X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע שבית הדין של המפלגה אינו רשאי למנוע התמודדות בבחירות המקדימות, כל עוד אין לו הסמכה מפורשת לכך בחוקה ביקורת על ההתנהלות בנוגע ל"ליכודניקים החדשים"
▪  ▪  ▪
"חבר תנועה מוגבל" [צילום: גילי יערי, פלאש 90]

בית המשפט העליון קורא (יום ג', 24.12.19) לתקן בהקדם את חוקת הליכוד, ולקבוע בה במפורש שלבית הדין המפלגתי יש סמכות למנוע התמודדות בבחירות המקדימות. בית המשפט גם מותח ביקורת על גרירת רגליים בנוגע ל"ליכודניקים החדשים", אם כי הוא דוחה את ערעוריהם על החלטות בית הדין בעניינם.
באפריל השנה החליט בית הדין של הליכוד למנוע את התמודדותו של יניב טוירמן בבחירות הליכוד ולהרחיק מן המפלגה 15 מבין "הליכודניקים החדשים", בשל החשד שמדובר באנשי שמאל המנסים להשפיע מבפנים על הליכוד. בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופט אליהו בכר) דחה את עתירתם נגד פסק הדין, והשופט יצחק עמית דוחה את ערעורם על החלטת המחוזי.
עמית מזכיר, כי "התערבות בתי המשפט בהחלטותיהם של טריבונלים פנימיים של גופים וולונטריים היא מצומצמת ושמורה למקרים חריגים". בערעור זה התבקש בית המשפט העליון להרהר אחרי הלכה ותיקה זו, אך עמית קובע שאין מקום לעשות זאת. לגופם של דברים אומר עמית, כי אין מקום להתערב בפסק דינו של בכר. בית הדין של הליכוד היה מוסמך למנוע את התמודדותו של טוירמן, "הגם שרצוי עד מאוד כי סנקציה מעין זו תיכלל במפורש בחוקה". שאר החלטות בית הדין היו בגדר סמכותו, גם אם ניתן לטעון שהן גבוליות.
בשולי הדברים חוזר עמית על ביקורתו של בית המשפט העליון כלפי היחס של הליכוד ל"ליכודניקים החדשים". הוא מזכיר, כי בפברואר השנה קבע בית המשפט: "חרף פסק הדין בעתירה הראשונה, ולמרות סד הזמנים הדוחק, התנהלה התנועה לאטִה, ב'גרירת רגליים' ו'חיבוק ידיים'... [טענת התנועה] מעוררת סימני שאלה רבים באשר לתום ליבה של תנועת הליכוד בעניין שעל הפרק, ולמידת נכונותה לבחון את בקשות המערערים בלב פתוח ונפש חפצה".
עמית מוסיף: "והנה, גם הפעם, הוראות בית הדין של הליכוד בעניינם של המערערים לא קוימו או קוימו שלא במועד סביר ותוך גרירת רגליים, כך שבעת הגשת הערעור הוא כבר הפך לתיאורטי, שלא בעטיים של המערערים. כפי שציין בית המשפט קמא, השיהוי בהתנהלות התנועה פגע בזכותם של המערערים להתגונן ולמצות הליכים. על כך יש להעיר ולהצר, ויש לקוות כי לקחים יופקו ומקרים דומים לא ישנו. ככל שיתברר בעתיד כי מדובר בתופעה מכוונת, ייתכן שתהיה לכך השפעה על התוצאה".
השופט עופר גרוסקופף הסכים עם התוצאה אליה הגיע עמית, אם כי הוא סבור שבית הדין אינו יכול למנוע התמודדות בבחירות ללא הסכמה מפורשת בחוקת הליכוד, "ועל כן תיקון חוקת הליכוד על-מנת להסדיר עניין זה איננו רק בגדר המלצה טובה, אלא הוא תנאי לשלילת זכות ההתמודדות מחברי תנועה".
עמית סבור כי מאחר שבית הדין יכול להרחיק חבר מהליכוד - הוא יכול גם למנוע ממנו התמודדות. גרוסקופף אינו מסכים: "שלילת זכות ההתמודדות הופכת את האדם ל'חבר תנועה מוגבל' או 'חבר תנועה סוג ב', וזהו מעמד שונה, לאו-דווקא טוב יותר, ממי שאיננו חבר תנועה כלל". השופט ג'ורג' קרא הסכים עם גרוסקופף, וקבע שיש לתקן את חוקת הליכוד אם ברצונה למנוע התמודדות בבחירות המקדימות.
הליכוד ומנכ"ל המפלגה, צורי סיסו, חויבו בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקל בשל ההתנהלות הבלתי-תקינה אותה תיאר עמית. את "הליכודניקים החדשים" ייצגו עוה"ד איתן הברמן ומישל נגר, ואת הליכוד - עוה"ד ניבה הלוי ואבי הלוי.

תאריך:  24/12/2019   |   עודכן:  24/12/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש העליון: יש לתקן את חוקת הליכוד
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לעצור עכשיו ומיד את הטירוף!!
אא  |  24/12/19 19:42
 
- דברים כדרבנות! אכן, אין דבר
הזדהות  |  24/12/19 20:17
 
- גם כשהוא לא מתערב אתה בוכה?
אלטע קאקער  |  25/12/19 04:22
 
- קאקער...
יש העזתי שצופר...  |  26/12/19 10:18
 
- מה יש לפרופ' אומן לומר על כך
תקראו   |  25/12/19 06:09
2
טובלים ושרץ בידם. האם מישהו
בני בנקר  |  24/12/19 20:23
3
העליון דואג לטרויאנים החד''שים
קורןנאוה טבריה  |  25/12/19 04:15
4
יחליט שגנץ
אולי הבג"ץ  |  25/12/19 07:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בני זוג ממושב טרומן, שבין היתר הקימו על קרקע חקלאית חניון ענק לשירות הנוסעים בנתב"ג, חויבו להחזיר את הקרקע למדינה וישלמו דמי שימוש של למעלה מ-7 מיליון שקל
עידן יוסף
תחקיר הצבא לא מצא דופי בפעילות צה"ל במהלך ימי המבצע נגד הג'יהאד האיסלאמי    חיסולם של שמונת בני המשפחה נגרם מכניסתם למקום שלא היה סגור לאזרחים
מירב ארד
עלות ההושבה לכיוון במושבי EL AL SPACE במחלקת התיירים תעמוד על 39 דולר לבוקרשט ואתונה ו-59 דולר לשאר יעדי אירופה    הטסים ליעדים רוחקים ייאלצו להיפרד מ-99 דולר בתמורה ליותר מקום לרגליים
יפעת גדות
מיליוני עוקבים ביוטיוב    "עסקיו" של הצעיר התרחבו כבר מעבר ליוטיוב עם ליין של יותר מ-100 צעצועים ופריטי לבוש, תוכנית בניקולודאון ולאחרונה גם עסקה עם רשת הטלווזיה הולו
איתמר לוין
הנאמנים דורית לוי-טילר וחן וברדיצ'ב מדווחים שהנהלת התיאטרון נטלה על עצמה התחייבויות תוך ידיעה שלא תוכל לקיים אותן, ולא העבירה ליעדם כספים שניכתה ממשכורות העובדים    מאשימים: המדינה הייתה ערה לכך שהתרבות הארגונית של הבימה הייתה שלא לעמוד בהתחייבויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il