X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד החקלאות הורה ליבואנים לסמן על קליפת הביצה מניין יובאה לארץ צרכנים מעדיפים סחורה ישראלית הנבדקת טוב יותר על-ידי המשווקים המקומיים
▪  ▪  ▪
ללא סימון ארץ המוצא [צילום: פלאש 90]

משווקי ביצים שהוטלו בארץ החלו לסמן על גבי האריזות את המילים "תוצרת ישראל", במטרה ליצור אבחנה ברורה בין ביצים ישראליות לביצים מיובאות. החלטת המשווקים לסמן את המקור הישראלי של הביצים באה בתגובה להנחיית מנהל המזון, לסמן את מקור הביצים המיובאות על גב הביצים עצמן, ביצה אחר ביצה, ולא על גב האריזה - דבר המקשה על זיהוי מקור הביצים.
בשל מגבלת המקום על הביצה, סימון מדינת המקור נעשה על-ידי סימון אותיות בלבד. ביצים מספרד מסומנות באותיות ES, מהולנד ב-NL, מאיטליה ב-IT, מאוקראינה ב-UA ומטורקיה ב-TR. על ביצים תוצרת הארץ לא מופיע כלל סימון ארץ המוצא, כך שהן לא מזוהות כישראליות. אלא שאי-סימון מקור הביצה, אין בו די כדי להוכיח שהן מישראל, מאחר שגם ביצים מוברחות למשל מהשטחים אינן מסומנות.
קניית ביצים שהוטלו בלולים בישראל מועדפת על הצרכנים, הן בשל הכשרות והן נוכח הפיקוח והבקרה המוגברים מצד משרד החקלאות בישראל. יבואנים מסוימים של ביצים ניסו להקהות את הבעייתיות הכרוכה בקניית ביצים מיובאות - שלא היו מסומנות - ולכן הורה משרד החקלאות על סימון הביצים. דא-עקא, בידי משרד החקלאות אין כלים די הצורך כדי לבחון די הצורך כל סחורה המיובאת לישראל.
פתיחת שוק הביצים המיובאות הורחבה בשנה האחרונה. ביצים אלה משווקות בארץ במארזים דומים לאלה בהם משווקות ביצים תוצרת הארץ, מה שמביא לכך שהלקוח אינו מודע לשאלת מקור הביצים שהוא קונה. ביצים הן אחד המוצרים הנצרכים ביותר במיוחד בציבור החרדי, ובציבור כולו ישנה העדפה של ביצים תוצרת הארץ. במנהל המזון במשרד הבריאות הוחלט לחייב את משווקי הביצים המיובאות לסמן את ארץ המוצא של הביצה על גבי הביצים, אך לא על גבי המארזים.
לקוחות רבים שאינם מודעים לתופעת הביצים המיובאות, אינם טורחים לפתוח את המארז ולבדוק האם הביצים שהם קונים הן מתוצרת הארץ או ביצים מיובאות. מה גם שאותיות הסימון הן קטנטנות ולעתים קשות לקריאה.
ממשרד הבריאות (האחראי על מינהל המזון) נמסר בתגובה: "יבוא ביצים למדינת ישראל נמצא באחריות משרד החקלאות ובסמכותו, ובהתאם להנחיותיו כל ביצה מחויבת בסימון על גבי קליפתה בקוד המדינה ממנה הגיעה. ככלל, אנו ממליצים לכל אזרח ולכל צרכן במדינת ישראל לעיין במדריך לרכישה ולשימוש בביצים המפורסם באתר משרד הבריאות.

תאריך:  01/08/2019   |   עודכן:  01/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוק הביצים פרוץ ליבוא מתחרה בלא פיקוח נאות על כשרות ומחלות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
המחקר מצא עלייה של למעלה מ-50% בסיכון לסרטן הערמונית, השד והריאה בקרב חולי לב החשופים לרמה גבוהה של זיהום אוויר תחבורתי במקום מגוריהם    המחקר מחזק את הכרזת הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן על זיהום אוויר תחבורתי כגורם מסרטן לבני אדם
איתמר לוין
הבעלים עידו פישמן ועובדים נוספים בזירת המסחר האינטרנטית לאופציות בינאריות חשודים במרמה רחבת היקף    הפרקליטות: לחצו בצורה אגרסיבית על הלקוחות והוליכו אותם שולל
מירב ארד
מעסיקים אשר יתחייבו להעסיק משרתי מילואים פעילים, בעלי תעודת משרת מילואים פעיל, יזכו בניקוד נוסף במסגרת דרוג הבקשה
מירב ארד
יו"ר העבודה שב ותקף את טענות ליברמן לפיהן עמיר פרץ יצטרף לממשלה בתמורה לתמיכת נתניהו בהתמודדות של פרץ לנשיאות    תגובת העבודה: "לא נשב עם נתניהו ולא ננהל עימו משא-ומתן"
מירב ארד
ברובע 3 (מרכז העיר) מותרת החנייה רק במקומות חנייה ייעודיים מסומנים    ההגבלה תתרחב בהמשך לשאר חלקי העיר    תחול הגבלה על מספר הכלים, פריסה וזמינות בכל האזורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il