X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מבזקים

הבית הלבן: אירן לא סיפקה כל אזהרה מוקדמת על המתקפה, ואירן לא התכוונה שהמתקפה תיכשל. דובר הבית הלבן ג׳ון קירבי אמר כי הנשיא ביידן הבהיר בפומבי ובשיחות סגורות כי הוא לא רוצה שהמלחמה בעזה תסלים ותהפוך לעימות אזורי. ״הוא בהחלט גם לא מחפש מלחמה עם אירן ואני בטוח שראש הממשלה נתניהו מודע לדאגות של הנשיא״, דבריו.

תאריך:  15/04/2024   |   עודכן:  15/04/2024
+"הלקח מן המחדלים המודיעיניים - להוציא את אמ"ן מחקר מצה"ל"
11:29 16/04/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה

שיחת עומק עם חוקר המלחמות יואל בן ארי על מסמך הפקת לקחים שחיבר על ששת חודשי המלחמה. "הלקח החשוב ביותר מן המחדל המודיעיני הנורא של 7 באוקטובר 2023 ושל אותו מחדל לפני מלחמת יום הכיפורים: להוציא את אמ"ן מחקר מצה"ל ולתת לו מעמד עצמאי"

[צילום: דובר צה"ל]
+הוייז האמריקני
11:27 16/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו  ▪  יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בין ישראל והעולם הערבי-סוני כנגד הנחש האירני

ביידן. לא ישלח חייליםאמריקנים [צילום: אלכס ברנדון/AP]
+צה״ל לא יפתח השנה את ציר 10 למטיילים במהלך חג הפסח
11:11 16/04/24  |  מירב ארד

צה״ל הודיע (יום ג') כי השנה לא יפתח את ציר 10 למטיילים במהלך חג הפסח. בצבא מזכירים כי כל הגעה לשטח צבאי מצריכה תיאום ואישור מראש.

+לשנות את כיוון המחשבה
10:50 16/04/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

מה גרם לאנשים הרואים בעצמם מצביאים מהוללים, חכמים גדולים, נבונים נושאי פרסים, אסטרטגים בעלי חכמה רבה, להתנגד כל כך ו"להרוג" באיבו את החלום, את הציפייה, את הכמיהה של יהודים מגורשים מביתם לשוב לאדמתם גם באופן סמלי?

חזרה לגוש קטיף [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+נחתם הסכם לפיצוי מגדלי מטעים ופירות הדר
10:22 16/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

משרד החקלאות ורשות המיסים גיבשו מסלולי פיצוי ייעודיים למגדלי מטעים ופירות הדר בגין אובדן יבול ורווח בשל אי-קטיף או קטיף חלקי, לנוכח המצב הביטחוני  ▪  הפיצוי הוא על בסיס תחשיב שנקבע מראש לדונם ולסוג הגידול. המסלולים יחולו על הענפים: תפוחים, קיווי, אבוקדו, בננה ופירות ההדר  ▪  הפיצוי עבור חקלאים ששטחיהם מצויים במרחק של עד 20 ק"מ מגבול רצועת עזה, ועד 9 ק"מ מגבול הצפון

פיצויים ייעודיים למגדלים [צילום: פלאש 90]
+סוכנות הידיעות האירנית: סגן שר החוץ האירני העביר מסר המזהיר את ישראל מפני תגובה נגד אירן
09:56 16/04/24  |  מירב ארד

סוכנות הידיעות האירנית תסנים מדווחת כי סגן שר החוץ של אירן העביר מסר המזהיר את השלטון בישראל מפני נקיטת כל פעולה חדשה נגד טהרן, והבהיר כי אירן תגיב בצורה חזקה ומהירה יותר תוך שניות.

+שר החוץ בפנייה ל-32 מדינות: "להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור"
09:35 16/04/24  |  מירב ארד

שר החוץ ישראל כ"ץ הודיע כי שיגר הבוקר מכתבים ל-32 מדינות ושוחח עם עשרות שרי חוץ וגורמים מובילים בעולם בדרישה להטיל סנקציות על פרויקט הטילים האירני ולהכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור, כדרך לבלימת והחלשת אירן. "חייבים לעצור את איראן עכשיו - לפני שיהיה מאוחר", צייץ השר כ"ץ.

+ח"כ בן ברק: לתקוף את אירן בתקופה הזאת - זו טעות
09:30 16/04/24  |  מירב ארד

ח"כ רם בן ברק בראיון לגל"צ: "לתקוף את אירן בתקופה הזאת - זו טעות. אנחנו צריכים להימנע כעת מחילופי מהלומות איתם".

+צה"ל ממשיך בפשיטה במרכז רצועת עזה: חוסלו מחבלים והושמדו תשתיות טרור
09:22 16/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

+יו"ר בית הנבחרים מקדם את הסיוע לישראל
07:08 16/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מייק ג'ונסון הודיע שיעלה להצבעות נפרדות את הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן - לצד חקיקה שתגביל את ההוצאה התקציבית בסעיף האוקראיני  ▪  לא ברור האם יימצא רוב למהלך המורכב שגיבש ג'ונסון

ג'ונסון. חודשיים אחרי האישור בסנאט [צילום: מארק שיפלביין, AP]
+מדינות ערב בין ישראל, אירן, חמאס וארה"ב
07:05 16/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ניו-יורק טיימס מנתח את התנהלותן של מדינות ערב המתונות מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל, ובמיוחד על-רקע המתקפה האירנית  ▪  המטרה המרכזית שלהן: למנוע הסלמה נוספת

טהרן לאחר המתקפה האירנית [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+מתחזק החשד נגד אחותו של איסמאעיל הנייה
21:42 15/04/24  |  עידן יוסף

מעצר אחותו של מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה: התחזק החשד שצבאח הנייה הייתה במגע עם סוכן זר ופרסמה דברי הסתה ושבח לטרור. סניגורה טוען - היא אינה יודעת לכתוב והטלפון שלה משמש אנשים נוספים במשפחה.

+מנהיג הרוב הרפובליקני יוזם החלטות נגד אירן ובעד ישראל
21:26 15/04/24  |  עידן יוסף

מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס ארה״ב, חבר הקונגרס סטיב סקאליס, התקשר הערב לראש הממשלה נתניהו והביע תמיכה בכל החלטה שתקבל ישראל לאור התקיפה האירנית. הוא הביא לידיעת ראש הממשלה את יוזמתו לקדם בקונגרס בימים הקרובים שורה של החלטות נגד אירן ובעד ישראל.
נתניהו הודה לו על תמיכתו החמה, והבהיר כי ישראל תעשה את כל הדרוש על מנת להגן על עצמה.

+הגרי: מרחב האפשרויות שעומד בפני מדינת ישראל גדול יותר
21:10 15/04/24  |  עידן יוסף

דובר צה״ל הגרי מסר תדריך מבסיס נבטים. במענה לשאלה על אפשרות למתקפה ישראלית נגד אירן השיב: בעקבות היקף הפגיעות הקטן של האירנים - ״מרחב האפשרויות שעומד בפני מדינת ישראל גדול יותר״.
עוד אמר: "אם היינו יכולים להודיע על שינוי בנוגע למסגרות לפני חצות היינו עושים את זה. ייתכן שיהיו שינויים גם בימים הקרובים".

+גלנט קיים דיון בעניין הפעולות הנדרשות מול תושבי רפיח
21:08 15/04/24  |  עידן יוסף

‏שר הביטחון גלנט קיים הערב דיון בנושא ההיערכות לביצוע הפעולות האזרחיות הנדרשות, לקראת הכניסה הקרקעית של כוחות צה״ל לרפיח: ״יש להיערך לביצוע שורת פעולות לקראת תחילת הפעילות הקרקעית, בדגש על פינוי האזרחים מרפיח והרחבת הדרכים להכנסת מזון וציוד רפואי לרצועת עזה״.
‏יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, אחרי סבב ראיונות לתקשורת הזרה: "הבהרתי בצורה שלא משתמעת לשתי פנים - אנחנו צריכים להגן על מדינת ישראל, אנחנו צריכים לחסל את הטרור ואנחנו צריכים להחזיר את החטופים הביתה. כל המטרות האלה מתנקזות לכדי מקום אחד מרכזי. רפיח - עכשיו".
בכאן חדשות פורסם כי הצבא תכנן לשלוח השבוע את הכרוזים לתושבים ברפיח להתפנות. ברגע האחרון נתניהו החליט לדחות את המהלך. שרי קבינט המלחמה עודכנו בהחלטה. הסיבה להחלטה: כדי לזכות לגיבוי אמריקני מלא סביב המתקפה האירני. כידוע ארה״ב מתנגדת נחרצות לפעולה הישראלית המתוכננת ברפיח.

[צילום: תקשורת שר הביטחון]
+פחות מ-20 חטופים והפסקת אש לחודש וחצי: זו הצעת חמאס למו"מ
20:50 15/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ארגון הטרור הציג הצעה מפורטת ובה העלה את דרישתו, כמענה לתנאי הישראלי לשחרור לפחות 60 חטופים  ▪  חמאס דרש כבר בשלב הראשון: נסיגה של כוחות צה"ל כמעט מכל האזורים וחזרת האוכלוסייה באופן חופשי בכל הרצועה

כיכר החטופים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+ישראל התחייבה לעדכן את ארה"ב לפני כל פעולה באירן
20:33 15/04/24  |  עידן יוסף

בישראל התחייבו לעדכן את ארה"ב לפני כל פעולה התקפית שמתוכננת באירן, בנימוק שהידיעה על כך תסייע לכוחות האמריקניים באזור להתגונן מבעוד מועד. ההתחייבות ניתנה לאחר הזעם האמריקני על כך שלדבריהם קיבלו ברגע האחרון עדכון על תקיפת הבכיר האירני בסוריה. בלשכת ראש הממשלה סירבו להגיב לדיווח (כאן חדשות).

+נתניהו דחה שורה של שיחות עם מנהיגים זרים
20:28 15/04/24  |  עידן יוסף

ברקע האפשרות לתגובה הישראלית, ראש הממשלה דחה ביממה האחרונה שורה של שיחות עם מנהיגים זרים. נתניהו אמר לשרי הליכוד: "אנחנו נגיב לאירן, אבל צריך לעשות את זה בחוכמה ולא מהבטן. הם צריכים להיות במתח כמו שגרמו לנו להיות במתח".
בישראל נערכים לביקור אפשרי של מזכיר המדינה בלינקן. גורמים ישראלים אומרים כי בשיחות עם האמריקנים עלה חשש כי ישראל תגיב מיד ולא מתואם עם ארה״ב (כאן חדשות).

+הרמטכ״ל על מבצע מגן ברזל: "טילים לשטח מדינת ישראל ייענו בתגובה"
20:22 15/04/24  |  עידן יוסף

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר (ב׳) בבסיס נבטים עם מפקד הבסיס, תת-אלוף יותם סיגלר.הוא בטייסת האדיר 140 וקיים שיח עם צוותי האוויר והמפקדים בטייסת, שהשתתפו בסיכול המתקפה האירנית נגד ישראל במסגרת מבצע ששמו נחשף כעת - ״מגן ברזל״.
"אירן רצתה לפגוע ביכולות אסטרטגיות של מדינת ישראל, זה דבר שלא היה בעבר. ההיערכות שלנו הביאה את אירן לפגוש גם עליונות אווירית. ביום שני שעבר ראינו את מה שמתארגן, ואנחנו חושבים שמדינת ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד, אבל עם איום כל כך מרובה וכל כך רחוק אנחנו תמיד שמחים שיש איתנו--- טלפון למפקד פיקוד המרכז האמריקני, גנרל קורילה, ביום שני שעבר, חמישי בבוקר הוא כבר נחת בארץ, התחלנו תיאומים משותפים. יש משהו באמירה הזו - אירן פוגשת פה יכולת בינלאומית חזקה מאוד-מאוד".
"כשאנחנו מסתכלים קדימה אנחנו שוקלים את צעדינו, והשיגור הזה של כל כך הרבה טילים, טילי שיוט, כטב״מים לשטח מדינת ישראל יענה בתגובה", דברי הלוי.

+עימות בין פלשתינים לרועים יהודיים בשומרון הסתיים במותם של שני פלשתינים
20:14 15/04/24  |  עידן יוסף

שני פלשתינים נהרגו מירי ליד העיירה עקרבא ממזרח לשכם בשומרון. האירוע החל כשחשוד פלשתיני תקף רועה צאן יהודי באזור. לאחר מכן החלה התקהלות של פלשתינים נוספים במקום והפרת סדר, התפתחו זריקות אבנים בין הצדדים. לפי גורמי ביטחון, שני הפלשתינים נהרגו ככל הנראה מירי מתיישבים. יתר פרטי האירוע מתוחקרים כעת ע״י צה״ל.
מדובר צה"ל נמסר: התקבל דיווח על חשוד פלשתיני שתקף רועה צאן יהודי במרחב גיתית שבחטיבת הבקעה והעמקים. במקום התפתח עימות אלים בין פלשתינים לאזרחים ישראלים. כוחות צה״ל קפצו לנקודה ופעלו על-מנת לפזר את העימות. במהלך האירוע נהרגו שני פלשתינים, מתחקיר ראשוני עולה כי לא על-ידי כוח צה״ל. צה״ל ומשטרת ישראל מתחקרים את האירוע.

+ארה"ב מגנה את רצח הנער ואת פעולות התגמול
19:38 15/04/24  |  עידן יוסף

משרד החוץ האמריקני: "מגנים את הרצח של בנימין אחימאיר בן ה-14 ושולחים תנחומים למשפחתו. אנחנו גם מודאגים מאוד מהאלימות נגד פלשתינים ורכושם שהחלה לאחר היעלמותו של אחימאיר והובילה לרצח של שני תושבים פלשתינים. אנחנו מגנים את מעשי הרצח האלה. האלימות חייבת להיפסק. אזרחים אינם מטרות לגיטימיות. אנו קוראים לרשויות (בישראל) לנקוט צעדים כדי להגן על כל הקהילות מפני פגיעה ואנחנו קוראים לישראל ולרשות הפלשתינית לעשות הכל כדי למנוע הסלמה".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבית הלבן: אירן לא התכוונה שהמתקפה תיכשל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת חרבות ברזל
עידן יוסף
ארגון הטרור הציג הצעה מפורטת ובה העלה את דרישתו, כמענה לתנאי הישראלי לשחרור לפחות 60 חטופים    חמאס דרש כבר בשלב הראשון: נסיגה של כוחות צה"ל כמעט מכל האזורים וחזרת האוכלוסייה באופן חופשי בכל הרצועה
עידן יוסף
מקורות ישראלים אמרו לרשת האמריקנית כי חיל-האוויר היה אמור להתחיל בהטלת כרוזים לפינוי אוכלוסייה מרפיח, אך התוכנית נעצרה    אתמול הכחיש הליכוד דיווח על דחיית פעולת צה״ל ברפיח, והיום מתפרסם בגל"ץ שבישראל שוקלים להקדים את הפעולה ברפיח מהמועד המקורי שתוכנן
עידן יוסף
בעולם מעריכים שהתגובה צפויה להיות מהירה אך קיימת התלבטות האם לחכות לתמיכה בינ"ל    קבינט המלחמה דן בתגובות אפשריות, ביניהן תקיפה ישירה באירן, תקיפה של שלוחיה בעולם או מתקפת סייבר    המטרה הישראלית - להכאיב לאירן בלי לגרום למלחמה כוללת    גורמים בינלאומיים קוראים לישראל למתינות    אירן מאיימת בתגובה קשה אם ישראל תתקוף
עידן יוסף
נמשכת הפשיטה הממוקדת לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור במרכז רצועת    באחת הפעולות, לוחמי סיירת נח"ל זיהו מחבל במבנה חשוד, ובתוך דקות חיסלו אותו באמצעות טיל מדויק
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il