X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מחליף את אתר קשרי ממשל [צילום: הכנסת]
עלה לרשת: אתר החקיקה הממשלתי
יכלול טיוטת מבחני תמיכה, וכן טיוטות נהלים והנחיות שיש להם השפעה אסדרתית כן יכלול הערות ציבור שפורסמו על-ידי המשתמשים ואת תגובת המשרד להערות, ככל שפורסמה

עלה לאוויר של אתר החקיקה הממשלתי, שיחליף מעתה ואילך את אתר "קשרי ממשל" וישמש להפצת מסמכים ממשלתיים להערות הציבור. עליית האתר החדש לרשת היא שלב ראשון במיזם מקיף לדיגיטציה של הליך החקיקה הממשלתי. את המיזם מרכז משרד המשפטים ושותפים לו הכנסת ומטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי.
האתר נבנה תוך שיח עם נציגים ממשרדי הממשלה וגם מן הציבור, המגזר השלישי והאקדמיה, על-מנת שיהיה נוח ונגיש יותר לציבור הרחב.
כחלק מתהליך הגברת השקיפות ויכולתם של הממשלה והציבור לקיים שיח יעיל יותר על מדיניות חדשה בהתהוות, נוספו באתר מגוון יכולות חדשות:
  • פרסום סוגי מסמכים נוספים להערות הציבור – בנוסף להפצת תזכירי חוק וטיוטות חקיקת משנה, ישמש אתר החקיקה הממשלתי להפצת שני סוגי מסמכים נוספים: טיוטת מבחני תמיכה, וכן טיוטות נהלים והנחיות שיש להם השפעה אסדרתית החייבות בהפצה להערות ציבור על-פי החלטת הממשלה 4398 בעניין אסדרה חכמה. זאת מתוך תפישה הרואה את האזרח במרכז ומבקשת לרכז במקום אחד את מרבית המסמכים המופצים להערות הציבור על-ידי משרדי הממשלה ויחידות הסמך. בעתיד יופצו באמצעות האתר גם סוגי מסמכים נוספים, ועידכונים על כך יופצו באופן מסודר.
  • פרסום הערות הציבור באתר – לראשונה, אזרחים וארגונים המבקשים לשלוח הערות למשרד המפיץ, יוכלו לפרסם את הערותיהם בדף המסמך שבאתר באופן פומבי, על-פי בחירתם. במשרד המשפטים מקווים שאפשרות זו תעודד את השקיפות והשיח הציבורי ותשפר את תהליך שיתוף הציבור.
  • דף אינטרנט ייעודי לכל מסמך המפורסם להערות הציבור – לכל מסמך המופץ באמצעות האתר מוקדש דף משלו, המכיל את תקציר עיקרי המסמך, את הקבצים המצורפים לו, את הקשרים הקיימים בין המסמך המופץ לחקיקה קיימת, את הערות ציבור שפורסמו על-ידי המשתמשים ואת תגובת המשרד להערות, ככל שפורסמה.
  • יכולות דיוור מתקדמות – מערכת ההפצה של האתר מאפשרת רישום לקבלת עידכונים ממוקדים על-פי סוג המסמך המבוקש, המשרד המפיץ, מסמך הקשור לדבר חקיקה מסוים, נושאים הקשורים למסמך, דוח RIA ועוד. למשל, ניתן להירשם לכלל סוגי המסמכים שיפיץ משרד מסוים; לטיוטות חקיקת המשנה של משרד מסוים; לכל המסמכים הקשורים לחוק מסוים; לכלל מבחני התמיכה של כל המשרדים.
  • אזור אישי – האתר מכיל אזור אישי עבור כל משתמש הנרשם לאתר. בשונה מן המצב עד היום, האזור האישי מאפשר למשתמש לצפות בכלל ההערות שנשלחו על ידו למשרדי הממשלה ובתגובות המשרדים שהתקבלו על הערותיו (ככל שנשלחו תגובות מעין אלו), וכן לערוך את העדפות הדיוור שלו על-פי בחירתו.
  • ארכיון המסמכים שהופצו – כדי להקל על הציבור וכדי לשמר את המידע הקיים באתר "קשרי ממשל", האתר החדש מכיל את כלל המסמכים שהופצו להערות הציבור באופן מקוון החל ביום עלייתו לאוויר של אתר "קשרי ממשל" ועד היום. ארכיון האתר מאפשר יכולת חיפוש וסינון מתקדמת על-מנת לאתר מסמכים מן העבר. הערות הציבור שהתקבלו עד היום מבלי שהתפרסמו באופן מקוון, שמורות לשימוש משרדי הממשלה ואינן מופיעות באתר.
  • פרסום דוחות RIA – מסמכים המופצים להערות הציבור וחייבים בצירוף דוח RIA על-פי החלטת הממשלה מס' 2118 ו החלטת הממשלה מס' 4398, יופצו בצירוף דוח ה-RIA, שיופיע בדף המסמך באתר.
  • צרופות למסמכים המופצים להערות הציבור – באתר החדש תהיה למשרדי הממשלה אפשרות לצרף קבצים נוספים הקשורים למסמך המופץ, כגון מחקרים, דוחות, חוות דעת וסקירות, במטרה לאפשר לציבור להכיר טוב יותר את המסמכים ששימשו את הממשלה בשלב גיבוש המדיניות המסוימת.
מנויי תפוצת אתר "קשרי ממשל" הוסבו אל מערכת ההפצה החדשה של אתר החקיקה הממשלתי, על-פי ההעדפות שנקבעו על ידם בעת ההרשמה המקורית.

תאריך:  15/03/2020   |   עודכן:  15/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
יו"ר הכנסת מסרב להכניס לסדר יומה של הכנסת ה-23 הצבעה על תפקיד יו"ר הבית    "צו השעה הוא ממשלת אחדות רחבה. לצערי הפוליטיקה הקטנה ניצחה פעם אחר פעם את השיקולים הלאומיים"    לפיד: כל דקה שהכנסת לא מפקחת על הממשלה מהווה מחדל עצום לטיפול במשבר הקורונה ופגיעה אנושה בדמוקרטיה
איציק וולף
המשטרה פתחה בשבוע האחרון בשבע חקירות הנוגעות להפצת הודעות כזב בקשר להתפשטות קורונה    52 תיקים פליליים נפתחו נגד מפרי בידוד
איציק וולף
פרסמה אזהרת רווח שלפיה, בשל התפשטות נגיף הקורונה והירידה בהיקפי שוק התיירות בארץ ובעולם, היא צופה שההפסד הנקי שלה ברבעון הראשון של השנה יהיה גדול ב-15 מיליון שקל מההפסד שרשמה ברבעון המקביל אשתקד    "החברה נוקטת נערכת לצמצום הוצאות"
איציק וולף
סיעת ישראל ביתנו המליצה לנשיא המדינה להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר כחול לבן    יחד עם מפלגת כחול לבן, מפלגות השמאל והרשימה המשותפת הגיע גנץ לרוב ממליצים
איציק וולף
במשרד האוצר טוענים שהמורים נמצאים בחופשה ללא תשלום עד התאריך שבו תוכננה להתחיל חופשת פסח    הציעו שלא להפחית את שכרם תמורת התחייבות להשלמת הימים בחופשת הקיץ    הסתדרות המורים מתנגדת: עובדי ההוראה עובדים מהבית על-פי הנחיית מנכ"ל משרד החינוך, אין סיבה שלא יקבלו שכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il