X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומ"ץ טוענת שהמידע שפורסם ב-News1 וגירסתה של המדינה עצמה מחייבים לפתוח בחקירה על קשריו של ברכה עם פינטו, לאור טענותיו של פינטו לפיהן העביר לברכה כספים במשך שנים
▪  ▪  ▪
ברכה. "בזמן אמת"? [צילום: משטרת ישראל]

תנועת אומ"ץ מבקשת מבג"ץ (יום ד', 8.10.14) להורות על פתיחת חקירה נגד תת-ניצב אפרים ברכה, בנוגע לקשריו עם הרב יאשיהו פינטו. העתירה מסתמכת במידה רבה על הגילויים של News1 בנושא.
אומ"ץ מציינת תחילה, כי מדיניותו של ביהמ"ש העליון היא שלא להתערב בהחלטות מקצועיות בנוגע לחקירות. אולם היא מדגישה, רוב פסקי הדין בנושא זה נוגעים להחלטות שהתקבלו לאחר חקירות. לעומת זאת, יש תקדימים לכך שבג"ץ הורה למשטרה לפתוח בחקירה בנושא ספציפי, כגון בעניין ההדלפות מחקירתו של אביגדור ליברמן. גם במקרה זה מדובר בהחלטה שלא לקיים חקירה כלל, לפרקליטות ולמשטרה אין לפיכך יתרון בדמות בדיקת חומר הראיות, ומתחם ההתערבות של ביהמ"ש גדול יותר - נטען עוד.
בלב העתירה מצויות התמיהות הרבות סביב התנהלותו של ברכה ביחסיו עם פינטו, כפי שהן באות לידי ביטוי הן בפרסומים ב-News1 והן בגירסתה של המדינה עצמה. העתירה מזכירה, כי על-פי כתב האישום נגד פינטו, ברכה דיווח לניצב יואב סגלוביץ כעבור שמונה ימים על הצעת השוחד - ואילו את הפצ"ר לשעבר, אביחי מנדלבליט, המליצה המשטרה להעמיד לדין בפרשת הרפז משום שהתלבט במשך יממה לפני שהציע לגבי אשכנזי להודיע למשטרה שהמסמך בידיו. אומ"ץ תוהה, כיצד ברכה זוכה לצל"ש כמי ש"דיווח בזמן אמת" בעוד מנדלבליט "זוכה" להעמדה לדין.
העתירה מצטטת את תמליל השיחה בין פינטו לברכה, שנחשף ב-News1, ולפיו ברכה כלל אינו מופתע מכך שבידיו של פינטו מידע בזמן אמת על חקירת פרשת "חזון ישעיה", ואף אינו מנסה לשאול אותו מהו מקורו של מידע זה. ניתן להעריך, טוענת אומ"ץ, שהדבר נובע מכך שברכה עצמו היה המקור של פינטו. עוד מוזכרת חשיפת העובדה שברכה והרבנית דבורה פינטו שוחחו אלפי פעמים - דבר המחזק את גירסתו של פינטו בדבר קשר ארוך שנים עם ברכה, שלטענתו כלל גם העברות כספיות.
אומ"ץ מציינת עוד, כי פינטו טען מספר פעמים בחקירותיו, כי דיווח בזמן אמת - הן לניצב מנשה ארביב והן ל-FBI - על העברות הכספים לברכה. בידי המשטרה גם מצויות עדויות (שפורסמו אף הן ב-News1) של מי שידעו על אותן העברות כספים. בכל אלו, מסכמת אומ"ץ, יש די כדי להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד ברכה, או לפחות חקירה משמעתית.
לדברי אומ"ץ, בהחלטה שלא לפתוח בחקירה נגד ברכה קיים כשל מובנה, הנובע מכך שחקירת פרשת ארביב - בה פינטו אמור להיות עד מדינה - בוצעה ביאח"ה. ברכה היה הממונה העקיף על היחידה וכיום הוא המפקד שלה, וכך נוצר עיוות מהותי שדי בו כדי להצדיק התערבות משפטית, טוענת התנועה. עוד היא מצביעה על חשש מפני אכיפה בררנית, בשל ההימנעות מחקירה נגד ברכה לעומת קיומה נגד ארביב.
לסיכום העתירה אומרת אומ"ץ, כי "בפרשה נשוא ענייננו אין כל 'תשתית עובדתית מספקת' המאפשרת להחליט באופן סביר שלא לחקור; אדרבה, התשתית העובדתית הקיימת מוליכה למסקנה סבירה אחת ויחידה - והיא זו שלה העותרת מכוונת את עתירתה". אומ"ץ מבקשת גם להקפיא את הדיון בעניינו של פינטו, האמור להתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב ב-22.10.14 ולקיים דיון דחוף בעתירה.

תאריך:  08/10/2014   |   עודכן:  08/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ מתבקש להורות לחקור את תנ"צ ברכה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אפרים ברכה לא יישאר חופשי
הניה  |  8/10/14 13:56
2
אומץ מוכיחה שהיא ארגון ופופליס
רחובות   |  8/10/14 14:02
3
עדין קשה להבין מי פה הגנב
סמך  |  8/10/14 15:03
4
תסבירו את נטישת עורכי דינו של
האמיץ לאומץ  |  8/10/14 16:41
5
למה אריה בחר בפרקליט הזה???
שימו לב בבקשה  |  8/10/14 17:17
6
לא לעולם חוסן
בייגלה  |  8/10/14 18:04
 
- או כן או לא ל"ת
הההה  |  8/10/14 20:28
7
מה אתם רוצים?
סיריוס  |  8/10/14 19:11
 
- האמת על ברכה
סיריוס   |  10/10/14 01:16
8
אפריים? תמה הברכה. ל"ת
אברהם מבית דגן  |  8/10/14 21:22
9
מעניין מי זה אומ"ץ ?
מיכאל10  |  9/10/14 06:00
10
תמיהות בהתנהלות הפרקליטות
rui  |  10/10/14 01:13
11
מה היינו עושים ללא אומץ? ל"ת
מדינת שחיתות החוק  |  10/10/14 05:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
מקורביו טוענים: אפשר היה להתנהל ביתר תקיפות מול הפרקליטות, בעיקר בנושא קשרי העבר עם אפרים ברכה    מקורבים לסניגורים: הם חוששים שהתבטאויות בני הזוג יביאו לביטול הסדר הטיעון
יואב יצחק
תנ"צ אפרים ברכה, קצין משטרה בכיר, קיים קשרים שוטפים וקרובים עם בני הזוג פינטו    במסגרת זו נהג ברכה לשוחח עם הרבנית כמעט מדי יום ובסך-הכל קיים עימה במשך כמה שנים אלפי שיחות    רישומי 166 שיחות נחשפים ב-News1    ברכה קיבל מבני הזוג פינטו טובות הנאה וכספים בהיקף של מאות אלפי ש"ח    למרות זאת, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה נמנעים מחקירתו של תנ"צ ברכה במח"ש
יואב יצחק
העדויות נחשפות לראשונה ב-News1: תנ"צ אפרים ברכה קיבל סיוע כספי במשך תקופה ארוכה, אך הוא מכחיש זאת ואף מסר עדויות שקר במשטרה    מקורבי הרב פינטו העידו על כספים שקיבל ברכה במעטפות מידיו של הרב פינטו    למרות העדויות - היועמ"ש ופרקליט המדינה מחפים על תנ"צ ברכה, הם נמנעים מהעברת החקירה למחלקה לחקירת שוטרים ואף מנסים להפוך את השופט עודד מודריק ל"חותמת גומי"
איתמר לוין
בראיון לערוץ 2 אומרת דבורה פינטו שהיא התנגדה להסדר הטיעון של בעלה ורצתה שיישפט כדי להסביר את מערכת היחסים עם ברכה    מאשרת: ברכה אמר שזה בסדר לקחת כסף מחזון ישעיה
איתמר לוין
כאשר רבנים מעדיפים למלא את כרסם במנעמי העולם הזה במקום בש"ס ובפוסקים, התוצאה המתחייבת היא עבריינות דתית ופלילית - הגורמת לחילול השם. אירועי השבועות האחרונים ממחישים זאת היטב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il