X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הגירעון הגבוה נובע בעיקרו מכך שעקב חגי ספטמבר רשות המיסים אפשרה דחייה בתשלומי מע"מ לתחילת אוקטובר ומתשלומי מס הכנסה בסדר גודל של כ-6.1 מיליארד שקל שנדחו לאוקטובר ירידה של 2.4% בגביית המיסים
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

בחודש ספטמבר נמדד גירעון בפעילותה התקציבית של הממשלה בסך של 8.4 מיליארד שקלים. כך הודיעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הגירעון הגבוה נובע בעיקרו מכך שעקב חגי ספטמבר רשות המיסים אפשרה דחייה בתשלומי מע"מ לתחילת אוקטובר. כמו-כן, נדחו גם תשלומי מס הכנסה לחודש אוקטובר. ההערכה היא כי נדחו תשלומי מיסים בסדר גודל של 6.1 מיליארד שקלים מספטמבר לאוקטובר. אילולא דחייה זו, היה הגירעון בחודש ספטמבר עומד על 2.3 מיליארד שקלים.
בין החודשים ינואר 2018 לספטמבר 2018 נמדד גירעון בסך 24.1 מיליארד שקלים (18.0 מיליארד אילולא דחיית המיסים) לעומת גירעון בסך 4.8 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד. יש לציין כי בחודשים אוגוסט - ספטמבר 2017 היו הכנסות מיסים גבוהות באופן מיוחד כתוצאה מתקבולים ממכירת מובילאיי, והכנסות מ"מבצע דיבידנד".
בתקציב לשנת 2018 מתוכנן גירעון שנתי בסך 38.5 מיליארד שקלים שהם 2.9% מהתמ"ג. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים (אוקטובר 2017 - ספטמבר 2018) עומד על 3.35% מהתמ"ג. גירעון מצטבר זה כולל את חודש ספטמבר 2018 שבו כאמור היו הכנסות מיסים נמוכות באופן חריג, כך שבנטרול דחיית המיסים הגירעון המצטבר היה עומד על 2.9% מהתמ"ג. בנוסף, 12 החודשים האחרונים כוללים גם את החודשים אוקטובר 2017 שבו היו הכנסות מיסים גבוהות באופן חריג ("מבצע דיבידנד"), ודצמבר 2017 שבו היו הכנסות מיסים נמוכות באופן חריג (הפרשה לקרן מס רכוש). לפיכך, קשה להסיק כרגע מנתוני ספטמבר על הגירעון הצפוי בשנת 2018 כולה.
סך ההוצאות של הממשלה (ללא פירעון קרן על החוב הממשלתי וללא מתן אשראי) הסתכמו בחודש ספטמבר ב-32.6 מיליארד שקלים. מזה: הוצאות משרדי הממשלה 27.4 מיליארד שקלים, תשלומי ריבית על החוב הממשלתי 2.1 מיליארד שקלים ופירעון קרן וריבית למוסד לביטוח לאומי 3.2 מיליארד שקלים.
מתחילת השנה הסתכמו סך ההוצאות של משרדי הממשלה (ללא פירעון קרן וריבית וללא מתן אשראי) ב-236.8 מיליארד שקלים (שיעור ביצוע של 73.1% מהתקציב המקורי), עלייה של 7.0% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (באותן הגדרות מדידה): הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב-7.4% והוצאות מערכת הביטחון עלו ב-5.6%.
סך גביית המיסים בחודש ספטמבר הסתכמה ב-20.3 מיליארד שקלים. כאמור לעיל, ההערכה היא כי נדחו תשלומי מיסים בסדר גודל של 6.1 מיליארד שקלים מספטמבר לאוקטובר. בתקופה ינואר - ספטמבר 2018 הסתכמה גביית המיסים בסך של 227.9 מיליארד שקלים, קיטון נומינלי של 2.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
הפקדות המוסד לביטוח לאומי הסתכמו בחודש ספטמבר בסך של 3.6 מיליארד שקלים. מתחילת השנה הפקיד המוסד סכום של 16.8 מיליארד שקלים לעומת פירעון קרן וריבית בסך 14.4 מיליארד שקלים. ההכנסות ממע"מ יבוא ביטחוני, ריבית ויתר ההכנסות הסתכמו בחודש ספטמבר בסך של 0.3 מיליארד שקלים.
מימון הגירעון. בחודש ספטמבר היה גיוס הון נטו מקומי חיובי בסך של 5.0 מיליארד שקלים, ואילו בחו"ל גיוס נטו שלילי בסך 0.5- מיליארד שקלים.
בחודש ספטמבר מכרה הממשלה את יתרת אחזקותיה במניות בנק לאומי, בתמורה של 1.9 מיליארד שקלים (המסווגים כהכנסות הפרטה). כתוצאה מפעילות הגירעון ומימונו ירדו יתרות הממשלה בבנקים בסך של 1.9 מיליארד שקלים.

תאריך:  11/10/2018   |   עודכן:  11/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרעון תקציבי של 8.4 מיליארד שקל בספטמבר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עדויות לטבח שבוצע בתקופה החשמונאית ושכלל נשים וילדים שראשיהם נערפו נחשפו באזור מגרש הרוסים    הערכה: מדובר בפרושים שרצח המלך אלכסנדר ינאי
עידן יוסף
נורתה אבן הפינה להקמת מרכז השיקום והאחזקה החדש של צה"ל באזור התעשיה ציפורית בנצרת עילית    יותר מ-2,000 משרתי קבע ואזרחים עובדי צה"ל יועסקו במרכז המשתרע על פני 670 דונם
שני מוזס
החברה המרכזית למשקאות קלים הודיעה כי היא מייקרת את מחיר המשקאות הקלים שלה: פחיות ובקבוקים משפחתיים של קוקה קולה יתייקרו ב-2%-3%    גם משקאות פריגת בבקבוקים גדולים יתייקרו ב-3.2%, ואילו הבקבוקים האישיים הסחוטים של פריגת יתייקרו ב-3%
איתמר לוין
המשפחה טענה שהמדינה אינה מקיימת את החלטת הקבינט שנועדו ללחוץ על חמאס - אך בג"ץ קובע שלאור העידכונים שנמסרו לו, ההחלטה מבוצעת כעת
איתמר לוין
נזף בעו"ד דן בהט, שהצטרף לצוות התביעה: שאלות כאלו לא שואלים בחקירה חוזרת!    קובע שטענות שהעלתה התביעה בחקירתו של ערן מלכה אינן נתמכות בהודעותיו במח"ש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il