשראי מהבנק על סמך החכירה ועוד שורה של סיבות כלכליות אמיתיות.
לסיכום: יתרונות החכירה על פני הבעלות הינם רבים ומשמעותיים. על-מנת להימנע מסיכונים יש להקפיד על חכירה של 25 שנה. יש להשתדל לשלם את החכירה בתשלום אחד או שניים. יש להיזהר להיכנס לחיוב על-פי פקודת מס הכנסה, זאת על-ידי הימנעות מסדרת תשלומים והעברת מאפייני הבעלות לחוכר. בהתקיים כל אלה הרי שמדובר בתכנון מס קלאסי שאינו נושא סיכונים משמעותיים.

תאריך:  11/12/2006   |   עודכן:  11/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אלי דורון
שוכר משפר את הנכס המושכר - האם עלות השיפור מהווה הכנסה אצל המשכיר, בעל הנכס ?
אברהם הירשזון
עידוד השקעות זרות בישראל, קידום ייישומו של מס הכנסה שלילי ורפורמות בחינוך - כל אלו ועוד בנאום שר האוצר, אברהם הירשזון, בוועידת ישראל לעסקים (2006)
עו"ד איריס פרחי
מישהו חשב פעם כיצד מתנהגים שוטרים בחדרי חדרים? כשלא רואים אותם? כשלא מצלמים אותם? איזה מכות (יבשות) חוטפים נחקרים? וכמה חפים מפשע יושבים בבתי סוהר בגלל התלהמות משטרתית? פרשת בני סלע נתנה חומר למחשבה. זה נראה מפחיד
אדמונד חסין
הח"כים הדתיים טעו כאשר נמנעו מלקחת חלק משמעותי בדיוני הוועדה שגיבשה את עיקרי החוקה, והותירו את הבמה לח"כים ואנשי אקדמיה המתעלמים מן הערך של מדינה יהודית
עו"ד טלי הוד ליבוביץ
על זכיות בהגרלות בתוך המשפחה    מה הדין כאשר אחד מבני הבית זוכה בפרס בהגרלה    האם האחרים זכאים להתחלק בזכייה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il