X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפרקליטות מודה בדיון בבג"ץ בפרשת פינטו-ברכה:

אנשי פינטו אישרו טענת השוחד

הקראת כתב האישום תידחה נאור אומרת שההסדר עם פינטו יצר מצב בו עבריין מכתיב למשטרה את דרכי החקירה הפרקליטות: זה היה האילוץ בא-כוחו של פינטו: אנשי FBI אישרו שפינטו סיפר על התשלומים לברכה
▪  ▪  ▪
נאור. אילוצים [צילום: פלאש 90]

בית המשפט העליון יקיים בחודש הבא דיון נוסף בעתירות המבקשות לבטל את הסכם הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו ולפתוח בחקירה נגד ראש יאח"ה, תת-ניצב אפרים ברכה. בשל כך, תידחה הקראת כתב האישום בבית המשפט המחוזי בתל אביב שנועדה למחרתיים (יום ד', 22.10.14). הדחייה נובעת מהתארכות הטיעונים וגם תאפשר למדינה ולפינטו להשלים את תגובותיהם לעתירות. פינטו צפוי להגיש תצהיר ובו יחשוף פרטים על טענותיו נגד ברכה.
"הסדר הטיעון עם הרב יאשיהו פינטו מגשים את מטרות הדין הפלילי", אמרה (יום ב', 20.10.14) בדיון הממונה על הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד חני אופק, בדיון בשתי העתירות לבג"ץ בדרישה לפתוח בחקירה נגד תת-ניצב אפרים ברכה.
המשנה לנשיא מרים נאור שאלה, האם המדינה לא הועמדה בפני אילוצים שהביאו אותה לכך שהיא חתמה על ההסדר עם פינטו לפני שהוא העניק לה די ראיות נגד מנשה ארביב. אופק השיבה, כי נוצר אילוץ במסגרת ההסכמה הראשונית עם פינטו, לפיה הוא ייחקר רק אם יהיה איתו הסדר. נאור: "הוא הכתיב את זה. אם זה המצב שעמדתם בפניו, אז בואו לא נתייפיף". השופט אליקים רובינשטיין העיר, כי גם למדינה היה מה להעניק לפינטו - הקלה משמעותית בעונשו.
נאור המשיכה: "השאלה היא עד כמה ניתן לאפשר למישהו שהוא עבריין בעצמו, להכתיב כיצד תתנהל החקירה. זה במבט יותר רחב, גם לגבי הסדרים בעתיד". השופטים חזרו ולחצו בבקשה לדעת מדוע הסכימה המדינה לתנאיו של פינטו, ואופק חזרה ואמרה שזו הייתה הסכמה מוקדמת. "על פניו יש בזה פגם וקושי אינהרנטי. על פניו זה נראה מאוד מוקשה", אמר רובינשטיין. נאור הוסיפה: "היה פה היפוך יוצרות: קודם שהוא ימלא את חלקו, ואחר כך תחתמו על ההסדר". אופק שבה ואמרה, כי אלו היו האילוצים.
"הסדר שלא בדרך הטבע"
שהם אמר: "אני לא רוצה להגיד שהתקפלתם, אבל ראיתם את עצמכם אנוסים ללכת להסדר שהוא לא בדרך הטבע". נאור העירה, כי היא שואלת את עצמה על "מה שהסדר מעין זה משדר לציבור העבריינים על גבולות המותר והאסור". אופק השיבה, כי החלופה הייתה לשים בצד את פרשת ארביב. לדברי נאור, התנועה לאיכות השלטון טוענת, כי לפרקליטות הייתה הזדמנות פז לבטל את ההסדר בעקבות הראיון שהעניקה דבורה פינטו. אופק השיבה, כי אין המדובר בהפרה המצדיקה את ביטול ההסכם, לנוכח האינטרס העומד בבסיסו של ההסדר.
השופטים שאלו האם אכן קיימות ראיות המאוששות את טענתו של פינטו בדבר מתן כספים בעבר, כפי שטוענת אומ"ץ. "אנשים המקורבים לו טענו במידה מסוימת טענה עם אותו מרכיב, ואת זה בדקנו", השיבה אופק. היא גם אישרה, שאת החקירה ניהלה המשטרה - וזאת על-רקע המידע שמסר ברכה ולפיו פינטו הציע לו שוחד, והיעד שלה היה ונותר פינטו. לדבריה, הסכמתו של ברכה להקליט את השיחות עם פינטו מלמדת, שלא היו נתינות קודמות. "אם היו נתינות קודמות, זכרן היה בא באותה עת", הוסיפה אופק.
"לא נמצאה תשתית"
טענותיו של פינטו בנוגע לנתינות קודמות זכתה ל"בדיקה יסודית", המשיכה אופק. נאור שאלה האם המשטרה חקרה את מהות שיחותיהן הרבות של ברכה לבין דבורה פינטו [שנחשפה ב-News1]. אופק השיבה, כי היה ידוע שיש מערכת יחסים ארוכה בין ברכה לפינטו, והתדירות כשלעצמה לא מעידה שנחצו גבולות אסורים. [אופק לא התייחסה לעובדה שמדובר בשיחות בין ברכה לרבנית פינטו].
אופק שבה ואמרה, כי לא נמצא יסוד לעיקר טענותיו של פינטו לפיהן ה-FBI אישר לו להעביר כספים לברכה. היא הסבירה, כי מדובר בחלק המשמעותי של הטענות. [יצוין, כי פינטו לא העלה טענה זו, אלא טען שדיווח ל-FBI על העברות הכספים]. לדבריה, ניצב בדימוס אריה עמית אמר בעדותו, כי פינטו העניק לברכה תמיכה - אך לא כספית. "אין בדבר הזה אבן שנשארת הפוכה", הוסיפה. "לא נמצאה תשתית ראייתית התחלתית בנוגע להענקות קודמות".
בא-כוחו של פינטו, עו"ד אייל רוזובסקי, הגיב באומרו, בתיק יש שתי עדויות של אנשי FBI מחודש מאי 2012, לפיהן פינטו אמר להם שהוא נתן כספים לאפרים ברכה – שלושה חודשים לפני הצעת השוחד בה הודה פינטו. הוא הדגיש, כי דבריו לקוחים מתוך חומר החקירה בתיק.
לדברי רוזובסקי, פינטו לא אחז את המדינה בגרון – כפי שהתבטאה המשנה לנשיא מרים נאור – הוא עמד בתנאים שהוצבו לו ומשלם מחיר על מעשיו, בניגוד לשמואל דכנר בפרשת הולילנד. רוזובסקי דחה את דבריה של נאור, לפיה פינטו הרחיק לכת כאשר התנה מתי ימסור מידע נגד מנשה ארביב.

תאריך:  20/10/2014   |   עודכן:  20/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אנשי פינטו אישרו טענת השוחד
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
כידוע אין כלב אוכל בשר כלב ודל ל"ת
בבר  |  20/10/14 11:36
2
שאלות לברכה
חרד  |  20/10/14 12:40
 
- מענין שאין לך שום שאלות לפינטו ל"ת
שיחד והלשין  |  20/10/14 14:57
 
- ברכה רשע מרושע  ל"ת
חיימקי  |  20/10/14 15:49
 
- את פיטו שאלו במשטרה
אורי פ  |  20/10/14 18:37
3
הרב צדיק ןקדוש ובעל חסד עצום ל"ת
אחר  |  20/10/14 12:41
 
- צדיק שמודה שנתן שוחד ומלשין ! ל"ת
צדיק דמיקולו  |  20/10/14 14:48
 
- תתבייש לך. צחצח שינים לפני
לויקו  |  20/10/14 15:50
 
- ולמלשינים לא תהיה תקווה
דיברי חז"ל  |  20/10/14 17:29
 
- תלמד את החומר. ארביב הוא. השקר ל"ת
חקימי  |  21/10/14 00:19
4
במה הם נאמנים יותר?
מ. דיש  |  20/10/14 12:44
5
איזה מן דיבור.. לא נתיפייף חח ל"ת
עדי מ.  |  20/10/14 14:39
6
איזה מן דיבור.. לא נתיפייף חח ל"ת
עדי מ.  |  20/10/14 14:39
7
יש שופטים בירושלים וגם ישרים  ל"ת
מ.ל  |  20/10/14 14:59
8
לידיעת הציבור
הרב קמיע  |  20/10/14 17:58
 
- ישר כח. זו האמת לחקור את ברכהנ ל"ת
מחאת צדק תרדוף   |  21/10/14 00:20
9
קצין משטרה הוא העבריין הבכיר
ירון זכאי 1  |  20/10/14 18:08
10
נאור מתבלבלת עם החומר,
נער הייתי  |  21/10/14 02:27
11
את רצינית? ????
קארין  |  26/10/14 10:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת פינטו
איתמר לוין
השופטים תוהים האם המדינה לא הייתה רשאית לבחור באפשרות הפחות-גרועה ולהגיע להסדר עם פינטו כדי לחקור את ארביב    נאור: השאלה אינה מי חקר את החשדות אלא האם החקירה נוהלה כשורה
יואב יצחק
תנ"צ אפרים ברכה הגדיש את הסאה    בתשובתו לבג"ץ דיווח על עדים שהכחישו כביכול שקיבל כספים שלא כדין, למרות שאלה לא הכחישו זאת וחלקם אישרו שאכן קיבל כספים במשך שנים מפינטו ומאנשיו    היועמ"ש וינשטיין מסר לבג"ץ כי ברכה נחקר על-ידי המשטרה    ואילו ברכה אומר לבג"ץ: נערכה "בדיקת עומק" וממנה עלה כי לא היה צורך לחוקרו על-ידי המשטרה ו/או מח"ש
איתמר לוין
טוען בתשובתו לבג"ץ, כי הגורמים המוסמכים דחו את האשמותיו של פינטו נגדו לאחר שביצעו בדיקה מקצועית ויסודית    אומר שיחסיו עם פינטו היו גלויים וחוקיים, הוא לא מסר מידע ולא קיבל טובות הנאה
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין נמנע מחיוב תנ"צ אפרים ברכה לעמוד בבדיקת פוליגרף ולהשיב: האם אכן קיבל כספים במעטפות מהרב פינטו וממקורביו    ממה חושש וינשטיין?    האם יוכל לצלוח בשלום בדיקת פוליגרף בשאלה: האם בתקופת עבודתו כעורך דין רשם כדין את כל הכספים/התקבולים שקיבל במזומנים מלקוחותיו, כשכר טירחה?
איתמר לוין
שתי נקודות מרכזיות לקראת הדיון בבג"ץ בשבוע הבא בפרשת פינטו-ברכה: מדוע ראוי להעביר את הפרשה לחקירת מח"ש, והאם המדינה רמסה זכויות בסיסיות של פינטו כנאשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il