X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דרכי התמודדות לעסקים קטנים ובינוניים
▪  ▪  ▪
[תמונת אילוסטרציה]

עסקים קטנים ובינוניים מתחבטים היום באופן ההתמודדות עם הסכם "פנסיה לכל עובד" אשר סוכם בין ההסתדרות למעסיקים ואשר תחילת יישומו בינואר 2008 ויישומו המלא יושלם בשנת 2012.
להלן מספר נתונים: בינואר 2008 יחויבו כל העובדים להפריש 0.83% ממשכורתם לטובת פנסיה עתידית. המעסיקים יידרשו להפריש סכום כפול מזה, מחצית לפנסיה ומחצית לפיצויי פיטורין. עד שנת 2012, באופן מדורג תגדל הפרשת העובדים ל-5% משכרם והפרשת המעסיק ל-10%. הבעיה מבחינת המעסיק רלוונטית בעיקר בעסקים קטנים ובינוניים, מאחר ובמרבית החברות הגדולות מפריש המעסיק כספים לעובדים לפנסיה. רצוי שההתמודדות עם הנושא תתבצע באופן מושכל ולכן אנו מביאים שלבים להתמודדות עם השינוי הצפוי:
1. מהו גודל הבעיה לגבי כל עובד? - יש לבדוק לגבי כל עובד, האם מופרשים כספים בעבורו לפנסיה? אם מופרשים, האם הכספים שמופרשים גבוהים יותר מהנדרש על-פי ההסכם החדש. אם לא, אזי תהיה תוספת כספית למעביד בעבור אותו עובד, מכוון וההסכם מחייב את המעביד להפריש את המינימום המתחייב על-פי חוק. כמו כן יש לכמת את העלות לעובד.
2. מהי סה"כ עלות ההסכם לעסק בכל שנה? על-מנת לבדוק איך מממנים את העלות הנוספת. מניסיוננו כמנהלי כספים בחברות קטנות ובינוניות, עסקים קטנים ובינוניים רבים נאבקים על קיומם ברמה היומיומית ושינויים אלו עלולים לפגוע מהותית ברווח ותזרים המזומנים שלהם (הדבר נכון בעיקר בענפים מוטי הון אנושי ובעלי מתח רווחים נמוך).
3. השפעה לטווח ארוך - כאשר בוחנים את השפעת ההסכם על החברה ישנה חשיבות גבוהה לבחינת כל שלבי היישום עד השלמתו המלאה, משמע, בראייה ל-5 שנים קדימה. ההמלצה היא לתכנן תקציב רב - שנתי למספר שנים (3 עד 5 שנים)לנהל תחזית תזרים מזומנים מלאה למספר חודשים קדימה ולעדכן את התוכניות העסקיות בהתאם להסכם הפנסיה החדש. כהערת אגב, יש לשים לב גם לנושא השינוי במיסוי על רכבים צמודים , משום שגם הוא יכול להוות השפעה נוספת על הרווח ותזרים המזומנים של החברה.
4. ההסכם כהזדמנות - לאחר שכל הנתונים זמינים, זו הזדמנות מצוינת לבחון מה עושים עם כל עובד. האם עובד מסוים רווחי לחברה או לא? האם העובד אכן חיוני לחברה ולא ניתן בילתו? האם ניתן להמיר עבודת עובדים במכונות מתקדמות? האם ניתן להחליף עובד ותיק שעלותו גבוהה בעובד זול יותר?
5. חוק 9 החודשים - יש לשים לב שאם עובד מועסק בחברה פחות מ-9 חודשים, אין חובה להפריש עבורו הפרשות לפנסיה. יש לבחון היטב נחיצות והתאמה של עובד לפני תחילת העסקה של עובד מעבר ל-9 חודשים.
6. מהם מקורות המימון האפשריים? האם מסגרות האשראי מספיקות או אולי יש להגדילן? האם אפשר להגדילן? האם מימון בנקאי או חוץ בנקאי (בהתאם לענף בו העסק פועל)? למעשה, בחינת כל הנושאים הקשורים במימון לצורכי הון חוזר.
7. מהן האלטרנטיבות? לאחר שאנו יודעים מה מקומו של כל עובד בעסק ואנו מבינים את מקורות האשראי העומדים לרשותנו, ישנן מספר דרכי פעולה:
א. לא לעשות דבר ולספוג את העלות.
ב. להשית את ההוצאה הנוספת על העובדים הרלוונטיים באמצעות הורדת שכר מוסכמת, או הצגת התוספת בשכר כחלק מעליית השכר השנתית המתוכננת לעובד (בפועל, הקטנת או ביטול העלייה המצופה בשכר).
ג. פיטורין של עובדים ספציפיים, למטרת התייעלות, אשר יממנו את העלות הנוספת בגין העובדים הנותרים.
8. שלב קבלת ההחלטות - יש לבחון את האלטרנטיבות הן מתוך ראייה פיננסית והן מתוך ראייה פסיכולוגית ארגונית.
לסיכום, נדגיש כי הפרישה של הסכם הפנסיה ל-5 שנים נותן אפשרות לחברות להתארגן באופן מושכל ומתוך ראייה ארוכת טווח. יש לתת את הדעת ולתכנן את העתיד תוך התחשבות בחוק פנסיה לכל עובד ושינויים נוספים הצפויים להתרחש (כגון נושא המיסוי על רכבים צמודים) על-מנת להשכיל ולבנות היום את הבסיס לעסק בריא על-מנת למנוע הפתעות בעתיד. רק כך תצליחו להבטיח את הצלחת העסק שלכם לאורך שנים.

הכותבים הנם מנכ"לים משותפים בניהול נטו. מנהלי כספים, השמה מוכוונת ומנטורינג עסקי.
תאריך:  01/01/2008   |   עודכן:  02/01/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון רול
נראה כי מדיניות החוץ האמריקנית עברה/עוברת תפנית מדאיגה מבחינת ישראל החל מתחילת שנת 2007, כאשר מדיניות החוץ הישראלית מחרה ומחזקת אחריה ומבלי משים כי מובלת הינה באפסר לאבוס אשר נוגד את האינטרסים שלה
יואב יצחק
פרופ' זוהר גושן נבחר על-ידי שר האוצר רוני בר-און לתפקיד יושב-ראש רשות ניירות ערך    גושן היה אחד העדים להליכי המינוי הבלתי תקינים של רונית קן בתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים    למרות זאת, הוא לא דיווח על-כך    עכשיו הוא זוכה למינוי יוקרתי
אביתר בן-צדף
עוד כמה טיפות של ארס ממקלדתי    והפעם - לרגל בריחתו המתוכננת של אהוד ברק ממחוייבותו לעזוב את ממשלת אולמרט עם פרסום דוח וינוגרד    מי שמכיר את ברק, יודע שהוא מנהיג דגול וברחן סדרתי, שמִילה שלו אינה מילה    חכו רק רגע לתחילת ההצגה האמיתית
עו"ד חיים קליר
כל הטיפולים הקונבנציונאליים שעברה המבוטחת לא הועילו. רופא מומחה של הקופה המליץ כי תקבל טיפולים אלטרנטיביים והם אכן הועילו, באופן חלקי. האם הביטוח הלאומי חייב לשאת בעלות טיפולים אלה?
ד"ר צ'לו רוזנברג
בישראל יש קרוסלה פוליטית עליה עולים ויורדים אותם האנשים. פעם הם הקברניטים, פעם הם באופוזיציה, וחוזר חלילה. מכאן ששום דבר אינו יכול להשתנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il