X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"צוות המומחים" שלכאורה התנדבו לפרוס חסות על המו"מ עם ועדת טרכטנברג כולל את יוסי זעירא, יוסי יונה ודני פילק. השלושה חתומים על עצומת סירוב שירות "בשטחים" וחלק מהם משתייכים לארגוני "הקרן לישראל חדשה" עוד ב"צוות המומחים": פרופ' יצחק גלנור, שהיה סגן נשיא 'הקרן'; ופרופ' מרדכי קרמניצר, חבר מועצת 'הקרן' כידוע, בין שלל הארגונים ה"תמימים" שמממנת 'הקרן' בולטת המגמה העיקרית - מחיקת זהותה היהודית של ישראל
▪  ▪  ▪
פרופ' טרכטנברג בדיון הפותח של הוועדה בראשותו [צילום: פלאש 90]

מה משותף לפרופסורים יוסי זעירא, יוסי יונה ודני פילק? כולם חברים ב"צוות המומחים" שלכאורה התנדבו לפרוס חסות על המו"מ עם ועדת טרכטנברג. אין זה שיתוף הפעולה הראשון ביניהם. הם חתומים (מס' 139, 153 ו-245) על עצומת סירוב שירות "בשטחים", מהתקופה של שיא המלחמה בטרור. רובם גם משתייכים לארגוני "הקרן לישראל חדשה", מתנדנדים על גבול הציונות, וחולקים אג'נדה חברתית כלכלית הגובלת בקומוניזם מהתחום שבין מרצ לחד"ש. על אותה עצומת סרבנות חתומה גם יעל ברדה, מיוזמות "מחאת העגלות".
פרופ' יונה תומך בביטול חוק השבות, איזרוח כל מהגרי העבודה וצפירה משותפת ליהודים ולערבים לזכר העצמאות וה"נכבה". הוא חבר בכיר בעמותות הנתמכות על-ידי 'הקרן': "מרכז אדווה", "מחויבות לשלום וצדק חברתי", "המכללה החברתית כלכלית" ו"הקשת המזרחית הדמוקרטית" - זו שרואה במרגל וענונו "גיבור מזרחי". פרופ' פילק מרצה ב"מכללה החברתית כלכלית" וחבר הנהלה של עוד ארגון של 'הקרן' -"רופאים למען זכויות אדם", שבפרשת רצח משפחת פוגל מצאו לנכון להתלונן דווקא על צה"ל שפגע ברכוש ערבי כשחיפש אחרי הרוצחים בכפרם, וכן גינו את מסקנות ועדת טירקל על שהצדיקו מצור על החמאס. פרופ' יוסי זעירא חתום על עצומת תמיכה בשחקנים מחרימי התנחלויות.
"צוות המומחים" כולל גם את פרופ' יצחק גלנור שהיה סגן נשיא 'הקרן' וחתם על קריאה למדינות אירופה להכיר בעצמאות הפלשתינית מטעם "סולידריות שייח ג'ראח". גלנור משמש גם כעמית במעוז שמאל רדיקלי נוסף, "מכון ון ליר", ש"מומחה" ראשי נוסף, פרופ' אביה ספיבק, הוא בכיר ב"תוכנית לכלכלה וחברה" שלו. הכינוס השנתי החמישי של התוכנית הזו מומן בשיתוף עם הקרן החדשה. "מומחה" נוסף, פרופ' מרדכי קרמניצר, חבר מועצת 'הקרן', חתום על פנייה ליועץ המשפטי לטובת "סולידריות שייח ג'ראח", ומשמש כסגן נשיא ה"מכון הישראלי לדמוקרטיה", מוסד נוסף שמחקריו ויוזמותיו דוחפות לנסיגה מיש"ע ומחיקת אופייה היהודי של ישראל.
עוד "מומחים" הקשורים עם 'הקרן': ד"ר האלה אספניולי הדורשת להכניס למערכת החינוך את ההיסטוריה של 'הנכבה', ד"ר אמילי סילברמן, נדיה איסמעיל וטליה ששון, לשעבר בכירה בפרקליטות. ששון מונתה על-ידי שרון, המבוהל מחקירותיו, לכתוב דוח על המאחזים ביש"ע, וחיברה דוח פוליטי מגמתי, בלוליינות מרשימה שהצליחה שלא להזכיר את שרון, יוזם ומקים המאחזים. ששון חברה במועצת 'הקרן', ב'יוזמת ז'נבה' וברשימת מרצ לכנסת.

לשם מחיקת הזהות

עם חשיפת מערך "המומחים" הסירה המחאה בעלת החזות הצעירה והרעננה את המסכה הא-פוליטית ונחשף הפרצוף המוכר והמכוער של הקרן לישראל חדשה

'הקרן' מממנת, בנוסף לכסף ממשלתי אירופי ואמריקני וקרנות נוספות, פקעת אדירה של מאות ארגונים רבי תחומים המפרנסים אלפי אנשי שמאל קיצוניים שחלקם על גבול התמהונות, המקבלים בכך משקל ציבורי, כוח ולגיטימציה. בין שלל הארגונים התמימים בולטת המגמה העיקרית - מחיקת זהותה היהודית של ישראל, דחיקתה ל"גבולות אושוויץ", הצפתה במהגרים, שינוי כלכלתה לסוציאליסטית-קומוניסטית ותמיכה במגמות ערביות בדלניות. 'הקרן' מערערת ממשלות, ראשיה הודו בהתערבות לטובת השמאל בבחירות וחלק מארגוניה העלילו על צה"ל בוועדת גולדסטון.
השיטה הקבועה היא מעבר לנימוקים "חברתיים", מהרגע שלא ניתן לסחוט ויתורים מדיניים מממשלת הימין. אהוד ברק דיבר על הזקנה המאושפזת במסדרון בית החולים, וכשכוח ממנה כשנבחר, לא הזכירו לו אותה כל "החברתיים" מהשמאל - "שקט, נסוגים". התקשורת, שאיבדה את השרידים האחרונים של הגינות מקצועית, מנפחת את המחאה, משקרת לגבי מספרי המפגינים ומעלימה מידע מביך על אוהלים ריקים, על טיפוסים ומסרים אנרכיסטיים מסמרי שיער ורקע מכוער של חלק ממנהיגי המחאה. את מעלליה של 'הקרן' בכלל ואת הקשר למחאה ול"מומחים" בפרט, מטשטשים.
עם חשיפת מערך "המומחים" הסירה המחאה בעלת החזות הצעירה והרעננה את המסכה הא-פוליטית ונחשף הפרצוף המוכר והמכוער של הקרן לישראל חדשה. הפייה התגלתה כמכשפה. מאחורי דפני ליף מבצבצת טליה ששון.
כעת נוצר מצב חסר תקדים. ממשלת ישראל מנהלת למעשה מו"מ על שינוי פני המדינה מול הנציגים הפוליטיים והרדיקליים ביותר של 'הקרן', שצעדה לקדמת הבמה. בדרך ייקברו הבעיות הכואבות המטרידות את החברה הישראלית לטובת מהפכה המיועדת להפוך את ישראל ל"חדשה" - קומוניסטית ואולטרא שמאלנית. בקרוב יתברר כי ב' זה בולשביזם.

תאריך:  28/08/2011   |   עודכן:  28/08/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מו"מ בין ממשלת ישראל לקרן החדשה
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
לבער את קרן הרֶשַע...!
ד"ר שלום פליסר  |  28/08/11 11:50
2
הסירו דאגה מלבכם. הסמול דועך!
רחב מהמסעדה  |  28/08/11 12:28
 
- יחברו לערבים, ולא בפעם הראשונה
ירון זכאי 1  |  28/08/11 14:19
3
ביבי הוא סמרטוט חסר אופי
נתניהו הגורנישט  |  28/08/11 12:52
 
- ליברמן תלוי בש"ס
אכן נתניהו אשם.  |  28/08/11 15:52
4
ללא מילים.
מ.משה  |  28/08/11 15:33
5
אז יש שתי אפשרויות
סתם_1  |  28/08/11 15:42
6
המתנדבים בע"מ
אהרן מיטל  |  28/08/11 16:14
7
במקום מ"מ להביאם לדין
רנה - מודיעין עיל  |  28/08/11 16:16
8
בין לבין מעדיף אתהישראליות על
בינתיים  |  28/08/11 17:29
9
לחסל את הקרן לפני שיחסלו אותנו ל"ת
קא  |  28/08/11 18:12
10
העצני-לאומן קיצוני
האחד   |  28/08/11 18:13
 
- תגיד, אחד, נפלת מהירח?איפה אתה
יוסלביץ  |  28/08/11 22:03
11
בעז העצני, אנא הכנס
הרואה כל  |  28/08/11 18:24
12
בעז אולי תפתח את העיינים?
עמית הרפז  |  28/08/11 23:09
13
צדק חברתי כן מדינה פלשתיחמאסי
דוד איש שלום  |  28/08/11 23:30
14
הפתרון - על הימין להצטרף
people unite  |  29/08/11 17:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
עופר וולפסון
ועדת טרכטנברג לשינוי כלכלי-חברתי החלה היום בסדרת דיונים פומביים לשמיעת הצעות ורעיונות מהציבור, לאחר שקיבלה מעל 1,100 כאלה בתוך שבוע    בפני הוועדה הופיעו הן אזרחים ידועים והן אנונימיים    פעיל בארגון "תמורה" לוועדה: "נפתח פה היום גיהינום של אנשים שמסתבכים עם משכנתה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il