X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"מהפכת" סימון המזון עליה הכריז משרד הבריאות פסחה על סימוני מזון מטעים בהם משתמשות חברות המזון אחד הבולטים בהם הוא כינוי מזון כ"טבעי"
▪  ▪  ▪
קיראו את האותיות הקטנות [צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש 90]

תקנות הסימון התזונתי מגדירות את כינוי המזון כ"טבעי" כ"סימון רשות". לפי הנחיות משרד הבריאות, "מותר לסמן מוצר מזון יחיד או מקטע שלו בכינוי 'טבעי', ללא מילים נלוות, כל עוד המזון אינו תערובת של מזונות ושאין בו תוספת רכיבים, ושלא עבר תהליכים אחרים מהתהליכים המפורטים בתקן" (קיים תקן הקובע שמוצר נחשב "טבעי" רק אם עבר סוגי עיבוד מינימליים שנקבעו בתקן, כגון מיצוי, הקפאה וכו', א.פ). על-אף ההנחיות הללו, ישנם בשוק מוצרים המסומנים כ"100% טבעי", שמכילים חומרים שאינם טבעיים כמו רכז סוכר ושנוכחותם אינה מאפשרת לסמן את המוצר כ"טבעי".
תקנות הסימון התזונתי מבחינות בין מוצרי מזון המכונים "טבעיים" לבין מוצרים המיוצרים מרכיבים טבעיים. לפי התקנות, מותר לסמן מוצר כמכיל "רכיבים טבעיים" כאשר אותם רכיבים טבעיים הם חומרים מהטבע שהופקו בתהליכי עיבוד מינימליים. מוצר מזון שיוצר באמצעות ערבוב של שני "רכיבים טבעיים" או יותר, ואינו מכיל רכיבים שאינם טבעיים, מותר לכנותו כמיוצר "מרכיבים טבעיים" אולם אסור לכנותו "טבעי".
חברות המזון הפועלות בהתאם להנחיה זו מטביעות על המוצרים במקום בולט "מיוצר מרכיבים טבעיים", גם אם ברור שהמוצר רחוק מלהיות טבעי כגון אבקת מרק המיוצרת על-ידי חברה ידועה, שמצהירה מעל גבי האריזה על כך שהאבקה עשויה מ-"100 אחוז חומרים טבעיים", אבל על העטיפה מפורטים הרכיבים, וכתוב שבנוסף לתבלינים, אבקת המרק מכילה גם "חומרי טעם וריח" שמקורם אינו ברור.
  • תגובת משרד הבריאות: "אופן הסימון לעניין 'טבעי' קבועים בתקן ישראלי מס' 1145 שבתוקף - לסימון מזון ארוז מראש. בתקן ישנה הבחנה בין התנאים לסימון 'טבעי' עבור מוצר מזון בשלמותו לבין כינוי 'מרכיבים טבעיים' עבור מוצר המיוצר מרכיבים טבעיים. על-פי התקן, שעניינו 'סימון מוצר מזון כולו בכינוי 'טבעי' קובע כי 'מותר לסמן בכינוי 'טבעי', ללא מילים נלוות, מזון יחיד או מקטע שלו, שאינו תערובת של מזונות, שאין בו תוספת רכיבים ושלא עבר תהליכים אחרים מאלה המפורטים בתקן".

תאריך:  29/01/2020   |   עודכן:  29/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הנשיא נאם בעברית בטקס הזיכרון לקורבנות הנאצים כחלק מציון יום השואה הבינלאומי    הזהיר: "אם במקום שבו נולדה שואת היהודים לא יצליחו לחיות בצורה חופשית. הם לא יוכלו להיות חופשיים בשום מקום בעולם"    על אירן אמר: "אין לנו מלחמה עם העם האירני. אך האיום שמהווה היום ההנהגה באירן איננו שאלה תיאורטית. לא נעצום עין"    קרא לממשלת גרמניה להכיר גם בזרוע המדינית של חיבאללה כארגון טרור
עידן יוסף
לא יינתנו שירותים לציבור הרחב הכוללים: קבורה, אישורי נישואין ופניות ציבור    לא יועברו תקציבים למועצות דתיות ולספקים, לא יתקיימו פגישות עבודה ולא יינתן מענה טלפוני
מירב ארד
פנה לגנץ וקרא לו להודיע כי "לא יהיה סיפוח ללא הסכם"    הבהיר: "זו לא דרכו של יצחק רבין!    ח"כ הורוביץ: "נתניהו מכונן מדינה דו-לאומית. מדינה שאיננה יהודית ואיננה דמוקרטי. הוא עושה זאת כדי להיחלץ מהדין"
איתמר לוין, יצחק דנון
אם תאושר הבקשה, יקבלו 160,000 מורים, גננות ושאריהם למעלה מ-10,000 שקל כל אחד    מקור הכספים - בעודפים בסך 3 מיליארד שקל שצברו הקרנות לפני הפסקת התשואה המובטחת
עידן יוסף
דוח שביקש שר התקשורת אמסלם להכין מעלה כי צרכני האינטרנט אינם מודעים דיים לאפשרות שיש להם להוזיל חבילות, ויכלו להפחית את המחיר בˉ50-21 אחוז    החסם העיקרי: העדר זמן פנוי לברר את האפשרויות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il