X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנדלבליט מאפשר את המינויים לאחר שנה של מילוי מקום ממלאי המקום - מוטי כהן במשטרה ואשר וקנין בשירות בתי הסוהר - מועמדים לקבלת התפקידים באופן קבוע
▪  ▪  ▪
כהן. מינוי קבע? [צילום: עופר עמרם, לשכת עוה"ד]

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, רשאי למנות מפכ"ל קבוע למשטרה ונציב קבוע לשירות בתי הסוהר. כך קובע (יום א', 22.12.19) היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.
מאז 1 בינואר השנה מכהנים ממלאי-מקום בשני התפקיד: ניצב מוטי כהן במשטרה וגונדר אשר וקנין בשב"ס. זאת, לאחר שרוני אלשיך ועפרה קלינגר סיימו את תפקידיהם בסוף 2018, ובשל הבחירות לכנסת ה-21 לא ניתן היה למנות את מחליפיהם - כחלק מן המדיניות לפיה ממשלת מעבר אינה מקבלת החלטות מרכזיות הכובלות את ידיה של הממשלה הבאה.
בשל מערכות הבחירות החוזרות ונשנות, נוצר מצב בו בראש שני הגופים מכהנים כאמור מזה שנה ממלאי-מקום, והמתנה להקמת הממשלה הבאה תוביל לכך שהמצב יימשך לפחות עוד ארבעה-חמישה חודשים (בהנחה שתוקם ממשלה אחרי הבחירות בחודש מארס). בשל כך, ביקש וקיבל ארדן את אישורו של מנדלבליט לאייש את המשרות.
מנדלבליט אומר, כי אם תימשך כהונת ממלאי המקום - היא תימשך שליש מתקופת הכהונה הקבועה של שני התפקידים (ארבע שנים). מצב זו "מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת", והוא סותר את התפיסה לפיה תפקידי המפכ"ל והנציב נמשכים תקופת זמן קשיחה שאין לסטות ממנה אלא בנסיבות חריגות. לכך יש להוסיף את הקשיים המעשיים מכהונתם המתמשכת של ממלאי-מקום, העלולה להקשות על קידום תהליכים ארוכי טווח, קידום מדיניותם של העומדים בראש שני הארגונים, מינויים וסבבי שיבוצים.
עוד מציין מנדלבליט, כי ארדן הבהיר שבכוונתו למנות מועמדים מתוך המשטרה והשב"ס - מה שמקטין את החששות הקיימים בתקופת בחירות מפני שיקולים מפלגתיים ופוליטיים במינויים בכירים. הוא גם מזכיר, כי המינויים יהיו כפופים לאישור הוועדה למינויים בכירים בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס ומבקר המדינה לשעבר, אליעזר גולדברג.
כהן ו-וקנין (שהיה סגן הנציבה) נחשבים למועמדים מובילים לקבלת המינויים הקבועים. מועמד אפשרי נוסף לתפקיד המפכ"ל הוא הסמפכ"ל, אלון אסור, אם כי הוא מכהן בתפקידו חודשים בלבד בלבד.

תאריך:  22/12/2019   |   עודכן:  22/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארדן יכול למנות מפכ"ל ונציב שב"ס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ורק אוחנה לא יכול למנות פרקליט
חשדנית  |  22/12/19 20:24
 
- }}}הליכוד דתיים וחרדים הפכו ל"ת
ישראל למושחתת  |  23/12/19 07:49
2
קריאה לארדן :גל הירש המפכ"ל !
א.ל. רמת-גן  |  22/12/19 20:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ איילת שקד טוענת שהדיון שיתקיים בבית המשפט העליון על היכולת של ראש הממשלה להרכיב ממשלה לנוכח כתבי האישום שלו    "דריסה של חוקי היסוד או עיוותם היא טעות חמורה שתגרום לריסוק אמון הציבור במערכת המשפטית"
איתמר לוין
עמותת שומרי הבית טענה שנובל אנרג'י מפרה את היתר פליטת הרעלים שניתן להרצת האסדה - אך בית המשפט קיבל את הסבריו של המשרד לאיכות הסביבה וקבע שאין מקום להתערבותו
איתמר לוין
לאחר שקבע שהיא אינה מתאימה לתפקיד ממלאת-מקום פרקליט המדינה, מקדם מנדלבליט בברכה את החלטתה לוותר על התפקיד ומחמיא לה על "תרומתה לאכיפת החוק, מקצועיותה ויושרתה האישית"
איציק וולף
מפלגת הימין החדש פנתה לאביחי שטרן, שנבחר לפני שנה לראשות עיריית קריית שמונה, בניסיון לחזק את הרשימה שלה    "פנו אלי מכמה מפלגות והשבתי לכולם: אני לא זז מילימטר מקריית שמונה"
איתמר לוין
מנדלבליט צפוי להביע את העמדה לפיה אומנם קיימים קשיים משפטיים משמעותיים בהטלת המשימה על נתניהו לאחר הבחירות הבאות - אך לא מניעה משפטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il