X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ישראל חידשה את הפעילות נגד התשתית הצבאית שארגון חיזבאללה מקים בדרום רמת הגולן באישור המשטר הסורי ההערכה בישראל היא שמדובר בתשתית העומדת להפוך בקרוב למבצעית ולהוציא פיגועים נגד ישראל בעידודה של אירן ולכן יש לפגוע בה
▪  ▪  ▪
[צילום: חוסיין מאלה/AP]

אמצעי התקשורת הרשמיים של סוריה הטילו את האחריות על ישראל בעקבות תקיפת מסוקים ב-27 בפברואר על יעדים סורים באזור קוניטרה בדרום רמת הגולן הסורית, בתקיפה נפצעו 3 חיילים סורים.
כמה שעות לפני כן חוסל בכפר אלח'דר אזרח סורי בשם עימאד אלטוויל,הוא חוסל באמצעות מל"ט בעת שנסע במכוניתו וגורמים סורים מאשימים כי ישראל עמדה מאחורי החיסול.
עימאד אלטוויל היה פעיל בכיר של ארגון חיזבאללה ובאופן רשמי הוא השתייך למליציה מקומית שהוקמה בגולן הסורי תחת השם "ההתנגדות הסורית לשחרור הגולן". מדובר בתשתית צבאית לביצוע פיגועים נגד ישראל משטח סוריה שאת זרעיה הניחו בכירי חיזבאללה סמיר קונטאר וג'יהאד מורנייה שחוסלו ע"י ישראל ב-2015.
הפעילות הצבאית של ישראל נגד התשתית הזו מעידה כי להערכת מערכת הביטחון הישראלית התשתית הזו עומדת להפוך למבצעית ולהתחיל בפעילות טרור נגד ישראל משטח סוריה, על-פי הערכת גורמי מודיעין בישראל, התשתית הזו מתכננת להוציא פיגועי ירי נגד כוחות צה"ל לאורך הגבול ברמת הגולן שיכללו צליפה, שיגור טילי נ"ט מתקדמים והנחת מטעני חבלה, בדיוק אותו סוג של טרור שעושה ארגון הג'יהאד האיסלאמי נגד כוחות צה"ל על גבול רצועת עזה. בצה"ל יש גם חשש שהתשתית הזו תנסה לחטוף חיילים ישראלים.
ארגון חיזבאללה התעלם לגמרי מחיסולו של עימאד אלטוויל ונמנע מלאמץ אותו ולהספידו,הוא מנסה להרחיק את עצמו מהפעילות הזו נגד ישראל ולהמשיך לשמור אותה כחשאית, כאילו מדובר בהתארגנות מקומית של התושבים הדרוזים בדרום סוריה נגד הכיבוש הישראלי. החיסול של עימאד אלטוויל נועד להעביר מסר ישראלי לחיזבאללה כי ישראל עומדת על המשמר ולא תאפשר לו לפתוח חזית חדשה נגדה וגם משמשת כאות אזהרה לתושבי הכפרים באזור שלא לאפשר לבניהם להתגייס לשורות חיזבאללה.
חיזבאללה מנסה מזה תקופה ארוכה לפתוח חזית חדשה נגד ישראל שלא תפעל משטח לבנון מתוך חשש שישראל תגבה מחיר כבד מלבנון והאשמה לכך תוטל על חיזבאללה כפי שקרה במלחמת לבנון השנייה ב-2006. נראה שאירן מתחילה להתאושש מחיסולו של מפקד כוח "קודס" קאסם סולימאני והיא מאיצה בחיזבאללה לקדם את הפעילות נגד ישראל משטח סוריה.
המצב הפוליטי בלבנון רעוע והכלכלה קורסת בעקבות האינתיפאדה שפרצה לפני כמה חודשים והביאה להתפטרותה של ממשלת סעד אלחרירי, לכן חיזבאללה נזהר עוד יותר מכל פעילות צבאית נגד ישראל משטח המדינה כדי למנוע הסלמה.
צה"ל חשף כבר לפני יותר משנה את "תיק הגולן" של ארגון חיזבאללה ואת ההכנות שלו להקים תשתית צבאית נגד ישראל משטח הגולן הסורי כדי להרתיע את הארגון להראות לו שישראל עוקבת ומכירה היטב את כל תוכניותיו, על-פי גורמים ביטחוניים בישראל, החשיפה של צה"ל עיכבה את ההכנות של חיזבאללה, אולם, נראה כי כעת התשתית שבנה עומדת להפוך למבצעית ולהתחיל בביצוע פיגועים נגד ישראל.
הפעילות הישראלית נגד התשתית הזו מעידה על מודיעין מדויק ומעקב הדוק אחרי ההכנות של חיזבאללה ואירן לפגוע בישראל, בדיוק כפי שישראל חשפה את מתקני יצור הטילים המדויקים של חיזבאללה בבירות ואת מערך המנהרות הסודי של הארגון שנועד לחדירה לתוך שטח ישראל.
גורמים ביטחוניים בישראל אומרים כי הפעילות של תשתית חיזבאללה בדרום הגולן הסורי נעשית בידיעה מלאה ובאישור של הצבא הסורי שאף מעניק לה חסות,הפעילות הזו כוללת בין היתר תצפיות לעבר כוחות צה"ל ואיסוף מודיעין בשיתוף עם הצבא הסורי, לכן ידיה של ישראל אינן כבולות בכל הקשור לפגיעה ביחידות הצבא הסורי שמסייעות לה בדרום רמת הגולן.
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, העלה כמה פעמים את נושא הפעילות של חיזבאללה בגולן הסורי בשיחותיו על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין,הפעילות של חיזבאללה ואירן בדרום הגולן הסורי מערערת את היציבות בסוריה ועלולה להביא להסלמה בגבול עם ישראל. ישראל לא לקחה אחריות על חיסולו של עימאד אלטוויל ועל הפצצת היעדים באזור קוניטרה, המשך השמירה על מדיניות העמימות הינו הדרך הנכונה במסגרת המאבק נגד ההתבססות האירנית בסוריה.
גם חיזבאללה מתרחק תקשורתית מהתשתית הצבאית שהקים בדרום רמת הגולן הסורי וזה מאפשר לישראל להמשיך ולתקוף אותה ללא המולה תקשורתית, להערכת גורמי ביטחון בישראל, ההתרחקות התקשורתית של חיזבאללה מהאירועים האחרונים מעדיה כי אין בכוונתו להגיב צבאית על הפעילות הישראלית.

תאריך:  28/02/2020   |   עודכן:  28/02/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיזבאללה מכין חזית חדשה מסוריה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל
שמ  |  28/02/20 23:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמה בסוריה
עידן יוסף
התקיפות מיוחסות לצבא אסד    באנקרה מאשרים את מותם של תשעה חיילים, וארדואן כינס את מועצת הביטחון של ארצו    בטורקיה הוחלט לפתוח את הגבול עם סוריה ולא למנוע מפליטים סוריים לעבור את הגבול לאירופה
איציק וולף
המרחב האווירי של רמת הגולן נסגר לטיסת כלי טיס אזרחיים למשך לפחות שבוע    ראש הממשלה התייחס למתקפה הלילה בדמשק: "לא יודע מה היה בלילה. אולי זה היה חיל-האוויר הבלגי"
איציק וולף
סוריה דיווחה על מתקפת טילים נרחבת שבוצעה על מספר יעדים    שלשום הגיע לבירה הסורית מטוס מטען גדול של משמרות המהפכה    הסורים הודיעו על הפעלת מערכות ההגנה האווירית וטענו כי הצליחו ליירט חלק מהטילים
עידן יוסף
שר הביטחון: "אנו פועלים כל העת וגובים מחירים מאירן עד שנשיג את היעד הסופי: סילוק אירן מסוריה. נמשיך למנוע נוכחות אירנית על גבולנו הצפוני"
עידן יוסף
לפי צבא רוסיה, בעקבות התקיפה המיוחסת לישראל באזור דמשק, נאלץ מטוס עם 172 נוסעים ואנשי צוות לבצע נחיתת חרום    מרכז המעקב הסורי: עלה ל-23 מספר ההרוגים בתקיפה, 15 מהם משתייכים למיליציות הנאמנות לאירן, שלושה מהם בעלי אזרחות אירנית
רשימות נוספות
סוריה מאשימה את ישראל בתקיפת T-4  /  עידן יוסף
משאית נשק הותקפה בגבול סוריה-עירק  /  מחלקה ראשונה
בנט: סוריה תהפוך לוייטנאם של אירן  /  עידן יוסף
אסד הוא רק שליט בובה  /  איתמר לוין
הניצחון הלא-מתוק של אסד  /  איתמר לוין
אסד יהיה טוב לישראל  /  ד"ר איימן מנצור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il