X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
המרכז העולמי של בני ברית וקרן קימת לישראל יקיימו ביום השואה והגבורה ה-19 באפריל 2012 ביער הקדושים שבפרוזדור ירושלים - טקס ייחודי, יחיד מסוגו בעולם, בסימן גבורתם של המצילים היהודים בשואה
▪  ▪  ▪

המרכז העולמי של בני ברית וקרן קימת לישראל יקיימו ביום השואה והגבורה, כ"ז ניסן תשע"ב, 19 באפריל 2012 - טקס יחיד במינו בארץ ובעולם, המוקדש להוקרת פועלם ולהנחלת מורשתם של יהודים שהצילו יהודים אחרים במהלך השואה. הטקס יתקיים ביער הקדושים – "רחבת מגילת האש" בפרוזדור ירושלים - ויפתח בשעה 10:00 בבוקר.
גיבורים אלה התאמצו והסתכנו כדי להציל יהודים אחרים בגרמניה, במדינות הציר ובארצות הכבושות במהלך שנות התופת. בדרכים שונות ומגוונות כגון הסתרה, הברחה, תחבולה וזיוף, בגבורה ובאומץ רב, הם העזו והצליחו לשבש את מכונת ההשמדה הנאצית ולהבטיח את הישרדותם של יהודים על אדמת אירופה או הברחתם לחוף מבטחים. העשייה שלהם מהווה מקור להשראה ולגאווה לכל עם ישראל ומשמשת דוגמה ומופת לסולידריות יהודית ואנושית – ביטוי עליון לערך היהודי העתיק 'כל ישראל ערבים זה לזה'.
לרגל 80 שנה להקמת "עליית הנוער" מועלים על נס בטקס השנה פועלם של שני מצילים בולטים: רחה פריאר ז"ל ויוסף איתאי ז"ל. רחה פריאר הגתה את רעיון העלייה ההמונית של נוער יהודי מגרמניה להתיישבות העובדת בארץ בשנת 1932 ובאותה שנה כבר שלחה לארץ את הקבוצה הראשונה של 12 ילדים. היא ייסדה שם בינואר 1933 את "עליית הנוער" – מפעל הצלה עצום אשר הביא להצלתם של כ-7,000 ילדים במהלך תקופת השואה. רחה פריאר המשיכה את עשייתה גם תחת השלטון הנאצי, עד שנאלצה להבריח את הגבול ליוגוסלביה עם ביתה מעיין ב-1940 אחרי היתקלות עם אדולף אייכמן. יוסף איתאי (יושקו אינדיג) היה מדריך השומר הצעיר ביוגוסלביה אשר נקרא על-ידי רחה פריאר לטפל בילדים גרמנים ואוסטרים שהוברחו אליה לזאגרב, שם המשיכה את פעילות ההצלה שלה אחרי שברחה מגרמניה. רחה פריאר הצליחה להשיג 90 סרטיפיקטים ולהעלות את הילדים לארץ לפני עלייתה היא ב-1941. קבוצה נוספת נשארה מאחור בזגרב ללא סרטיפיקטים ונקלעה לכיבוש הגרמני. יוסף איתאי נשאר עם הילדים והוביל אותם בדרך חתחתים ברחבי יוגוסלביה ואיטליה ועד להברחת הגבול לשווייץ באוקטובר 1943 ועלייתם לארץ ישראל כשנה וחצי לאחר מכן. בכך קיים את הבטחתו לרחה פריאר ארבע וחצי שנים קודם, שיעלה את הילדים ארצה.
את המצילים ייצגו גב' סוזן קיין נכדתה הבכורה של רחה פריאר ומר חנן איתאי בנו של יוסף איתאי. את הניצולים תייצג אסתר גולן שניצלה כתוצאה מפעילותה של רחה פריאר. ישאו דברים גם שגריר יוון בישראל מר קיריאקוס לוקאקיס; שלומי ווייזר, חבר דירקטוריון קק"ל ויו"ר המרכז העולמי של בני ברית ד"ר חיים כ"ץ. בטקס יוענק מטעם הוועדה להוקרת גבורתם של המצילים היהודים בשואה והמרכז העולמי של בני ברית "אות המציל היהודי" גם למצילים, שפעלו במסגרת המחתרת הציונית החלוצית בהונגריה.
הטקס יתקיים ב"יער הקדושים" שניטע בשנות החמישים על-ידי קרן קיימת לישראל בתרומת ארגון בני ברית העולמי להנצחת קורבנות השואה, באמצעות נטיעת שישה מיליון עצים. "יער הקדושים" הוא אתר ההנצחה הראשון שהוקם בארץ לזכר קורבנות השואה. מרכז היער ממוקם בפסגת הר בקרבת מושב כסלון שבהרי ירושלים בו הוצבה על-ידי ארגון בני ברית העולמי בשנת 1974 האנדרטה המפורסמת "מגילת האש" של הפסל הנודע נתן רפפורט, המגוללת את אירועי השואה באירופה והתקומה במדינת ישראל.
סיפוריהם המאלפים של מאות ואף אלפי יהודים שהקדישו את עצמם להצלת אחיהם היהודים במהלך השואה ברחבי אירופה ותחת סכנות איומות, טרם זכתה לתהודה ציבורית ראויה. רבים שיכלו לנסות ולמלט את עצמם העדיפו להישאר ולהציל אחרים. חלקם שילמו על כך בחייהם. בכישרון ובתעוזה רבים ומתוך תחושת שליחות הם פעלו על-מנת להבטיח שיוותרו יהודים חיים על אדמת אירופה גם בשוך הקרבות ומסע הרצח הגרמני או להבריח אותם לחוף מבטחים. מארגני הטקס רואים חשיבות מיוחדת בחשיפת בני הנוער לפועלם ולגבורתם של המצילים היהודים בשואה, שרובם ככולם היו צעירים בזמן פעולתם.
מאז סוף שנת 2000 מקדמת קבוצת ניצולים בירושלים, הוועדה להוקרת גבורתם של המצילים היהודים בשואה ונציג המרכז העולמי של בני ברית, פעולות מגוונות שמטרתן להעלות את סוגיית המצילים היהודיים על סדר היום הציבורי. בין היתר, תכננה וביצעה הוועדה פעילות ציבורית רחבה בארץ ובחו"ל על-מנת לעורר את המודעות לנושא בקרב הציבור הרחב, במוסדות המדינה, בארגוני הנצחה, במוסדות מחקר ובמוזיאונים לתולדות השואה. הוועדה גם מאגדת את סיפוריהם של מצילים במאגר מידע המונה כבר מאות רבות של מצילים.

תאריך:  16/04/2012   |   עודכן:  16/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גבורתם של המצילים היהודים בשואה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ריקי קציר
טקס בר ובת מצווה לכ-150 ילדי התנועה יערך בכותל המערבי בשיתוף רב הכותל
איתי פלג
אפטרין מיועד לריפוי פצעים בחלל הפה, כולל אפטות ופצעים בחניכיים שנגרמים כתוצאה מטיפולי שיניים כגון: גשרים ותותבות; התכשיר כשר בהשגחת הרבנות הראשית
רונן הלל
רשת ג'נטלמן הינה הרשת הגדולה והמובילה בישראל למתנות לגבר ולמוצרי לייף סטייל לגברים. הרשת מונה כיום 25 סניפים בפריסה ארצית הממוקמים בקניונים מובילים
אסף מואב
מאת ד"ר מירב פז ממרכז המידע של המוסד לבטיחות ולגיהות המוביל את נושא הבטיחות והבריאות בעבודה בישראל
עמליה אייל
עצרת יום השואה של תיאטרון יידישפיל תועלה בערב יום השואה באולם בית ציוני אמריקה בתל אביב , ולמחרת באולם תיאטרון ירושלים . העצרת תיוחד לנושא הסולידריות . העצרת בויימה ונערכה על-ידי שני שחקנים חברי הלהקה הצעירה של התיאטרון: דורי אנגל ויובל רפפורט
רשימות נוספות
יד ושם: תיעוד חדש על גורל יהודי ברה"מ   /   עידית ליבנה
יום השואה 2012: 198 אלף ניצולים בישראל  /  מחלקה ראשונה
150 מחנכים ישתתפו ביום עיון ביד ושם  /  יצחק רביחיא
הימים הנוראים  /  הרב אליהו קאופמן
הכחשת השואה בישראל  /  נפתלי רוטנברג
לעולם לא עוד - מה משמעותו?  /  נורית גרינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il