X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת החוץ והביטחון בכנסת אישרה פה אחד את ההוראות הקובעות איסור של שיט ברדיוס של כ-2.8 קילומטרים מאסדת הגז לויתן
▪  ▪  ▪
האסדה - 10 קילומטרים מחוף דור [צילום: פלאש 90]

הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון בכנסת, בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), אישרה (יום ג', 13.8.19) פה אחד, את הוראות שעת חירום (פיקוח על כלי שיט) (איסור שיט סביב אסדת ההפקה לוויתן), התשע"ט-2019. ההוראות קובעות איסור על שיט ברדיוס של 1.5 מיילים ימיים (כ-2.8 ק"מ) מאסדת ההפקה לוויתן.
האיסור אינו גורף, שכן הוא לא יחול על צה"ל, על משטרת ישראל, על בעלי הזכויות באסדה ועל נותני השירותים באסדה. כמו כן, מפקד חיל הים או מי שהסמיך לכך יהיה רשאי להתיר שיט באזור האסור.
אסדת לוויתן מוקמת בימים אלה במרחק של 10 ק"מ מחוף דור, בתחום המים הטריטוריאליים של ישראל. לדברי משרד האנרגיה, במהלך חודש ספטמבר צפויה להתחיל הרכבת האסדה, והיא צפויה להתחיל לפעול עד סוף שנה זו. לאחר שתחל לפעול, יופק באמצעות האסדה גז טבעי שישמש את ישראל ומדינות נוספות באזור ועל כן נחשבת האסדה לתשתית אסטרטגית. משכך, החליטה הממשלה כי חיל הים יגן על האסדות, וכן נחקק לפני מספר חודשים תיקון לחוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים שקבע כי החברות המפעילות אותן יונחו על ידי חיל הים לעניין אבטחה ימית.
ההוראות שבהן דנה הוועדה היום מהוות נדבך הגנה נוסף, שהוא איסור על שיט בסמוך לאסדת ההפקה, וזאת בהתאם לסמכותו של שר התחבורה על פי החוק להארכת תוקף של תקנות-שעת-חירום (פיקוח על כלי שיט), אשר מקנה לשר התחבורה סמכויות לתת הוראות לכלי שיט מטעמים שבביטחון המדינה או מטעמים שבקיום אספקה ושירותים חיוניים.
זהו למעשה ההסדר השלישי מסוגו, כאשר בשנת 2004 נקבעו הוראות דומות לגבי שני אזורים: שטח ברדיוס של 3 מיילים ימיים (כ-5.5 ק"מ) סביב אסדת ההפקה מרי B המצויה בתחומי המים הכלכליים של ישראל, אך בניגוד לאסדת לוויתן, מצויה מחוץ למים הטריטוריאליים; רצועה באורך 20 מיילים ימיים (כ-36 ק"מ) וברוחב של 1.5 מיילים ימיים (כ-2.7 ק"מ) לאורך הגבול עם רצועת עזה.

תאריך:  13/08/2019   |   עודכן:  13/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאסר שיט ספינות סביב אסדת לויתן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
עמותה ציבורית עתרה לבית המשפט העליון בדרישה שיורה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לנמק מדוע לא יורו על פתיחת חקירה פלילית נגד בכירי חברת הממד החמישי ובהם בני גנץ בגין דיווחים כוזבים שעל בסיסם התקשרה המשטרה עם החברה במיליוני שקלים
מירב ארד
בשנה החולפת הוגשו 6,749 קבילות - 61% נמצאו מוצדקות    תלונות החיילים התאפיינו בשנה זו בקבילות על אלימות פיזית של מפקדים לצד אלימות מילולית ושיח פיקודי לא ראוי, לרבות באמצעות אפליקציית הוואטסאפ    תגובת צה"ל: מחויבים ללמוד את הממצאים ולהפיק את הלקחים"
מירב ארד
יועמ"ש משרד הביטחון: "היינו מעדיפים הארכה לשנה נוספת, כפי שביקשנו, אך אנו מבינים את המגבלה שהכנסת הטילה על עצמה דרך התקנון"
מירב ארד
סגן שר הבריאות התייחס בוועידת ישראל לרפואה לתשתית הראייתית שהתגבשה נגדו בפרשת המורה הפדופילית מלכה לייפר    בהמשך חשף כי פרופ' זאב רוטשטיין יעמוד בראש ועדת סל התרופות
יצחק דנון
האיגוד מבקש להורות לבנק ישראל לחשוף את המסמכים שהפקידו בידיו הבנקים, ואשר על בסיסם הם מסרבים לפתוח חשבונות לקליטת רווחי מטבעות קרטוגרפיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il