X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יוסי אבו בכנס בתל אביב: "עד עכשיו כיסינו רק חלק קטן מ'חולות תמר'" יו"ר דלק קידוחים גדעון תדמור: "פיתוח ה-FLNG יאפשר להפוך את הסיפור שלנו לעולמי, לייצא את הגז ולהפוך לשחקן דומיננטי גם באסיה"
▪  ▪  ▪
גדעון תדמור, יו"ר דלק קידוחים [צילום: יוסי זליגר]

"הממשלה צריכה להתאים את הרגולציה המקומית לפרקטיקה הנהוגה בתעשיית הגז-נפט העולמית. זו הדרך היחידה לעודד את התעשיה, וליצור וודאות שתביא לכאן חברות בינלאומי עם יכולות טכניות ומימוניות, שיגלו ויפתחו עוד תגליות. יש עוד פוטנציאל אדיר לתגליות נוספות באגן הלבנט, בעיקר בשכבה העמוקה של 'חולות תמר'. עד עכשיו כיסינו רק חלק קטן מ'חולות תמר'", כך אמר היום (ג') מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו בכנס בתל אביב.
לדברי אבו, "גם במאגר 'לוויתן' לא מיצנו את כל הפוטנציאל. בשכבות העמוקות של 'לוויתן' יש סבירות גבוהה להימצאות נפט, ואנחנו מתכוונים להמשיך בפעילות האקספלורציה לגילוי נפט במאגר 'לוויתן' כבר ברבעון הרביעי של 2014".
מנכ"ל אבנר ויו"ר דלק קידוחים גדעון תדמור נשא דברים בכנס והתייחס לתוכנית הפיתוח של מאגר "לוויתן". לדבריו, "התשתית שנבנה ב'לוויתן' תבטיח את יתירות המערכת ותספק ביטחון אנרגטי למדינת ישראל". תדמור גם התייחס לאופציות הייצוא של השותפות ב"לוויתן" ואמר כי "יש לנו כיום כמעט 40 TCF של גז טבעי - זה מעביר אותנו מהגדרה של 'סיפור אזורי' לסיפור גלובלי. נפתחו לשותפות 'לוויתן' אופציות לשיתופי פעולה מסחריים ופוליטיים, גם בשכונה המאתגרת שלנו. בהסתכלות אזורית - הרשות הפלשתינית, ירדן, מצרים, טורקיה וקפריסין - כולם יעדי ייצוא אזוריים רלוונטיים מבחינתנו. הגז הטבעי יהיה גשר בין המדינות וגורם מייצב במזה"ת".
"ביחד עם השינוי הטכנולוגי שאפשר פיתוח ה-FLNG יאפשרו להפוך את הסיפור שלנו לעולמי. הן יאפשרו לנו לייצא את הגז ולהפוך לשחקן דומיננטי גם באסיה".
לדברי תדמור, "אנחנו לא מחפשים רק להשיא ערך לבעלי המניות שלנו אלא להיות שותפים בשינוי משמעותי עבור מדינות רבות באזור, בעיקר למען מדינת ישראל. היתרונות המסחריים והכלכליים של גילויי הגז יגברו על המחלוקות הפוליטיות, מדובר בסיטואציה שיכול להועיל לכולם - win-win situation, לא רק מסחרית אלא גם גיאו-פוליטית".
מנכ"ל נובל אנרג'י: "יש עוד הרבה פעילות אקספלורציה לפנינו"
גם מנכ"ל נובל אנרג'י צ'ארלס דייוידסון נשא דברים בכנס ואמר כי "תגלית 'תמר' הייתה רק התחלה. הממדים של תגלית 'לוויתן' ידרשו כבר שווקים חיצוניים. נצטרך להשיג את הרגולציה הנדרשת כדי שנוכל לפתח את המאגר כי בניגוד לתמר, הוא כבר לא יוכל לעמוד רק על שוק ביתי".
"'לוויתן' זקוק לכל הרגולציה הנדרשת כדי לזוז קדימה, ונתקלנו בקשיים בשל כך", אמר דייווידסון. "הוא כבר עוכב במשך שנה עד שהמדיניות בישראל אושרה. לפני שחברות יוכלו להשקיע מיליארדי דולרים בפרויקטים גלובליים אנחנו זקוקים לוודאות כי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להשקיע מיליארדים ואז לגלות שמשהו לא היה בטוח והשתנה".
באשר לתוכניות שיווק הגז מ'לוויתן' אמר דייוידסון: "אנחנו רואים את 'לוויתן' מספק גז בשלב הראשון לישראל ולמדינות האזור ובשלב השני מייצא גז נוזלי. אנחנו מקווים שנוכל לסגור בקרוב את עסקת וודסייד, ואנו מעוניינים בכך בגלל ניסיונם הבינלאומי, יכולותיהם בתחום הגז הנוזלי ויכולתם הפיננסית הנדרשת בגלל היקפי הפיתוח בפרויקט".
דייוידסון הצטרף להערכה של מנכ"ל דלק קידוחים ביחס לפוטנציאל לתגליות נוספות בחופי ישראל: "יש עוד הרבה פעילות אקספלורציה לפנינו. הכל עוד בשלב המוקדם. הלוואי והייתה לנו בעולם הצלחה כמו זו שנחלנו בישראל. לפנינו עוד קידוחים עמוקים למטרות נפט - שיהיו יקרים, עמוקים ומסוכנים יותר. אבל למצוא נפט בתת-הים באזור לא יהיה Game Changer - אלא World Changer".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  11/03/2014   |   עודכן:  12/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גדעון תדמור  יוסי  אבו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פוטנציאל אדיר לתגליות נוספות ב'תמר'"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
עידן יוסף
עורך הארץ אלוף בן אומר כי מספר המנויים למהדורה המקוונת חצה את התחזיות    "בניגוד לתחזיות, אנחנו נמצאים במקום טוב יותר, אך יקח עוד זמן עד שנחיה רק מהכנסות דיגיטליות"
ארי בוסל
בשולחנות ההרשמה באירוע בו נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו באולפני פרמאונט בהוליווד קיבלו המשתתפים צמיד פלסטיק אדום או צהוב. ימין או שמאל. אנשי הפדרציה קירקרו סביב אנשי הצמידים הצהובים, ואף ליוו חלק מהם כך שלא יאלצו לעמוד בתור לבדיקה הביטחונית כמו כל שאר בני תמותה. ישנם אנשים חשובים (כל המוזמנים להקרנה פרטית עם ראש ממשלת ישראל), וישנם אנשים חשובים עוד יותר
אבירם גבעוני
ועידת ישראל לנדל"ן 2014 של "גלובס" תציג את האתגרים הקשורים לענף הנדל"ן בישראל. בוועידה ישתתפו בכירים מענף הנדל"ן ובהם יזמים, חברות קבלניות, מהנדסים, אדריכלים, שמאים, מתווכים, עורכי דין, רואי חשבון, משקיעים ועוד
עופר וולפסון
נגידת בנק ישראל: "היצוא היה הגורם העיקרי להאטה בחצי האחרון של 2013"    אמרה כי בנק ישראל לא אדיש להתפתחויות בשוק המט"ח: "פוגעים בשוק ישירות"    על שוק הנדל"ן: "התחלות וסיומי הבנייה מעידים שאנו בכיוון הנכון"
עופר וולפסון
מנכ"ל דליה אנרגיות כח: "לקדם הקמה של 7-6 חברות פרטיות שיחזיקו 20% ממשק החשמל ויתחרו ביניהן"    יו"ר חברת החשמל: "פתיחת המשק לתחרות צריכה להיעשות באופן מוסדר ובדירוג כדי לוודא יציבות המשק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il