X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תפקיד בג"צ להגן על הפרט כנגד השלטון ולהגן על המדינה כנגד אוייביה לצורך כך יש לבחור שופטים מתאימים חובה על הציבור היהודי לכונן מערכת משפט שתשקף ותבטא את האינטרס של העם היהודי
▪  ▪  ▪

בהיותנו מדינה קטנה המוקפת אוייבים, ובתוכנו אזרחים רבים שאינם יהודים, שמנהיגיהם תומכים בפומבי באויבנו, אזי חובה על הציבור היהודי, לכונן מערכת משפט שתשקף ותבטא את האינטרס של העם היהודי. לעניין המשפט הפרטי, כאן - העיקרון המנחה אמור להיות עשיית צדק - וצדק בלבד.
לצערם של רבים וטובים, בשנים האחרונות בג"צ כשל בתפקידו, ובמקום לשמור על האינטרס של העם היהודי, הוא נתן יד לקידום מהלכים הפוגעים באושיות המדינה שנועדה לעם היהודי, ומאידך פתח פתח שהולך ומתרחב למדינת כל אזרחיה; ובמישור הפרט, האחרון לכוד בין צבתות הביורוקרטיה, וקריסת מערכת בתיהמ"ש.
על-רקע הרעיונות המוצעים ע"י שר המשפטים פרופ' דניאל פרידמן, מוטחים נגדו "פגזים" מכוון "שומרי החומות" (חלקם שופטים (בדימ.), משפטנים מהאקדמיה, וכמובן מספר עיתונאים שידיעתם והבנתם בנושאי משפט לוקה בחסר ענק), והלה מוצג בפומבי, כחייזר מכוכב אחר.
מי הם מבקריו ומה ביקורתם?
  • המשפטנים מן האקדמיה:
  • לאף אחד מאלו, אין ניסיון בבתי-משפט, הם מעולם לא ייצגו לקוח "בתיק" ראיות, ואינם עוסקים בפרקטיקה משפטית; לכן מדוע ידיעתם בעניין שיטת בחירת שופטים, עולה על ידיעתו של שר המשפטים הנוכחי? דהיינו, כמו פרופ' ד. פרידמן, גם מבקריו אלו, הינם רק אקדמיים, ולכן לכאורה, אין כל הבדל מקצועי בינם ובין שר המשפטים. איזה ניסיון מקצועי היה לפרופ' אהרן ברק כאשר מונה להיות היוע"מ לממשלה, ואח"כ שופט בביהמ"ש העליון? רק היותו דיקאן הפקולטה למשפטים באונ' העברית. ואיזה עבר מקצועי היה לפרופ' יצחק זמיר, לפני שמונה ליוע"מ לממשלה, ואח"כ לשופט בביהמ"ש העליון? רק היותו דיקאן ביה"ס למשפטים באונ' העברית. מעולם לא שמעתי ולא קראתי ביקורת כנגד שני הנ"ל, כאשר מונו ליוע"מ לממשלה, ואח"כ "הוקפצו" ישר לביהמ"ש העליון.
  • איזה ניסיון מקצועי משפטי היה לפרופ' אמנון רובינשטיין כאשר מועמדותו נשקלה לתפקיד שר המשפטים? רק היותו פרופ' למשפטים ודיקאן בעברו. אך אף איש מהאקדמיה, לא יצא נגד מועמדות זו, אלא בירכו על כך וקיוו למינויו.
  • למרות הכל, יש הבדל בין פרופ' פרידמן ובין מבקריו מהאקדמיה; הראשון חי ונושם את נושא המשפט מזה 50 שנה, הוא נחשב כעילוי משפטי - יותר מכל מבקריו; ומאחר ועילוי משפטי כמו אהרן ברק היה ראוי להיות שופט בביהמ"ש העליון, אזי גם דניאל פרידמן ראוי להיות שר משפטים, ודעותיו לא פחות מקוריות ויסודיות מאלו של פרופ' א. ברק, פרופ' יצחק זמיר, ומנשיאת ביהמ"ש העליון דהיום.
  • שופטים (בדימ.):
  • השופט (בדימ.), אליהו מצא, התראיין ביום 28/03/07 בקול-ישראל, ואמר כי ביהמ"ש העליון אינו פוליטי, פעם הוא פוסק שמאל ופעם ימין; פרופ' פרידמן אינו בקי בהתנהלות בתי משפט, ועליו לשמוע חוות דעת מגורמים מיומנים ממנו.
  • אני מפנה את השופט מצא לראיון שנערך עם השופט (בדימ.) מישאל חשין, בעיתון הארץ מיום 26/05/06, שם הלה אמר כי העתירות נ' אריאל שרון (בעניין פרשת האי-היווני ואדמות גינתון), נדחו ע"י בג"צ, מאחר והעם רצה הינתקות, ואם שרון היה מואשם, אזי ההינתקות לא הייתה מתבצעת. ומדוע השופט חשין לא קיים דיון בעתירה שאני הגשתי אז נ' היוע"מ לממשלה (בג"צ 5968/04)? הכיצד השופט מצא מגדיר החלטות אלו? (ודאי שהן פוליטיות).
  • אם שר המשפטים הנוכחי אינו מבין בדרך התנהלות הזרוע המשפטית, אזי קל-וחומר הקודמים לו (יוסי ביילין, צחי הנגבי, מאיר שטרית); אף אחד מאלו לא עסק בעבר בתחום המשפט, אך "משום מה", לא נשמעה ביקורת כנגד מינויים, ולא כנגד מה שעשו בתקופת כהונתם (אם בכלל ניתן לכנות זאת - כעשייה). דהיינו, כאשר אלו לא עשו דבר לשינוי הקיים - לפנינו שר משפטים סביר והגון, אך שר המשפטים הרוצה לשנות, אזי לפתע אינו מבין במאטרייה.
  • מבקרים - עיתונאים:
הכותבים היחידים המבינים במשפט הינם פרופ' זאב סגל ואילנה דיין; אך אלו לא עסקו בפרקטיקה משפטית, אלא האחד הנו מרצה באונ' ת"א והשנייה אשת תקשורת. לכן מדוע ידיעתם שקולה ליותר מזו של פרופ' ד. פרידמן? מה עוד, והאחרון מצוי בתחום חקר המשפט, 20 שנה יותר מפרופ' סגל. ספריו של פרופ' פרידמן הינם סמן ראשון בארץ בכל תחום שכתב.
ולעניין טיעוני המבקרים:
שיטת בחירת השופטים בישראל, היא היותר טובה כל העולם; אם כן - מדוע רוב "צרכני" מוצר זה בישראל, פוסלים אותו, ודורשים מוצר אחר? האם כולם טיפשים ורק בחו"ל מבינים?
בארה"ב - שופטי ביהמ"ש העליון מתמנים ע"י הנשיא והמינוי אמור להיות מאושר ע"י הסנאט. קרי, ראש הרשות המבצעת בוחר את עילית השופטים, ואף גורם פוליטי לא דורש לשנות הליך זה.
אצלנו שופטי ביהמ"ש העליון, משמשים בפועל גם כבימ"ש לחוקה, וגם כערכאת ערעור עליונה. כך זה בארה"ב, אך שם הדבר מעוגן בחוקה, ואילו אצלנו בג"צ החליט כי כוחו לבטל חוק, למרות שאין זה בסמכותו.
אין חולק כי סמכות לביטול חוק, צריכה להקבע בחוקה או בחוק יסוד, ומאחר וזה לא נעשה, אזי ביהמ"ש העליון חרג מסמכותו; לכן מה הפלא כי רוב הציבור היהודי מתקומם כנגד כך, ושר המשפטים יוזם שינוי בחקיקתה?
לא יתכן כי מחד שופטים מכהנים ו(בדימ.), יתנגדו לכינון בימ"ש לחוקה, ומאידך, יתמכו במצב שבו בג"צ רשאי לבטל חוק (למרות שאין כל חקיקה המסמיכה זאת); ובפרט כאשר מועמדים לביהמ"ש העליון, נבחרים ע"י גוף ש- 1/3 ממנו הינם שופטים מבימ"ש זה. דהיינו, אנו המדינה "הדמוקרטית" היחידה בעולם, ששופטים שנבחרו על-ידי חבריהם, מחליטים בגורלו של העם.
הפתרון הינו: בימ"ש לחוקה, שבו יכהנו אנשי ציבור לצד אנשי משפט; ולידו בימ"ש עליון שישמש רק כערכאה עליונה לערעורים אזרחיים ופליליים.
שופטי בימ"ש לחוקה ייבחרו ע"י גוף מיוחד, שלא כאן המקום לפרטו; ואילו יתר השופטים יבחרו ע"י הוועדה לבחירת שופטים.
בקליפת אגוז, אציין כי אני תומך בהכללת שופטים (בדימ.) בוועדה לבחירת שופטים, אך מתנגד לתוספת פוליטיקאי, גם אם הנו יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ולא להוספת פרופ' למשפטים (על כך ארחיב במאמר נפרד).

תאריך:  29/03/2007   |   עודכן:  29/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תפקיד בג"צ והראויים לכהן בו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אם רוצים שבית המשפט העליוןיהיה
משה ישראל  |  29/03/07 22:17
 
- נפולאונצ'יק-ברק מתאים להגדרה ל"ת
א מ רול  |  30/03/07 04:53
2
שופטינו צריכים להיות פרו ישראל
נה  |  30/03/07 11:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד חיים קליר
ילד נפגע בשיניו כשנפל בחו"ל    חברת הביטוח הסכימה לשלם רק עבור הטיפול הראשוני בחו"ל וסירבה לשלם את הוצאות שיקום השיניים בארץ בהסתמכה על כך שהפוליסה מוגבלת אך ורק להוצאות אלה    שופט בית משפט השלום דן בשאלה אם הוראות הפוליסה, אינן סותרות את תקנת הפיקוח בסוגייה זו
יוסי מטלון
פרויקטים שמיועדים לעשירים בלבד צומחים בכל פינה    עכשיו, בחסות המדינה, נבנה מתחם סגור למעמד הבינוני, מתחם מגורים להשכרה בלבד    הבעיות החברתיות במתחמים למעמד הנמוך, רק מחמירות והופכות למפגע עירוני
עו"ד אברהם פכטר
זוהי ההנחייה שהוציא היועץ המשפטי לממשלה    כל חשוד בעבירה שעונשה מעל 3 שנות מאסר זכאי ויכול לקבל שימוע לפני העמדה לדין    האם "השימוע" המדובר יעיל, נותן יתרונות ומה הם חסרונותיו    העובדה שהפרקליטות לא תחויב להעביר ולחשוף את כל הראיות, היא בעייתית ופוגעת בחשוד ובסנגוריה
יהונתן דחוח-הלוי
רבים דיברו ועסקו בסוגית מערך ההסברה הישראלי ומעט מידי נעשה גם לאחר הדוח הקשה של מבקר המדינה מ-2002    נדרש דוח נוסף, והפעם של ועדת חקירה ממלכתית למחדל ההסברה על-מנת לא רק לאכוף את השינוי הנדרש אלא גם לנקוט צעדים נגד הגורמים האחראים למחדל ההסברה
גורי גרוסמן
מאיר פעיל, המסנגר בלהט על הסגרתם של לוחמי מחתרת יהודים שנאבקו בחירוף נפש לפתיחת שערי הארץ לניצולי השואה ולגרושם של חיילי האימפריה הבריטית מארץ ישראל-ברוב צביעותו מבין ללבם של ארגוני הטרור הפלשתיני השופכים דמם של אזרחים ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il