X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני בטוח שתקופת שרון ואולמרט, תלמד בבתי הספר לעיתונאות כתקופת החושך של התקשורת. צריך להזכיר לעורך מעריב, שבסקר שפורסם בכנס שדרות האחרון, ידידו הטוב אהוד אולמרט, "נבחר" ל-"איש הכי מושחת במדינה"
▪  ▪  ▪
אמנון דנקנר

באותו יום שב"דה-מרקר" פורסמה הידיעה שהעיתונאי אמנון דנקנר עומד לסיים את תפקידו כעורך העיתון מעריב, פורסמה ב"גלובס" הכותרת הזו: "מדד השחיתות של הבנק העולמי: נמשכת מגמת ההידרדרות של שלטון החוק במדינת ישראל" (12.7.07). יש קשר!
אם מקרבים את שתי הכותרות האלה אחת לשנייה - במרחק מסוים הם ייצמדו, כאילו כל אחת מהן מכילה בתוכה מגנט. מעריב הוא עיתון חשוב, ועורך העיתון הוא מנהיג של עדר כלבי שמירה, ש(רובם) המירו את נשוא שמירתם. מי שקורא את המאמרים של טומי לפיד, מבין שאמנון דנקר הוא החמצה אתית וכלכלית.
מעריב מפסיד כסף. הרבה כסף. כל כך הרבה, עד כי הבעלים, עפר נמרודי גילה שהזרמה מפריעה ליהנות מהכוח שמעניק העיתון. ההפסד הזה הוא תוצאה של נטישת קוראים. תמיכה של עיתון במנהיגים מושחתים שבזים לדמוקרטיה, מעצבנת ומרחיקה קוראים. ועל זה נאמר: גם לאכול את הדגים המסריחים שהכינו שרון ואולמרט, גם לסבול את ההגשה של צמד המלצרים לפידנקנר- וגם להביא כסף מהבית.
אמינות, והתנהלות אתית! זה מה שהקוראים מכבדים, וזה מה שחסר למעריב. "גלובס" הוא עיתון "רזרבי" עם אוריינטציה כלכלית חזקה. הארץ הוא עיתון אליטיסטי פלצני עם אג'נדה שמאלנית מובהקת. שניהם "עיתוני נישה". מעריב הוא עיתון עממי עם פוטנציאל תפוצה בלתי ממומש. "היריב" האמיתי של מעריב, הוא ידיעות-אחרונות.
במקום לנגוס בידיעות, אני זוכר פה ושם "כניסות חזקות" של מעריב, דווקא בעיתון הנישה: הארץ. דוגמא בולטת היא הכותרת הפרובוקטיבית: "האתיקה ירדה לכביש" שנתן עורך מעריב, לכתבה צרכנית בה עיתון הארץ "מכר" את כבודו העיתונאי.
תכלית הכותרת שהחליט עליה עורך מעריב היתה, הבעת תיעוב מקצועי בגין כניעת הארץ ליבואן שמייבא את מכוניות "ביואיק" (מעריב, 20.09.06), שאיים בחרם מודעות, אם העיתון לא יגנוז כתבת ביקורת. ולמי שלא העמיק, יש כאן קונוטציה כפולה. "האתיקה ירדה לכביש", פירושה: "הארץ הוריד את מקצוע העיתונות לזנות".
בפברואר 2005, הוזמן מר דנקנר כיו"ר ועדת העורכים, לתוכנית "תיק תקשורת". הנושא: חופש ביטוי. בתשובות לשאלות ששאל חיים זיסוביץ' הביע מר דנקנר, ליבראליות מופלגת כלפי ביטויים חריפים המושמעים מצד פעילי ימין. אבל הוא כעורך עיתון, יודע, שהבעיה האמיתית היא: לא חופש ביטוי לאזרחים, אלא לעיתונאים. להם אין חופש ביטוי.
בארגז הכלים של העיתונאי, החופש לומר אמת הוא כלי העבודה הראשי. שישים שנה, ועדיין עיתונאים מפחדים לומר ו/או לכתוב (את כל ה-)אמת. מול המצלמה, ידברו על חופש ביטוי, אבל סל האשפה במחשב של העורך, יכול לספר לצרכני העיתון, מי הם היקירים, ומי היריבים. יקירי העורך (והבעלים), יזכו לשירותי יחצנות, ובשרם של היריבים יופיע בתפריט של כלבי השמירה.
דן מרגלית נטש את הארץ, בגלל שהעורך זרק לפח מאמר תמיכה שכתב בזכות העבריין אריה דרעי. לא כולם דן מרגלית. בתוכנית "תיק תקשורת" (29.12.05) סיפר העיתונאי מירון רפפורט, שעורך ידיעות-אחרונות דאז, משה ורדי, זרק אותו מהעיתון רק בגלל שנתן כותרת למאמר של מוטי גילת "שרון לא אמר אמת למבקר המדינה" (בפרשת האדמות בכפר-מלל).
אילו אני עורך מעריב, הייתי עט על הסיפור הזה של מירון רפפורט, כעל מוצא שלל רב. עיתונאי שמאבד את פרנסתו, רק בגלל שעשה את עבודתו - הוא אייטם לוהט ומלהיט. אלא ש"כניסה" חזקה בידיעות-אחרונות בגין "סתימת פיות" של עיתונאים (סילוק אחד, סותם את פיהם של אלה שנשארו), עלולה לחזור למעריב כבומרנג.
צרכני התקשורת בישראל, ובכללם קוראי מעריב, ראו, כיצד הרודן המושחת שרון זוכה לרוח גבית, ברומסו כל מכשול דמוקרטי, בדרך לעקירת ישובים וריסוק הליכוד. הייתה כאן התמסרות אמוציונאלית טוטאלית, ששיבשה לחלוטין את הרציונאליזם. עכשיו זה אולמרט.
זאת לא חוכמה להצהיר על מאבק במושחתים. זה גם אולמרט יכול. החוכמה היא להחליט שמנקים ה-כ-ו-ל. גם את החרא שהשאירו אלה שאנחנו חפצים ביקרם. אני בטוח שתקופת שרון ואולמרט, תלמד בבתי הספר לעיתונאות כתקופת החושך של התקשורת הישראלית. צריך להזכיר לעורך מעריב, שבסקר שפורסם בכנס שדרות האחרון (ושנעשה ע"י "מאגר מוחות"), ידידו הטוב אהוד אולמרט, "נבחר" ל-"איש הכי מושחת במדינה".
זה אותו איש, שוועדת וינוגרד אמרה עליו את הדברים הבאים: "האחריות לכשלי המלחמה נובעת מתפקודו והתנהלותו, שהרי הוא שיזם והוביל בפועל. הוא גיבש את עמדתו בלי מחשבה שנייה, מבלי שהוצגה לו תוכנית מפורטת, ובלי התייחסות לתנאים המורכבים. היעדים שהצהיר עליהם היו שאפתניים, ובלתי ניתנים להשגה". סוף ציטוט.
"איפה הבושה" מר דנקנר. אני מקפיד לראות אותך בתוכנית "מועצת החכמים", ולא מאמין. הזהו דנקנר שאהב את השחייה נגד הזרם? במבט לאחור, מתברר שבניגוד לדן מרגלית שמחפש את ראשם של הכרישים, אתה מחפש סרדינים. מנקודת מבטם של צרכני התקשורת, אתה וידידך הקשיש טומי לפיד הורדתם את האתיקה העיתונאית לכביש. לעולם לא מאוחר לחזור בתשובה. דן מרגלית הוא ההוכחה...

תאריך:  15/07/2007   |   עודכן:  15/07/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההחמצה של אמנון דנקנר
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
תיקון טעות
דוד מ.  |  15/07/07 14:23
 
- תגובה לדוד
נרי אבנרי  |  15/07/07 16:59
2
טומי לפיד ממזמן ביזיון מהלך!
חיחיחי  |  15/07/07 14:50
 
- גם הבן שלו ל"ת
שימי  |  15/07/07 23:06
3
הכי מדהים הם טענות של דנקנר
ממממממ  |  15/07/07 16:14
4
הייתי קוראת ותיקה של מעריב אך
סתם הערה  |  15/07/07 16:20
5
לנרי אבנרי
משה, עורך-דין  |  16/07/07 00:14
 
- טוב, אל תגלה...נשרוד איכשהו. ל"ת
סקרן מנומס  |  16/07/07 03:44
 
- תגובה למשה עורך דין
נרי אבנרי  |  16/07/07 05:31
 
- למשה-ככה תשאיר אותנו מתים מ...
דודו מהשרון  |  16/07/07 08:28
6
נרי אבנרי העתונאי המועדף שלי !
לא מחמיצה מאמריו   |  16/07/07 10:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביעד ויסולי
מאחורי הפליטים הסודנים עומדים גופים חזקים בעלי ממון רב ואמצעים, המכוונים אותם אל תוך ישראל. אלמלא הכוונה מלמעלה, המגובה באמצעים רבים, האם היו הסודנים נוסעים מאות קילומטרים כדי לחצות את הגבול אל ישראל?
איתן גנור
Nfc היום: "התוכנית: קיצוץ 8 מיליארד ש"ח בתקציב 2008". עוד אין כלל הצעת תקציב, אך כבר נקבע קיצוץ. השנתיים האחרונות נגמרו עם עודפי גביית מיסים ובקופת האוצר יתרות מזומנים גדולות, אך נקבע קיצוץ. משרד האוצר עובד על כולנו בעיניים
בלהה פרבר
מחלקה כירורגית א' בבית חולים השרון היא דוגמא נהדרת לדרך שבה צריך לנהל מחלקה
יוסי עבדי
זה התחיל בטוב, נגמר ברע: הנה לכם תיאור של עיתונאי המנסה לאתר מידע על הכפר הפלשתיני בילעין    המטרה הייתה פשוטה: להתמודד מול הטיעונים הקשים של אנשי השמאל ולהציג את עמדת צה"ל    הרציונאל: הסברתי    אז האם מערכת ההסברה מתפקדת? הנה לכם כמה תשובות
רמי אושה
הרהורים לרגל ה"יורצייט" למלחמה הקודמת, ובעיקר לרגל המלחמה הבאה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il