אלקטרה מוצרי צריכה סיימה את הרבעון השני של 2018 בהפסד של כ-21 מיליון שקלים. זאת, לעומת רווח של כ-48 מיליון שקלים בסיום הרבעון השני אשתקד. הכנסותיה של אלקטרה ברבעון הסתכמו ב-669 מיליון שקלים, לעומת 782 מיליון שקלים ברבעון השני של 2017. מדובר בירידה של כ-14.5%.
הוצאות המכירה והשיווק ברבעון הגיעו לכדי 19.8% ממחזור המכירות ועמדו על כ-133 מיליון שקלים. זאת, לעומת כ-128 מיליון שקלים שהוציאה החברה על שיווק ברבעון המקביל בשנת 2017. העלייה בהוצאות הללו השנה נבעה מגידול בסך 7 מיליון שקלים בהוצאות הפרסום של מגזר מוצרי הצריכה החשמליים ובגידול של 4 מיליון שקלים בהוצאות פרסום במגזר קמעונאות החשמל.
המחצית הראשונה של 2018 בהפסד של כ-10 מיליון שקלים. זאת, לעומת רווח של כ-135 מיליון שקלים בסיום המחצית הראשונה של 2017. כך על-פי דוחות החברה שהועברו (יום ב', 13.8.18) לבורסה לניירות ערך.
על-פי הנהלת אלקטרה, הרווח הנקי הגדול בשנת 2017 כלל רווח מפעילות מופסקת, דהיינו פעילות שלא המשיכה גם לשנת 2018, בסך של כ-73 מיליון שקלים. עוד ציינה כי בנטרול הוצאות בגין ירידת ערך נכסים בלתי מוחשיים הסתכם הרווח הנקי בסך של 15 מיליון שקלים לעומת רווח נקי מפעילויות נמשכות של כ-65 מיליון שקלים.
הכנסותיה של אלקטרה במחצית הראשונה של השנה גדלו מ-1.344 מיליארד שקלים במחצית הראשונה של 2017 ל-1.353 מיליארד שקלים השנה. הגידול בהכנסות נובע, בעיקר מאיחוד תוצאות גולן בתקופת הדוח, ובגידול בהכנסות מגזר קמעונאות החשמל, שקוזזו ברובן בירידה בהכנסות מגזר מוצרי צריכה חשמליים ובהכנסות מגזר מכשירים סלולריים.
מחזור המכירות של מוצרי הצריכה החשמליים עמד בסוף המחצית הראשונה של 2018 על כ-559 מיליון שקל. מדובר בירידה של כ-22.3% לעומת 2017 שבה הסתיימה המחצית הראשונה עם מכירות מוצרי צריכה חשמליים בכ-720 מיליון שקל. החברה מעריכה כי מזג האוויר הנוח יחסית שהורגש השנה בישראל הוביל לירידה של כ-15% ברכישות המזגנים.
ירידה של 12% הורגשה גם בהכנסות אלקטרה במגזר המוצרים הסלולריים והיא סיימה את המחצית עם הכנסות בסך של כ-58 מיליון שקלים לעומת כ-66 מיליון שקלים ב-2017. ירידה חדה יותר במגזר זה נרשמה ברבעון השני בפני עצמו - מ-39 מיליון שקלים ב-2017 ל-14 מיליון שקלים השנה - צניחה של 63.7%.
מחזור המכירות של מגזר קמעונאות החשמל - המגזר החזק של אלקטרה מוצרי צריכה - עמד בסוף המחצית הראשונה של השנה על כ-588 מיליון שקלים - עלייה של 11.4% לעומת 2017 שבה הסתיימה המחצית בהכנסות של כ-528 מיליון שקלים במגזר זה.