X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"לא מתקיימת אף אחת מן העילות שבחוק"

מנדלבליט: לא לחסינות לכץ

השר לשעבר מואשם במרמה והפרת אמונים בשל יחסיו עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי מנדלבליט: החסינות המהותית מיועדת להגן על מעשים כשרים של חברי כנסת ולא על עבירות
▪  ▪  ▪
כץ. השקעות במיליוני שקלים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
כץ יואשם במרמה - אם לא יקבל חסינות
איתמר לוין
המדינה: חיים כץ קידם הצעת חוק שהיטיבה עם עצמו ועם ידידו מיקי בן-ארי, אשר במקביל העניק לו ייעוץ בהשקעות ואף מסר לו מידע פנים שהניב רווחים ניכרים * נסגר התיק נגד כץ בפרשת התעשיה האוירית
לרשימה המלאה

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבקש (יום ד', 29.1.20) מוועדת הכנסת לדחות את בקשת החסינות של ח"כ חיים כץ. השר לשעבר מואשם במרמה והפרת אמונים בשל יחסיו עם איש שוק ההון מוטי בן-ארי, המואשם גם הוא במרמה וכן בשימוש במידע פנים, וזאת על-רקע השקעות במיליוני שקלים שניהל כץ בשנים 2015-2010.
מנדלבליט אומר, במכתב ששיגר ליו"ר הוועדה, ח"כ אבי ניסנקורן, כי מדובר במקרה חריג ביותר, בו יש להעמיד לדין חבר כנסת על פעולות שביצע במסגרת תפקידו. קיים שוני מהותי בין מקרה זה לבין פעולות אחרות של חברי כנסת לקידום חקיקה, וזאת בין היתר משום שכץ רימה את עמיתיו לכנסת ומנע מהם את המידע על מניעיו האמיתיים.
לטענת מנדלבליט, אף אחת מן העילות הקבועות בחוק להענקת חסינות אינה מתקיימת במקרה של כץ. אין הוא זכאי לחסינות מהותית, משום שזו מיועדת להגן רק על פעולות חוקיות של חברי הכנסת ולא על עבירות שלהם. אכן מדובר כאמור בכתב אישום חריג ביותר, אך הדבר אינו נובע מאפליה כפי שטוען כץ, אלא מכך שמעשיו היו חריגים ביותר, הן משום שהסתיר את מניעיו והן משום שהם נועדו לקדם אך ורק את האינטרסים האישיים שלו - ממשיך מנדלבליט.
עוד דוחה מנדלבליט את טענתו של כץ, לפיה אין להעמידו לדין משום שוועדת האתיקה כבר דנה במעשיו. אולם באותו הליך הוא מסר לוועדה מידע חלקי בלבד ומצגים כוזבים. לבסוף טוען מנדלבליט, כי ניהול ההליך לא יגרום לאפקט מצנן על חברי הכנסת (כפי שטוען כץ) ולא יפגע בצורה כזו בציבור. כץ לא הוכיח טענה זו, וממילא ניתן להעמיד לדין חבר כנסת על מעשיו לאחר תום כהונתו.
על-פי כתב האישום, באוקטובר 2010, ביוזמתו של בן-ארי, הניח כץ על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית - תיקון 44 לחוק ניירות ערך - שנועדה להביא לשינוי בסדר הנשייה של חברות המצויות בחדלות פירעון, כך שבעלי אג"ח "רגילים" יקדימו את בעלי השליטה בחברות. הדבר עשוי להביא לכך שבאופן מעשי, בעלי השליטה לא יקבלו בחזרה את חובות החברות כלפיהם.
לטענת המדינה, כץ ידע שלבן-ארי יש אינטרסים כלכליים מובהקים בנוגע לקידום הצעת החוק, הן מתוקף תפקידו בקבוצת אקוויטל של קובי מימון, והן באופן אישי, ולמרות זאת החליט לקדם את הצעת החוק שיזם בן-ארי. תיקון 44 עשוי היה להביא יתרון כלכלי משמעותי אקוויטל, לבן-ארי ולכץ עצמו, שהחזיק אף הוא באג"ח של חברות בקשיים.
לאחר אישור הצעת החוק בקריאה טרומית, פעל כץ לניתוב הדיון בה לוועדת הרווחה שבראשותו - למרות שהנושא אינו בתחום אחריותה - כדי להבטיח לעצמו שליטה בהליכי קידום הצעת החוק. לאחר שהצעת החוק אכן עברה לוועדה שבראשותו, זירז כץ את ההליכים, תוך שהוא הודף במהלך הדיונים חלק ניכר מהערותיהם של גורמי המקצוע. הצעת החוק אושרה בוועדה בתום שלושה דיונים, אשר התפרשו על פני חודש וחצי.
לטענת הפרקליטות, כץ ובן-ארי תיאמו הזרמת עשרות הוראות מסחר בני"ע. כתוצאה מהתיאום נקשרו עשרות עסקות, בהיקפים של מיליוני שקלים, לאורך ימים רבים ובמגוון ניירות ערך, באופן שהניב לכץ תועלת כלכלית. לאחר אישורו של תיקון 44, נאמר בכתב האישום, המשיך בן-ארי להעניק לכץ טובות הנאה כלכליות שונות. במקביל, ניסה כץ לקדם הצעת חוק נוספת שיזם בן-ארי, ולפיה בעלי שליטה בחברות שנקלעו לקשיים יהיו חייבים להחזיר את הדיבידנדים שקיבלו בחמש השנים הקודמות - הצעה שגם היא הייתה מיטיבה עם בן-ארי וקבוצת מימון.

תאריך:  29/01/2020   |   עודכן:  29/01/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: לא לחסינות לכץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כץ=כל כלב בא יומו בקרוב גם הבן ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  29/01/20 21:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מגפת הקורונה גבתה את חייהם של כ-132 איש    משרד הבריאות שוקל האם לקרוא לציבור הנוסעים שחזר מסין להמנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור בסין
איתמר לוין
קובעת: השופט ערפאת טאהא כבר הביע בתיק מקביל את דעתו בתשתית עובדתית הזהה לזו שעל-פיה יצטרך להכריע בתביעה בתיק חדלות פרעון - ולכן אינו יכול להמשיך לדון בתיק
עידן יוסף
רוסיה בתגובה לראשונה לתוכנית המאה של הנשיא טראמפ: "אנו לומדים את התוכנית ומנתחים את המצב. מחר פוטין ונתניהו ייפגשו, ונקבל מידע ממקור ראשון"
איציק וולף
אל תמורת המכירה נוספים 46 מיליון דולר הנמצאים כיום במזומן בקופתה של גילת ואשר יחולקו לבעלי המניות    קרן פימי תקבל 181 מיליון דולר ומבטח שמיר תקבל כ-52 מיליון דולר
מירב ארד
הפסילה אושרה ברוב של 13 תומכים, ללא מתנגדים    עמיר-טרימבובלר: "ראינו פה קרקס"    עמיר פרץ: "ההגיון והצדק ניצחו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il