X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

השר בני גנץ אומר (28.3.24) בעקבות החלטת בג"ץ להקפיא את התמיכות כנגד תלמידי ישיבות שאינם מתגייסים: "בג"ץ פסק היום את המובן מאליו, והגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו. זה הזמן למעשים". הוא יצא בעקיפין נגד ביקורתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על היועצת המשפטית גלי מיארה ונגד ביקורתו של אריה דרעי על בית המשפט: "הנושא הוא לא בג"ץ ולא היועצת המשפטית שעושה את מלאכתה נאמנה, אלא הצורך שלנו בחיילים בעת מלחמה קשה, והצורך של החברה שלנו שכולם יקחו חלק בזכות לשרת את המדינה".

תאריך:  28/03/2024   |   עודכן:  28/03/2024
+דיווח: נתניהו טען שמיארה מנסה להפיל את הממשלה
22:39 28/03/24  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בשיחה סגורה, וטען כי מדובר ב"ניסיון להפיל את הממשלה". לפי גורמים שנכחו בישיבה שבה נאמרו הדברים, נתניהו זעם על התנהלות היועמ"ש גם הח״כים החרדים היו שותפים לביקורת על היועמ״שית וטענו שהופתעו מתגובתה השבוע לבג״ץ, שכן בהרב מיארה שינתה את עמדותיה בעניין חוק הגיוס אחרי פרישת גדעון סער. לשכת נתניהו הכחישה את הפרטים (כאן חדשות).

+גולדקנופף: לא נתפשר על הזכות ללמוד תורה
20:43 28/03/24  |  איתמר לוין

יו"ר יהדות התורה ושר השיכון, יצחק גולדקנופף, אומר (28.3.24) בעקבות הקפאת התמיכה בתלמידי ישיבות שאינם מתגייסים: "הצו שניתן, שתכליתו פגיעה חמורה בעמלי התורה ולומדיה, כאן בארץ ישראל - מדינת העם היהודי - הוא אות קלון וביזיון. נאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר על כך". הוא לא התייחס לאפשרות של פרישה מן הממשלה.
וואלה פרסם הערב, כי האדמו"ר מגור, הרב יעקב אלתר - אשר שיגר את גולדקנופף לכנסת והוא אחד מבכירי הרבנים החרדיים בכלל ובאגודת ישראל בפרט - אמר השבוע, כי "בלי מעמד חוקי לתלמידי הישיבות - צריך לפרוש מהממשלה". באגודת ישראל אומרים, כי אין המדובר בהנחיה לפרישה מיידית, שכן בג"ץ העניק לממשלה זמן נוסף להסדיר את סוגיית הגיוס.

+דרעי: הרבנים יחליטו אם לפרוש מהממשלה
20:22 28/03/24  |  איתמר לוין

הרבנים הם שיחליטו האם לפרוש מן הממשלה בעקבות הקפאת התמיכה בתלמידי ישיבות שאינם מתגייסים - אומר (28.3.24) יו"ר ש"ס, אריה דרעי. "חייבים להביע מחאה חריפה. שאף אחד שלא יחשוב שהוא יכול לאיים עלינו. המנגינה הזו לא תיפסק לעולם".
הוא טען, כי מדובר ב"אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה במדינת היהודים, דווקא בימים בהם עם ישראל זקוק לרחמי שמיים בדרום ובצפון". לדבריו, "מה שיקרה עכשיו זה שגם חרדים שכן הלכו לצבא וכן התחילו להתגייס, רואים עכשיו את המלחמה בעולם התורה, והם יגידו: אם זה ככה - אני לא הולך לצבא".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גנץ על הגיוס: הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
איתמר לוין
מהשבוע הבא לא יוענקו תמיכות כנגד תלמידים שאמורים היו להתגייס    מאפשר לנתניהו ולמדינה לדווח בעוד חודש על התקדמות הטיפול בסוגיה ועל ההיערכות לגיוס
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינו לומד    "הדת"לים הוכיחו שאין סתירה בין לוחמי מלחמתה של תורה בביהמ"ד, למלחמתם בשדה הקרב להצלת ישראל מיד צר"
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולהתגייס לצה"ל, ואם לאו - סוגרים את הסכר
איתמר לוין
הפרקליטות אומרת שיש צורך לקבל את התייחסותם של גורמים רבים לטיוטה שהכינה מיארה, ולפיה חובת הגיוס תחול מהשבוע הבא, בעוד תקציבי הישיבות יישללו לאחר "היערכות קצרה"
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il