X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
"מסע קולינרי" - מדריך מפה החדש לטיולי אוכל השף חיליק גורפינקל והצלם אייל טואג חרשו את הארץ לאורכה ולרוחבה בעקבות האוכל
▪  ▪  ▪
מסע קולינרי

עשר שנים חלפו מאז הוציאה מפה את "מדריך מפה לטיולי אוכל", שהפך מיד עם צאתו ל"תנ"ך" של חובבי האוכל בישראל. הספר, שנכתב על-ידי חני פרבר ז"ל ועפרה ריזנפלד, היווה בזמנו פריצת דרך בתחום תרבות האוכל בארץ, ניסיון ראשון מסוגו למפות את סצינת האוכל הישראלית.
במרוצת השנים שחלפו השתנתה מפת טיולי האוכל לבלי הכר: נפתחו יקבי בוטיק, מחלבות צאן קטנות, מאפיות יוקרה, בתי בד, מבשלות בירה וכמובן מאות מסעדות חדשות. נסיעה לקצה הארץ כדי לאכול במסעדה טובה הפכה כבר מזמן למעשה שבשגרה. "איפה אוכלים" היא אחת השאלות הראשונות שנשמעות כיום לפני כל טיול.
כעת, מוציאה מפה את "מסע קולינרי - מדריך מפה החדש לטיולי אוכל". חיליק גורפינקל, שף ותיק (יועזר בר יין) ובעל מדורי אוכל בכמה עיתונים (מעריב, העיר, Ynet יין וגורמה), חרש את הארץ לאורכה ולרוחבה, פגש את האנשים המיוחדים שמאחורי הסירים וחזר עם זווית אישית וייחודית על כ-400 בתי אוכל עממי ומסעדות יוקרה, חומוסיות מיתולוגיות וסושיות, בורקס ואוכל גרוזיני, היכלי שווארמה ומאורות בירה קשוחות, יקבים בצפון ומחלבות בדרום, ובעצם, מה לא. בעמידה ובישיבה, בלילה וביום, כשרעבים וכשאי-אפשר יותר לאכול. כעת הוא ממתין לתוצאות בדיקות הדם שלו. הצלם הנפלא אייל טואג (הארץ) צילם את התמונות המרהיבות שבמדריך.
אפילו טיילי אוכל מושבעים יגלו במדריך החדש מקומות שלא הכירו, ושיספקו להם חוויה קולינרית ייחודית. חלקם, למרבה ההפתעה, ותיקים מאוד אך מוכרים רק ליודעי חן. גם המפגש עם מסעדות מוכרות מאוד מתואר מזווית ראייה לא שגרתית, מרעננת, הומוריסטית ומשעשעת. מסע קולינרי יעניק לכל משתמשיו רגעי צחוק וחשק לאוכל ומעל לכל מענה יעיל לשאלה הנצחית 'איפה כדאי לאכול'.
מחיר האלבום: 129 שקל. להשיג בחנויות הספרים והטיולים וברכישה ישירה בטלפון: 1-800-360-636

מתוך המדריך: בר-בוניה

עזרא מסובב חצי ראש. הוא מחייך את חצי חיוכו העקום.
"תמלאי לי כאן עוד קצת רעל", הוא מטה את כוס הוויסקי המתרוקנת כלפי הברמנית.
עזרא מרמלשטיין הוא חבר, ואולי גם סוג של אח גדול, אבא, מושא להערצה ולקנאה. האיש שכולם היו רוצים להיות. שתיין מצחיק וגס רוח, רודף שמלות (בעבר), סוג של האנטר תומפסון מקומי כמו שכתבו רבים.
אבל עזרא הוא הרבה יותר מזה. הוא איש עצוב ועדין נפש (בלי לוותר על הגסויות וההומור), אוהב אדם אמיתי (למרות שזרק כבר לא מעט חברים מהבר, מבלי שנתן להם אפשרות לחזור או להשלים איתו).
הבר של עזרא, בר-בוניה, הוא אחיהם הקטן והמשוגע של שתי הברבוניות הסמוכות - מסעדות הדגים הוותיקות וה"נורמליות" שלו השוכנות האחת מעבר לכביש והאחת מעבר לקיר (ואפשר לעבור בין הבר למסעדה מבלי לצאת לרחוב, אף כי האוכל היוצא מאותו מטבח טעים יותר בבר מאשר במסעדה).
עזרא טוען שהבר הקטן והצר שלו, שקירות העץ שלו משווים לו חזות של סאונה פינית, הוא הטוב בעולם. אין ספק. בעיקר בגלל עזרא עצמו, אבל גם בגלל הברמניות היפות והבירה הטובה מהברזים: בקס או אֶרְדִינְגֵר הגרמניות או גינס האירית. הסשימי כאן הוא הטוב בעיר, ואינו דומה כלל לסשימי של מסעדות יפניות. הוא טרי יותר, ואליו מצטרפים ברבוניות מטוגנות, מוזיקה אדירה, ושכנים נפלאים על הבר, במיוחד בצהריים - אוסף חד פעמי של רודפי רוח, הוזים, שיכורים, מסטולים, עורכי דין נכלוליים, מעצבות אופנה מגוחכות, פרחות, סמי-עבריינים, דייגים בדימוס, שדרני רדיו עצבניים, צלמי הערוץ הראשון, ושאר נפלאים ונפלאות. ענן העשן והבלוז. ענן הרעש והמחשבות הנוגות שמעליו או מתחתיו. ענן החיים. ובין כל אלה - עזרא.
עזרא, אני אוהב אותך. לחייך, לבריאותך.
בן יהודה 192, 03-5241961
א-ה 12:00-03:00, שישי 12:00-18:00, שבת 12:00-03:00
לא כשר
מחיר בינוני-גבוה
גישה נוחה לנכים

תאריך:  09/06/2009   |   עודכן:  09/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ריבלין
רומן ביכורים ליזהר שי, בעל הטור השבועי "בעיטת קרן" בעיתון "גלובס"    סיפור סוחף על ילד בעל אישיות מקסימה הכלואה בתוך גוף מגושם
גלי צבי-ויס
"שושן צחור" הוא רומן מאת גלי צבי-ויס, העוסק בהתדרדרות מצב החולים הסיעודיים בישראל
זהר נוי
ספר מתח/מדע בדיוני חדש: קצין משטרה בכיר לשעבר פורש יריעה רחבה של מסתורין, לוחמה בטרור ותעלומת מותו של ילד
אופיר אבסלנדר
בתנ"ך מוצגים בעל ועשתורת באופן נלעג וכסמל הרוע - המיתולוגיה הכנענית מספרת את סיפורם מהזוית השנייה    חדש בסדרת המיתוסים של מפה: המיתולוגיה הכנענית - אמונותיהם של עמי כנען ואלוהיהם
אופיר אבסלנדר
לטייל, לאכול ולישון במקומות הטובים ביותר - מדריך חדש בהוצאת מפה מספק יותר מ-1,000 המלצות לאטרקציות תיירותיות, לצימרים ולמסעדות על-פי חוות הדעת של מערכת אתר מפה והגולשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il