X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הבריאות מבהיר כי קיימת חובה להקמת בתי תפילה למוסלמים רק במרכזי על וכי מבין בתי החולים הממשלתיים יש רק שלושה כאלה - רמב"ם, שיבא ואיכילוב בתי חולים רבים מסבירים את ההימנעות מהקמת מסגד במצוקת מקום, ובבית החולים אסף הרופא הסבירו: המטרה של הקמת בית תפילה אינה "השוואת תנאים" ליהודים, שהמעוניינים בכך יפנו לאחד המרכזים הגדולים
▪  ▪  ▪
חובה רק במרכזי העל [צילום: ויסאם נאסר, פלאש 90]

משרד הבריאות מבהיר כי אין כל חובה להקצות מקום למסגד מוסלמי בכל בתי החולים בישראל, מלבד שישה - מרכז רפואי רבין, שיבא בתל השומר, רמב"ם בחיפה, איכילוב בתל אביב, סורוקה בבאר שבע ובית החולים הדסה בירושלים. שישה אלה מוגדרים כ'מרכזי על' ועל-פי חוזר מנכ"ל משרד הבריאות קיימת חובה להקצות בהם מקום לתפילה.
בתשובה שניתנה לפניה שנעשתה במסגרת חוק חופש המידע נמסר ממשרד הבריאות כי הקצאת מקום לתפילה מוסלמית בכל שאר בתי החולים הממשלתיים בישראל נתונה לשיקול הדעת של הנהלת כל בית חולים.
"בתי תפילה צריכים להיות מוקמים במרכזים הרפואיים הממשלתיים שיבא, רמב"ם ותל אביב, הנחשבים ל"מרכזי על". בשאר המרכזים הרפואיים אין הדבר מחויב ונתון לשיקול דעת המנהל", נכתב בתשובת משרד הבריאות. התשובה לא התייחסה למרכזים הרפואיים רבין, סורוקה והדסה שאינם בתי חולים ממשלתיים.
בתשובה נכתב עוד כי מבין בתי החולים הממשלתיים פוריה, בני ציון, שמואל הרופא, אסף הרופא וברזילי - רק בבית החולים פוריה קיים מסגד, וכי בשאר בתי החולים לא הוקצה עד היום מקום למסגד מטעמים שונים.
  • בבית החולים ברזילי לא הוקצה מקום לתפילת מוסלמים מסיבה טכנית בלבד והיא הימצאותו של מקום מכובד לתפילה. "המרכז הרפואי פועל לאיתור מקום הולם במסגרת הבינוי בבית החולים".
  • בבית החולים אסף הרופא (המרכז הרפואי שמיר) קבעה הנהלת בית החולים כי אין מקום להקמת בית תפילה למוסלמים ממספר טעמים ובהם מצוקת מקום ומיעוט מוסלמים המגיעים לבית החולים. "המרכז סובל ממצוקת שטחים משמעותית, ומשכך המקומות שכן מוקצים נועדו לשרת את היצע השירותים במרכז הרפואי. אחוז הפונים המוסלמים מסך הפונים לקבלת טיפול עומד על 7% בלבד", נכתב בתשובת משרד הבריאות.
עוד נכתב כי לעובדה זו יש משמעות משני היבטים: "פחות מעשירית מהפונים הם מוסלמים ומשכך אין הצדקה להקים בית תפילה נפרד; אחוז הפונים המוסלמים נמוך מחלקם באוכלוסייה באופן משמעותי, דבר אשר אף הוא מצדיק החלטה שלא לפתוח בעבורם בית תפילה מיוחד".
הנהלת אסף הרופא ציינה עוד כי המטרה של הקמת בית תפילה אינה "השוואת תנאים" ליהודים, אלא מתן מענה לכל המטופלים המוסלמים שבעבורם לפולחן הדתי יש חשיבות רבה. "אלו יכולים לבחור לפנות לאחד המרכזים הגדולים בארץ שבהם חובה לקיים בית תפילה", לשון התשובה.
  • מהמרכז הרפואי שמואל הרופא נמסר שאין מקום לתפילת מוסלמים במרכז הרפואי וכי כרגע אין מקום מתאים להקמת בית תפילה מוסלמי ואין תקציב להקמתו.
  • מהמרכז הרפואי בני ציון בחיפה נמסר כי לא הוקם בית תפילה למוסלמים במרכז הרפואי בשל מצוקה מבנית קשה, אשר מקשה עליו גם בהקצאת מקום לשירותים רפואיים שונים.

תאריך:  09/08/2019   |   עודכן:  09/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חובה להקצאת מסגד - רק בשישה בתי חולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם מיעוטים שונים בעולם
בעולם  |  10/08/19 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחתה את בקשתם של כ-2,000 מצאצאי קורבנות הפוגרום שנערך ביהודי בגדד ב-1941 לקיים דיון נוסף בדחיית תביעתם לפיצוי כנפגעי הנאצים    קוראת לממשלה ולכנסת לשקול פיצוי נפרד
עידן יוסף
על-פי חוות דעת משפטית של יועמ"ש הכנסת, עשוי עמית הלוי להיכנס על חשבון יצחק פינדרוס מיהדות התורה    הלוי: חשוב לעשות צדק    ההכרעה - בסוף החודש
איציק וולף
השופט מוחמד עלי, מבית משפט שלום קריות, החזיר לבית מעצר קישון את ש"י שאובחן על-ידי פסיכיאטר מחוזי כסובל ממוגבלות שכלית קלה עד בינונית    דחה את בקשת הסניגוריה לשחררו לחלופת מעצר בבית סבתו מחשש למסוכנות והורה לוועדת האבחון שתתכנס ביום רביעי להגיש את מסקנותיה תוך פחות מיממה
איציק וולף
גורמי הביטחון מעריכים כי רוצחיו של דביר שורק ז"ל היו חברי חוליה שתכננה לבצע פיגוע וכי הם תפסו אותו כשעלה ברגל למגדל עוז    אביו, יואב שורק, סיפר עליו: הוא היה פשוט עם אור בעיניים. ומישהו שהיה לו רצח בעיניים לקח אותו
איציק וולף
הכנסות פריגו ירדו ב-3% ועמדו על 1.15 מיליארד דולר ברבעון    הרווח הנקי (GAAP) עמד על 9 מיליון דולר והרווח המתואם (Non-GAAP) על 117 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il