X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארה"ב, החוגגת היום 234 שנים להיווסדה, נחשבת למדינה המשפיעה ביותר על תחומי הכלכלה, הצריכה והתרבות העולמית דוגמה בולטת ל"אמריקניזציה" היא השתלטותן של רשתות המזון המהיר, תעשיית השואו-ביז, עולם האופנה ומותגי הצריכה האמריקניים, העושים דרכם ליבשות אחרות ומאיימים על מותגים מקומיים
▪  ▪  ▪
חלום שהתגשם [צילום: AP]

התפשטות האופנה האמריקנית הפכה עם השנים לגורם העיקרי לאמריקניזציה של תעשיית האופנה המקומית במדינות שונות ברחבי העולם. קולקציות מותגים אמריקניות משווקות כיום ברחבי העולם. על-פי סקר שבוצע על-ידי Times Fashion, המותגים "דונה קארן", "טומי הילפיגר" ו"קלווין קליין" הם בין המותגים הנחשקים ביותר כיום, כאשר חברת נייקי (Nike) היא המותג הנמכר ביותר בקרב 20 המדינות אשר השתתפו בסקר. האופנה האמריקנית נחשבת לפופולרית בעולם ואט-אט עושה רושם כי היא דוחקת את בירות האופנה המסורתיות: פריז ומילאנו.
תהליך השתלטותה של אמריקה על תעשיית האופנה, צועד בד-בבד עם השתלטותה על תחומי תרבות וצריכה מתחומים שונים. לדוגמה, כל 20 הסרטים הרווחיים ביותר בכל הזמנים הופקו בארצות הברית או בעלי השפעה אמריקנית (חברת הפצה אמריקנית, מפיק אמריקני או צוות שחקנים אמריקני). אמנים אמריקניים רבים זכו לאורך השנים לפרסום רב ברחבי העולם. אמנים כמו פרנק סינטרה, מייקל ג'קסון ואלביס פרסלי זכו להכרה רבה ברחבי העולם ומכרו כל אחד מעל 500 מיליון אלבומים ברחבי העולם. אלבומו של מייקל ג'קסון "Thriller" גרף מעל 100 מיליון דולר ונחשב לאלבום הנמכר ביותר של כל הזמנים.
בשנת 1974 הוקם מותג התיקים הפונקציונאליים מניו-יורק LeSportsac בכדי לספק מענה לבני הנוער ולצעירי הדיסקו של אותה תקופה. שנות ה-70' מזוהות לרוב עם דיסקו, רוק מתקדם ופאנק, והמותג האמריקני ביקש לייצר קולקציות תיקים אופנתיות וססגוניות במיוחד אשר תהלומנה את צלילי "Love to love you baby" של דונה סאמר ומיקס הדיסקו "Never can say goodbye" של גלוריה גיינור. במהרה הפך המותג לאייקון אמריקני אשר פרץ את גבולות המדינה וחדר למרבית מדינות העולם, כאשר הרשת העולמית כוללת חנויות דגל בכ-20 מדינות, ביניהן: צרפת, איטליה, ספרד, הונג קונג, אוסטרליה, סינגפור, קוריאה, מקסיקו, קולומביה, אוסטרליה, טייוואן, שוודיה ועוד. היפניות המעודכנות למשל, כבר מזמן לא נושאות בגאווה שחצנית "לואי ויטון". אם תבקרו בהיכל המפואר של לה ספורט שק שבמייג'י דורי בטוקיו, תראו אותן מתנפלות בהמוניהן על תיקי הניילון הצבעוניים של המותג.
לאחרונה יישרה LeSportsac קו עם פעילות המותג גם בישראל, והמותג ישווק מעתה בחנויות וברשתות התיקים המובילות בארץ, בזיכיון בלעדי של חברת "ארנקי עמנואל".
הישראליות, כידוע, הן חובבות מושבעות של לק לציפורניים, והיצרנים המקומיים אינם חוסכים במאמצים לשכנע אותן להתלהב ולרכוש גוונים חדשים. תחום הציפורניים בארץ גדל באופן עקבי ומדובר בענף שנמצא בעלייה. גיל המשתמשות יורד, ובמקביל עולה מספר הלקים שקונה הישראלית הממוצעת. הצרכנית הממוצעת קונה 10 לקים בשנה, ומתחילה להשתמש בהם כבר בגיל 13. פריצתו הגדולה של שוק הלקים מיוחסת אף היא לענקית האומות, אמריקה. מאז חדירתם של מותגי לק אמריקניים (אורלי, אסי, o.p.i ועוד) קיבל התחום חיזוק משמעותי המגובה בטרנדים ובמגמות אמריקניים אגרסיביים.
חברת o.p.i, מובילת השוק האמריקני בתחום הלקים וטיפוח הציפורניים, מסתערת על כל העולם באמצעות שיתופי פעולה אסטרטגיים מענפים שונים, אשר מטרתם להפיץ ברחבי תבל כמה שיותר בקבוקי לק מתוצרתה. כך למשל שיתוף הפעולה עם ענקית המחשבים דל והשקת קולקציות הלקים הייעודיות לשוברי הקופות האמריקניים "אליס בארץ הפלאות" ו"שרק 4", אשר במסגרתם הבטיחה החברה לעצמה חשיפה חובקת עולם.
שבעה מתוך עשרת המותגים המובילים בעולם מגיעים במקור מארצות-הברית. קוקה-קולה, אשר נמצאת בראש הרשימה, נחשבת בעיני רבים כסמל לאמריקניזציה. 13 מתוך 25 החברות הגדולות ביותר בעולם מבוססות בארצות-הברית. החברות הללו נחשבות בעיני רבים כמשווקות של מוצרי האמריקניזציה ברחבי העולם. רבות מחברות המחשוב הגדולות בעולם כיום הן חברות אמריקניות, כגון מיקרוסופט, אפל, דל ו-IBM. מרבית תוכנות המחשב אשר נמצאות כיום בשימוש ברחבי העולם פותחו על-ידי חברות אמריקניות.
גם תחום המזון המהיר נחשב כיום על-ידי רבים כסמל הבולט לדומיננטיות ולהשפעה של ארצות הברית. חברות אמריקניות כמו סטארבקס, מקדונלד'ס, בורגר קינג, KFC ודומינו'ס פיצה מחזיקות כיום סניפים רבים ברחבי העולם.
תהליך האמריקניזציה לא פסח גם על תעשיית מוצרי הנוחות לאמהות ומוצרי הילדים והתינוקות. מנשאי "ארגו בייבי" שעלו ארצה ממש בימים אלה, מהווים בעבור רבים אייקון אמריקני מובהק הנתמך בידוענים הוליוודיים מובילים, אשר משמשים שגרירים אמריקניים בלתי-רשמיים להחדרת המותג בעולם. כך למשל נלכדה השחקנית ג'וליה רוברטס על-ידי עדשות צלמי הפפראצי כשהיא נושאת את בנה במנשא הנחשק תוצרת החברה. הכוכבת האמריקנית הנערצת שנצפתה נושאת את בנה הקטן במנשא הנחשק, היוותה מודל לחיקוי לכוכבות רבות נוספות, אשר הלכו בעקבותיה ורכשו עבור ילדיהן את המנשא הארגונומי. הבולטת מכולן היא ג'יזל, אשר נישאה לשחקן הפוטבול האמריקני טום בריידי, שהעניק לה במתנה עבור בנם המשותף את המנשא הבריאותי.
לאחרונה נצפו גם קורטני תורן-סמיט הידועה לנו מ"מלרוז פלייס", השחקנית קארי ראסל וארנולד ווסלו - כשהם נושאים את תינוקיהם במנשאים האמריקניים. כחלק מתהליך האמריקניזציה שעבר המותג בעקבות הטמעתו בתודעה הציבורית כמותג מוביל בקרב האמהות ההוליוודיות, השכילו קברניטי החברה להעמיד בפרונט נציגות דעת-קהל מובילות מלוס אנג'לס, אשר אומצו בחום על-ידי אמהות רבות נוספות ברחבי העולם שביקשו להידמות לכוכבות ולהיות אופנתיות ומעודכנות גם כשהן נושאות את תינוקן.
דוגמה מופלאה נוספת לחדירתו המוצלחת של מותג ילדים אמריקני לארץ, היא הטמעתם של מוצרי חברת קריולה. חברת Crayola LLC החלה את דרכה בשנת 1885 כאשר שני בני-דודים, אדווין ביני והארולד סמית', השתלטו על מפעל לייצור פיגמנטים שהיה שייך לאביו של אדווין. מהיום הראשון, Crayola מיתגה את עצמה כחברה לייצור צבעים. מעל 120 שנה, צבע, יצירתיות, למידה ומעל הכל הנאה - הם חותמת האיכות של החברה. המוצר הראשון שהחברה השיקה היה גירים צבעוניים ולאחר מכן החלה בייצור צבעים, עפרונות ציור, טושים, חימר ועוד מוצרי יצירה שונים. כיום, נחשבת חברת קריולה למובילה בתחומה ומוכרת את מוצריה בלמעלה מ-80 מדינות ברחבי העולם. מטה החברה נמצא בפנסילבניה, ארה"ב, שם גם ממוקמים מפעליה.
עושה הרושם כי החלום האמריקני הוגשם הלכה למעשה ברחבי תבל, והפעם בארץ הקודש והעם הנבחר, ממש כאחד העמים.

תאריך:  04/07/2010   |   עודכן:  04/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מייקל ג'קסון  מיקרוסופט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגלים את אמריקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טעות. thriller מכר 104 מ' עותק
katsd  |  4/07/10 14:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניצן אמיתי, ענבל קורן
שכר המינימום המופחת לבעלי מוגבלויות    דעות בעד ונגד
שלמה גזית
אין לי ספק - איש מבני משפחת שליט וממנהלי המערכה הציבורית לשחרורו איננו מאשים את הממשלה בחטיפה, ואף לא בתנאים הקשים בהם מוחזק גלעד, אולם את האחריות להמשך שביו הם מטילים כולה על הממשלה, וחבל
חיים נוי
ביקורת: הוכחה    מחזה מרשים שגרף את פרסי הטוני והפוליצר, בבכורה בתיאטרון הספרייה
אלון קמחי
דמוגרפיה לא תיפתר במידה שישראל תצא מהשטחים שנכבשו ב-1967
ד"ר דוד צ'יק
לרגל עונת הקיץ להלן מידע על נזקי השמש לעור הפנים ועצות לשיקום העור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il