X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סביבת הריבית הנמוכה שולחת לשוק האג"ח הקונצרני נציגה ראשונה של מגזר המימון החוץ בנקאי
▪  ▪  ▪
הבורסה בתל אביב

סביבת הריבית הנמוכה שולחת לשוק האג"ח הקונצרני נציגה ראשונה של מגזר המימון החוץ בנקאי: חברת אחים נאוי שבשליטת דורי ושאול נאוי. זאת, קצת יותר מארבע שנים מאז הגיעה החברה המשגשגת לבורסה בת"א. אחים נאוי הודיעה בימים האחרונים כי היא בוחנת הנפקת אג"ח לציבור, ולקראת המהלך קיבלה היום מחברת S&P מעלות דירוג A מינוס באופק יציב.
גיוס החוב צפוי להתבצע תוך שבועות ספורים, לאחר פרסום דוחותיה הכספיים של נאוי ל-2014, והיקפו יגיע כנראה לעד 400 מיליון שקל. את ההנפקה יובילו לאומי פרטנרס ודיסקונט חיתום.
עיקר פעילותה של אחים נאוי היא בניכיון צ'קים (ממסרים דחויים) - עסקת המרה שבה מקבלים לקוחות החברה את ערכם הכספי של הצ'קים הדחויים שבידם, ואלה מוסבים לחברה תמורת עמלה הנקבעת באחוזים. נאוי מסרה בדוחות 2013 כי התשואה הממוצעת שלה מעסקות אלו הייתה 8.55%.
תיק הלקוחות של נאוי, הצומח במהירות לאור קשיי חברות לגייס אשראי בבנקים ובשוק ההון, הגיע בסוף ספטמבר האחרון ל-1.1 מיליארד שקל (לחברה מעל 3,000 לקוחות). האשראי של החברה מבנקים למועד זה עמד על 819 מיליון שקל, ומאז פרסום הדוחות הרחיבה אותו החברה בכ-150 מיליון שקל נוספים.
כל ההלוואות שלוקחת כיום אחים נאוי מהבנקים הן לטווח קצר יחסית, של עד כשנה, כמו גם תיק האשראי של מרבית לקוחותיה, כך שניתן להניח כי המח"מ של האג"ח שיגויסו צפוי להיות קצר יחסית. נאוי צפויה לגייס את החוב מהציבור בריביות דומות לאלה הקיימות לה כיום מהמערכת הבנקאית.
כמו חברות נוספות הנהנות מאיתנות פיננסית ועסקית, נאוי מעוניינת לנצל את הריביות הנמוכות בשוק, שגם מאפשרות לגייס כסף במחיר זול וגם מובילות לביקושים גבוהים - המוזילים עוד יותר את עלות החוב. מהלך הגיוס גם יסייע לנאוי לגוון את מקורות החוב שלה, שכיום מגיעים מחמשת הבנקים הגדולים בישראל, והוא מרחיב את יכולות המימון שלה.
"ניסיון, מיצוב ובסיס הון חזק"
במעלות מציינים כי הדירוג של נאוי "משקף את ניסיונה רב השנים בתחום, את מיצובה של החברה כאחת מנותני האשראי החוץ בנקאי המובילים במשק למגזר העסקים הקטנים-בינוניים, וכן את בסיס ההון החזק של הקבוצה ביחס להיקפי הפעילות, שמתבטא ביחס הון מותאם סיכון".
עוד ציינו בחברת הדירוג, כי "איכות הנכסים של החברה תומכת ביכולתה לייצר רווחיות נאותה". עם זאת, הוסיפו כי "פרופיל המימון והנזילות של החברה, הנסמכת על מסגרות בנקאיות לא חתומות מבנקים מקומיים, מהווים חולשה לדירוג, יחד עם תלות גבוהה במספר מצומצם יחסית של אנשי מפתח וחשיפה גבוהה למצב המשק המקומי". במעלות מעריכים כי "החברה תשמור על הפרופיל העסקי המוביל שלה, על בסיס הון חזק ואיכות נכסים גבוהה".
נאוי הצטרפה לבורסה בתחילת 2011, באמצעות מיזוג לשלד בורסאי (גולדן אקוויטי), ומאז היא מציגה רווחים מרשימים המצטברים ליותר מ-200 מיליון שקל. רווחים אלה נרשמו במקביל לזינוק של כ-80% בפעילות השוטפת, עם הכנסות שקפצו מ-61 מיליון שקל ב-2011, לקצב שנתי של כ-110 מיליון שקל (לפי דוחות ינואר-ספטמבר של 2014). מאז הודיעה נאוי על כוונתה להיכנס לשלד הבורסאי, זינקה מנייתה ב-130%, והחברה נסחרת היום בשווי כ-630 מיליון שקל.
האחים נאוי ניצלו את הרמות הגבוהות בהן נסחרת מניית החברה, ובשתי הזדמנויות בשנים קודמות מימשו נתח מהחזקותיהם בתמורה כוללת של כ-90 מיליון שקל. מימושים אלה, יחד עם עליית שוויה, סייעו לחברה להיכנס למדד היתר-50. כיום שני האחים יחד מחזיקים בכ-62% מהון החברה, בשווי של כ-400 מיליון שקל, ובית ההשקעות אלטשולר שחם הוא בעל עניין בה עם החזקה של כ-6% ממניותיה.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  10/03/2015   |   עודכן:  10/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחים נאוי תנפיק אג"ח בעד 400 מיליון שקל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מר נאוי זה דב,לא חמור..
רמי44ראש"לוד   |  11/03/15 07:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גולדנברג
כך עולה מסקר שערכה חברת המחקר TRI עבור אתר הסחר ChinaBuy    הקטגוריה המובילה היא אופנת נשים, ואחריה מוצרי אלקטרוניקה
איתמר לוין
בית המשפט: קרקעות נמל תל אביב שייכות למדינה, ויש לברך את מנהלי אוצר מפעלי ים שהצליחו למרות זאת לפתח את האזור - ולא לתבוע אותם על שלא פעלו לרישום המקרקעין על שם החברה
איתמר לוין
תצהירי העדות הראשית מטעם המדינה מעלים טענות על התנהגות גסה של נפתלי כלפי רעיית ראש הממשלה ועובדים אחרים במעון    מנהל יחידת האבטחה מגלה: נפתלי פוטר מתפקידו כמאבטח בשל תגרה
עופר וולפסון
3 חברות הפעלה בינלאומיות הגישו את הצעותיהן במכרזים להפעלת הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה - שתי הצעות הוגשו להפעלת נמל הדרום באשדוד והצעה אחת להפעלת נמל חיפה    תגובת ראשי ועד נמל אשדוד: "לא נשב בחיבוק ידיים לנוכח הניסיון של הליכוד לשבור את העבודה המאורגנת בנמלים"
איציק וולף
ראש מערך ההסברה ברשימה הערבית המשותפת טען בכינוס באוניברסיטת בר-אילן כי חמאס אינו ארגון טרור וכי ארגון המדינה האיסלאמית למד את פשעיו מן הציונות    "תראו מה התנועה הציונית עשתה בשנת 1948. מעשי האונס, הביזה, הרצח, הטבחים, שבוצעו גם כאן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il