X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אברהם פלקסר, החשב במשרדו, טען שברנדס הוציא דיבתו בקשר לפרשת ויצמן-סרוסי, שחשף העיתונאי יואב יצחק
▪  ▪  ▪
השפט עודד מודריק [צילום: בוצ´צ´ו]

ניצחון לעו"ד חנינא ברנדס, ראש משרד עוה"ד נשיץ-ברנדס ואחד מעוה"ד החשובים במדינה: בית המשפט המחוזי בת"א דחה (יום ג', 16.8.11) את תביעת לשון הרע שהגיש נגדו אברהם פלקסר, מי שהיה החשב של משרד "נשיץ ברנדס" בנוגע לפרשת ויצמן-סרוסי.
בתביעתו טען פלקסר שברנדס הפיץ את דיבתו רעה, בכך שהגיש נגדו תלונת שווא במשטרה ופנה לפרקליטת המדינה, בטענה שהוא גנב מסמכים מתיק הנאמנות שניהל ברנדס עבור נשיא המדינה לשעבר, עזר ויצמן ז"ל, לרבות מסמכים בעניין הכספים שקיבל ויצמן מהמיליונר אדוארד סרוסי, והעביר את המסמכים לידי העיתונאי יואב יצחק.
"עו"ד ברנדס 'פירסם' את החשד נגד פלקסר במסגרת מחויבותו החוקית והמוסרית והאמין באמיתות הפרסום. יתר על כן, ברנדס נקט באמצעים סבירים, לשעתם, כדי להיווכח באמיתות החשד", כתב סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, ד"ר עודד מודריק.
עוד ציין השופט כי בפנייתו לפרקליטת המדינה, עשה ברנדס מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה בנסיבות דומות. "הגעתי למסקנה כי ברנדס נקט בצעדי בירור סבירים, לפני שהגיש את תלונתו נגד פלקסר. זכותו ואולי גם חובתו האזרחית הייתה להביא את החשד לרשות המוסמכת לשם בדיקה", הסביר מודריק. השופט דחה גם את טענותיו של פלקסר כי ברנדס הוציא את דיבתו רעה בדרכים נוספות, לרבות בך שייחס לו במשטרה עבירה של גניבת 200 אלף שקל מהמשרד. "ברנדס לא ייחס לתובע כל עבירה", קבע השופט.
חשבונות נאמנות
ב-1998 החל פלקסר, לעבוד כחשב במשרד נשיץ-ברנדס. נשיא המדינה לשעבר ויצמן, שהיה בעל היכרות רבת שנים עם עו"ד ברנדס, נמנה עם לקוחות המשרד, ועניינים שונים שלו נוהלו באמצעות חשבונות נאמנות שפתח המשרד. במאי 1998 הוחלט במשרד לקחת את העובדים לטיול בארה"ב, ופלקסר ריכז את הסדורים המנהליים לנסיעה ואמור היה להתייצב בשדה התעופה כשעתיים לפני מועד הטיסה עם כרטיסי הטיסה ועם כסף מזומן. ואולם, פלקסר לא התייצב בשדה במועד, ובהמשך פוטר מעבודתו.
בדצמבר 1999 ערך העיתונאי יואב יצחק מסיבת עיתונאים, ובה חשף כי עזר ויצמן קיבל מסרוסי מתנות כסף בהיקף של כ-453 אלף דולר, שנוהלו בחשבונות נאמנות על-ידי משרד נשיץ-ברנדס.
משפורסם התחקיר והתברר לברנדס, לטענתו, שמסמכי חשבון הנאמנות לא נמצאים במשרד, התעורר בו חשד כי פלקסר אחראי להיעלמות המסמכים, והוא הביע את החשד בפני ויצמן ובפני אנשים נוספים. דבר החשד הגיע גם לכלי התקשורת. בתחילת ינואר 2000 שלח ברנדס מכתב תלונה נגד פלקסר לפרקליטת המדינה, עדנה ארבל (שופטת ביהמ"ש העליון כיום), שבו כתב: "(אני) חושד אף כי אין בידי הוכחות לכך, כי החומר נלקח או הועתק שלא כדין על-ידי מי שעבד במשרדנו כ-10 שנים כחשב... שמו של החשב שבו אני חושד הינו אברהם פלקסר.. למען הזהירות אני מבהיר כי אין לי הוכחות ברורות למעורבותו..."
ארבל העבירה את התלונה למשטרה, שלבסוף החליטה לסגור את תיק החקירה מחוסר ראיות. חקירת המשטרה בעניין קשריו של ויצמן עם סרוסי הסתיימה בסופו של דבר בדוח חריף שכתב היועץ המשפטי דאז אליקים רובינשטיין ובהתפטרות ויצמן מכהונתו כנשיא המדינה.
הוצאות נמוכות
למרות שדחה את התביעה קבע השופט מודריק כי פלקסר ישלם לברנדס הוצאות משפט נמוכות, של 40 אלף שקל בלבד. זאת, לאור התנהלות באי-כוחו של ברנדיס, עוה"ד אלי זהר, רועי בלכר ויניב שטיין ממשרד זליגמן ושות', במהלך המשפט. "לפלקסר בקושי ניתנה הזדמנות לנהל את תביעתו... קשה לתאר את היקף ההתערבות של פרקליטי ברנדס במהלכי החקירה הנגדית של עדי המפתח", כתב השופט
מודריק ציין גם כי אומנם גם פלקסר עצמו השמיע דברים חריפים כלפי עורכי-דינו של ברנדס "אלא שמה שמותר ל'שור' (לצד הדיוט לא מיוצג) אסור ל'אל' (לעורכי-דין עתירי ניסיון ובעלי שם)".

תאריך:  16/08/2011   |   עודכן:  17/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצחון לעו"ד ברנדס: נדחתה תביעת לשון הרע נגדו
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
זה אינו המקרה הראשון
עידן סובול  |  17/08/11 11:14
2
המשפט הישראלי הוא פרימיטיבי
חובב משפטים  |  17/08/11 11:14
 
- שגיאה
אורי פ  |  17/08/11 17:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההמלצה התקבלה בדעת רוב ולדוח הוועדה מצורפות הסתייגויות המיעוט    ממליצה על שינויים אחרים: מגבלות על מינוי מומחים בסכסוכים על ילדים, ביהמ"ש ינסה תחילה להגיע להסכמה, כל הורה יחתום בתחילת ההליך על גירסתו להסכם ההורות
עידן יוסף
הילדה ואמה שוהות בישראל שלא-כחוק והושמו במתקן מעצר לקראת גירושן    שרה נתניהו ביקשה למנוע גירוש הילדה מישראל וכתבה לשר ישי: "אל תגרש תלמידים"    בן-ארי: "שתקלוט אותם בביתה"
אלעזר לוין
התמורה, 350 מיליון שקל, מיועדת לפרעון חובות ולהגדלת ההון העצמי    עזריאלי יקבל אחריות להשלמת בניית הקניון
עופר וולפסון
בכינוס התאחדות התעשיינים, אמר אהוד ברק כי ניתן להגדיל את תקרת ההוצאה אם יוגדלו המקורות התקציביים    שרגא ברוש אמר כי השקעה של 11 מיליארד שקל תפתור בעיות מעמד הביניים. קובע: "ניתן להגדיל לשם כך הגירעון"
עירן פאר
על-פי ההערכות, כהן, שעומדת בראש אייפקס, תבקש להפחית את המחיר שסוכם בין שמיר לבנק לאומי    שמיר ידרוש לבצע הערכת שווי לתנובה    הצדדים חזרו למו"מ בלחץ של יו"ר רשות ני"ע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il