X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בג"ץ דחה את עתירתו של עמוס סילבר

הנאשם המרכזי ב"טלגרס" לא יתמודד

השופטים קבעו: הרשעותיו של סילבר בעבירות סמים נושאות קלון, בשל חומרתן ומשום שחזר עליהן שוב ושוב מחלוקת בשאלה האם קיימת חזקת קלון כאשר המועמד נדון ליותר משלושה חודשי מאסר
▪  ▪  ▪
סילבר. מתריס כלפי החוק [צילום: אבי דישי, פלאש 90]

עמוס סילבר, הנאשם המרכזי בפרשת הסחר בסמים "טלגרס", אינו רשאי להתמודד בבחירות לכנסת ה-23. בג"ץ דחה (יום ה', 6.2.20) את עתירתו של סילבר נגד פסילתו בידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט ניל הנדל - תוך חילוקי דעות בין השופטים בשאלה העקרונית של פסילה מחמת קלון.
סילבר הורשע בשנת 2014 בעבירות סמים ונדון למאסר של 91 יום, ואילו בשנת 2015 הורשע שוב ונדון לתשעה חודשי מאסר. החוק קובע, כי מי שנדון לשלושה חודשי מאסר ומעלה, אינו רשאי להתמודד לכנסת אם לא חלפו שבע שנים מאז שסיים לרצות את עונשו, אלא אם יו"ר ועדת הבחירות יקבע שלא היה קלון בעבירותיו. הנדל קבע, כי קיים קלון בעבירות בהן הורשע סילבר; הוא הדגיש, כי לא הביא בחשבון את האישום הנוכחי נגד סילבר.
השופט מני מזוז סוקר בהרחבה את השימוש המשפט במושג "קלון", הן בחוקי הבחירות והן בחוקים הנוגעים לרישוי מקצועות מסוימים. הוא מציין, כי לעניין הבחירות העדיף המחוקק מבחן טכני - מאסר של למעלה משלושה חודשים - ומבחן הקלון הוא רק "מנגנון מילוט" ממבחן טכני זה, "במקרים מיוחדים בהן הנסיבות הספציפיות של המקרה סותרות את חזקת הקלון שקבע המחוקק". מזוז סבור, אפוא, כי המחוקק קבע חזקה ולפיה כל מאסר של שלושה חודשים ומעלה - מצביע על הרשעה שיש עימה קלון.
לעניין הקלון בכלל, מוסיף מזוז, "יש להבחין בין פסילה לכהונה ציבורית לבין פסילה לקבלת היתר שלטוני לתפקיד או משלח יד. כשמדובר בפסילת אדם מלהיות נבחר ציבור או עובד הציבור, תכליתה המרכזית של הוראת הפסילה היא לשמור על טוהר המידות ברשויות השלטון ועל אמון הציבור בנבחריו, ועל כן הדגש הוא על ההיבט המוסרי-ציבורי של העבירות ונסיבות ביצוען. לעומת זאת, בנוגע להוראות העוסקות בכשירות אדם לעסוק בעיסוק מסוים - כגון עורך דין, רואה חשבון, דירקטור, מורה וכיו"ב - או בכשירות לקבלת היתר שלטוני, הבחינה היא פונקציונלית, מתוך זיקה לאופי הספציפי של העיסוק".
בעניינו של סילבר מזכיר מזוז, כי בית המשפט נוטה שלא להתערב בהחלטות יו"ר ועדת הבחירות המרכזית (שהוא תמיד שופט בכיר בבית המשפט העליון), והמקרה הנוכחי אינו מצדיק סטייה מכלל זה. סילבר הורשע בעבירות הסמים החמורות ביותר, שהעונש המירבי עליהן הוא 20 שנות מאסר, ואשר אותן ביצע לאורך זמן. "מעשיו אלה של העותר מהווים לא רק עבירה חוזרת ונשנית על החוק וביצוע עבירות שהמחוקק ייחס להן חומרה יתרה, אלא גם התרסה נגד החוק".
סילבר טען בפני בג"ץ, כי אין הצדקה להפליל משתמשי קנביס - אך מזוז אומר שטענה זו אינה רלוונטית. "'המגמות החדשות' ביחס החברה הישראלית לשימוש בקנביס טרם בשלו לכלל שינוי נורמטיבי, ולא ברור אם יבשילו וכיצד, ועל כן מוקדם לבחון השלכות של שינויים כאלה, ככל שיארעו, על ההתייחסות לעבירה הנדונה", הוא אומר. מזוז גם מזכיר, כי סילבר הורשע לא כצרכן קנביס אלא כסוחר סמים. לבסוף הוא אומר כיגם הזכות להיבחר אינה בלתי מוגבלת, "וההגבלה בה מדובר נקבעה בהוראה חוקתית, בחוק היסוד גופו, אשר גם קבע את נקודת האיזון בין זכות חשובה זו לבין הערך החשוב של שמירה על טוהר המידות ואמון הציבור ברשויות השלטון".
השופטים דוד מינץ ודפנה ברק-ארז הסכימו עם מזוז, אם כי העירו שאינם מתייחסים לקביעתו העקרונית בדבר חזקת הקלון. ברק-ארז מוסיפה, כי יש לפרש בצמצום את החריגים המגבילים התמודדות לכנסת, ובשל כך היא התלבטה בעניינו של סילבר. החלטתה לדחות את עתירתו מבוססת על "הנכונות החוזרת ונשנית של העותר להפר את החוק, ולמעשה להתעלם ממנו". טענתו בנוגע לשימוש בקנביס "מטשטשת את מהות העבירות שבהן הוא הורשע - סחר בסמים והחזקת סם בכמויות שאינן לצריכה עצמית - ואת הישנותן", מוסיפה ברק-ארז. את סילבר ייצג עו"ד חץ-דוד עוזר, ואת ועדת הבחירות - עו"ד פנחס גורט.

תאריך:  07/02/2020   |   עודכן:  07/02/2020
+גלנט נגד בנט: הקבינט מאפשר לשר לפעול אחרת
12:05 07/02/20  |  עידן יוסף

שר העלייה והקליטה, יואב גלנט (ליכוד), שהתנגד להחלטת רה"מ למנות את נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון, כתב בטוויטר: "חמאס משגר בשבועיים האחרונים עשרות מטעני נפץ באמצעות בלונים לעבר ישראל - זהו מעשה טרור והסלמה מסוכנת. מתברר כי מי שפיזר דברי רהב חסרי ערך בעבר, ובבסיסם חוסר הבנה וחוסר נסיון, לוקה בהבנת המצב ומתן מענה הולם לו. הקבינט מאפשר לשהב״ט לפעול אחרת, צריך וניתן לשנות את המצב, אני יודע זאת". בתגובה לדברים מסר ח"כ מתן כהנא (ימינה): "‏ממליץ לשר גלנט, שכבר הודיע בעבר כי הוא תומך בפינוי ישובים והקמת מדינת טרור פלשתינית במרכז הארץ לחזור לעסוק בענייני העלייה והקליטה בהם יש לו ניסיון עשיר".

+הציבור נגד ממשלת אחדות
11:39 07/02/20  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

רק 17% מהציבור דורשים ממשלת אחדות כלשהי, והרבה יותר מעדיפים ממשלה צרה שבה תהיה הכרעה בין ימין לשמאל  ▪  ימינה מתחזקת, ומנגד ישראל ביתנו ועוצמה יהודית נחלשות

תמיכה לממשלת ימין צרה [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאשם המרכזי ב"טלגרס" לא יתמודד
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2020
עידן יוסף
ח"כ גולן התייחס להסלמה הביטחונית בשטחים ואמר כי "דיבורי הסיפוח הלהיטו השטח" וכי "רעיון הסיפוח הוא אסון למדינת ישראל"    סגן הרמטכ"ל לשעבר תקף את בני גנץ: "מתפלא על שיתוף הפעולה שלו עם ספין הנסיעה לוושינגטון"    נתניהו: "גולן ירד מהפסים"
תרצה הכטר
הבוחר הפך למטרה נייחת של סיסמאות ודברי הפחדה מפי מנהיגים חסרי מעוף    תעמולת הבחירות אינה בוחלת בכל אמצעי כדי להכפיש ולזרוע פחד וזאת באמצעות דמגוגיה זולה    הרעיון שאין לפחד ממה שאין בו הגיון, הוא מה שהציבור בישראל חייב להפנים לקראת מערכת הבחירות
טל בן-יעקב
נתניהו הביא, בעזות מצח, את אומנות השיסוי לכדי שלמות ולא בוחל באמצעים על-מנת לבצע הפרד ומשול בכל כוחו    הוא משניא את בוחריו ומתנגדיו האחד כלפי השני, ובכך שולט ביד רמה    התשובה לכך היא אינה להילחם בצד השני אלא להידבר עימו
דן מרגלית
מי הם אוהדי ביבי? בעלי אישיות דומה לאוהדי כדורגל    הם מצטערים לקרוא את עדויות העובדים הנרמסים בבית ראש הממשלה; ולא נעים להם לדעת מה עושים ביבי ורעייתו כדי לקבל מתנות ושמפנייה וסיגרים, אבל בסוף הם אוהדים כדורגל, הם רוצים שביבי ינצח, למרות הכרטיס האדום והצהוב ומכת ה-11
עידן יוסף
יו"ר תלם אומר כי הליכוד לא יהיה בממשלה אם נתניהו יעמוד בראשו    הליכוד: "לכחול לבן אין שום דבר להציע חוץ מ'רק לא ביבי'"    גפני באולטימטום לליכוד: אראה עצמי פטור ממחויבות לגוש הימין אם המטה החרדי בליכוד ימשיך לנסות לקחת מאיתנו קולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il