X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
פחתה של 30% בחנקן הדו-חמצני בהשוואה לממוצע המשרד להגנת הסביבה: לא ניתן לקבוע באופן חד-משמעי בשלב זה שהסיבה לירידה בריכוזי החנקן הדו-חמצני בשבוע האחרון נגרמה רק כתוצאה מהפחתה בפליטות של מזהמי האוויר מתחבורה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

הסתגרות הישראלים בבתים בשל משבר הקורונה מביאה לפחות לתוצאה חיובית אחת: ירידה ברורה נרשמה ברורה בריכוז מזהמי האוויר בישראל בשבוע האחרון לאחר שהתגלתה הפחתה של 30% בחנקן הדו-חמצני בהשוואה לממוצע.
עם תחילת התפשטות נגיף הקורונה, הוציאה ממשלת ישראל באופן הדרגתי הנחיות שמטרתן הפחתת התפשטות הנגיף בישראל. פועל יוצא של הנחיות אלו, שמובילות לאתגרים משמעותיים לאוכלוסייה, הוא גם הפחתה בשימוש בתחבורה הציבורית ובנסועה בכלל. המערך הארצי לניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה בדק את נתוני איכות האוויר של השבוע האחרון, והשווה אותם לממוצע נתוני איכות האוויר של החודשים האחרונים.
מתוצאות הבדיקה שביצע ד"ר אילן לוי ממערך ניטור אוויר ארצי עולה, כי ריכוזי החנקן הדו-חמצני (NO2) ירדו ב-10 מק"ג/מ"ק. בתקופה שבין 1 בינואר 2020 ל-11 במארס 2020, הריכוז הממוצע של החנקן הדו-חמצני שנמדד היה 35.5 מק"ג/מ"ק. לעומת זאת, בין התאריכים 12 במארס 2020 ועד 16 במרס 2020, הריכוז הממוצע שנמדד היה 25.0 מק"ג/מ"ק - הפחתה של כ-30%.
לא ניתן לקבוע באופן חד-משמעי בשלב זה שהסיבה לירידה בריכוזי החנקן הדו-חמצני בשבוע האחרון נגרמה רק כתוצאה מהפחתה בפליטות של מזהמי האוויר מתחבורה, וייתכן ששינוי בתנאי מזג האוויר תרם לירידה. עם זאת, ההפחתה בריכוזי החנקן הדו-חמצני היא עקבית וברורה, חדה וניכרת, והתרחשה בכל תחנות הניטור שנבדקו. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעקוב אחר השיפור בנתוני איכות האוויר.
התחנות שנכללו בבדיקה עבור החנקן הדו חמצני: תחנות ניטור תחבורתיות בגוש-דן, חיפה וירושלים (עירוני ד, עמיאל, כביש 4, רמז, יפו - יפת, אחד העם, וראשון לציון בגוש-דן, עצמאות בחיפה, ודבורה הנביאה ובר-אילן בירושלים).
המזהמים שבחן מערך ניטור אוויר ארצי של המשרד להגנת הסביבה הם חנקן דו-חמצני (NO2) וחלקיקים נשימים עדינים (PM2.5) - מזהמים אשר מאפיינים זיהום אוויר כתוצאה מפעילות אנושית, כגון תחבורה ותעשיה. מקור משמעותי נוסף לחלקיקים הנשימים העדינים בישראל הוא המדבריות באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה.
למרות הירידה שנרשמה בריכוזי החנקן הדו-חמצני, חלה עלייה בריכוזי החלקיקים הנשימים העדינים בערך הממוצע מ-13.6 ל-20.0 מק"ג/מ"ק. עלייה זו בשבוע האחרון נגרמה, ככל הנראה, מהסעת אבק ממזרח ומדרום - בעיקר בלילה שבין 12 ל-13 במארס. התחנות שנכללו בבדיקה עבור החלקיקים הנשימים העדינים הן: תחנות ניטור בגוש-דן (עירוני ד, רמז, יפו-יפת, ראשון לציון ואנטוקולסקי).

תאריך:  18/03/2020   |   עודכן:  18/03/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידה נרשמה בזיהום האוויר בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הצו כולל גני ילדים לבנים ולבנות, תלמודי תורה, מוסדות רשת בית יעקב, סמינרים לבנות, ישיבות גדולות ישיבות קטנות וכוללי אברכים    בצו נכתב כי הוא חל על כל המוסדות, ללא תלות בגודל המוסד או במספר התלמידים, ועליהם להפסיק את פעילותם לאלתר
עידן יוסף
נוכח העדר ההסכמות בין הליכוד לכחול לבן על הקמת הוועדה המסדרת ויתר הוועדות, החליט יו"ר הכנסת להביא את הנושא להצבעה במליאה כבר בשבוע הבא    האופוזיציה תעתור לבג"ץ    הנחיות מחמירות על-כניסה למשכן
איציק וולף
ההפרשה - שתירשם בחשבונות הרבעון הרביעי של 2019 - מצטרפת להפרשות קודמות בגין החשיפה של הבנק לחקירת הרשויות האמריקניות ומגיעה לסך כולל של יותר מ-3 מיליארד שקלים
מירב ארד
‏‎יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים: "התמשכותו הצפויה של המשבר וההשלכות הנוכחיות והעתידיות שיש לו על החברה הישראלית, מחייבים כי כלל שירותי הרווחה, ללא יוצא מן הכלל, ימשיכו לפעול כסדרם"
עידן יוסף
מאות קווים ואלפי נסיעות בוטלו, אך ברשות הארצית לתחבורה ציבורית לא עדכנו את המידע במערכות המידע, וקווים שבוטלו מופיעים כפועלים תוך הטעיית הציבור    גם חלק מן המפעילים לא מסרו הודעה על השינויים    פורסמו הנחיות להסתגלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il