X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיד עם תום ביצוע העסקה וסיום חגיגות שובו של גלעד שליט הביתה, השב"כ צריך להתעורר, להתנער ולהתחיל לעבוד
▪  ▪  ▪
יורם כהן. צריך להתנער

הבוקר צפויה להתבצע עסקת השחרור של גלעד שליט משביו בן 1,941 הימים והלילות במרתפי החמאס העזתי. בהנחה שהעניינים יתנהלו כראוי ובלא תקלות משמעותיות, לא נותר אלא לברך את גלעד בברכת 'ברוך הבא'! וכמו-כן לברך את הוריו על מאבקם העיקש שהגיע לאחר יותר מחמש שנים לסופו המוצלח והמתוק ועם זאת לשמוח בשמחתם. ברוכים תהיו!
מעבר לשמחה המובנת והמוצדקת עם שחרורו של שליט, דומה כי 'עסקת שליט' היא הקשה והחמורה ביותר מבין כל עסקות שחרור השבויים שנעשו עד כה עם אויבינו הערבים. לבטח קשה מ'עסקת טננבאום' ויתכן מאוד כי קשה וחמורה אף מ'עסקת ג'יבריל'. זאת, לפי כובד פשעי המחבלים המשתחררים תמורת שליט, רוצחיהם של 599 ישראלים וביניהם ארכי-מחבלים השפוטים לעשרות מאסרי עולם. מכאן בדיוק נובעת הבעייתיות העצומה הכרוכה בעסקות כגון אלה כאשר ישראל משחררת את חייליה השבויים, באין לה ברירה אחרת, לא תמורת חיילים שבויים של הצד שכנגד, כפי שנעשה בלא קושי רב וללא משקעים לאחר מלחמת ששת הימים ומלחמת יום כיפור, אלא תמורת רוצחים ופושעים כבדים אחרים שנשפטו בבתי המשפט שלנו ודינם נפסק ונגזר לשנים ארוכות או לכל חייהם מאחורי סורג ובריח.
המועקה הכבדה העוטפת את 'עסקת שליט' מכל צדדיה ומתלווה אליה בהכרח, מורכבת משני גורמים עיקריים וכבדי משקל המתייחסים הן לעבר והן לעתיד.
ראשית, עצם עובדת שחרורם של רוצחים כבדים אשר טבחו בבני עמנו, שחטו ילדים בדם קר, רצחו זקנים במיטותיהם, ריסקו מסעדות על יושביהן ופוצצו אוטובוסים על נוסעיהם, עצם העובדה שפושעים פלשתינים אלו לא יבואו על מלוא עונשם מהווה עיוות-דין חמור מאין כמוהו אשר שם ללעג ולקלס את בתי המשפט בישראל ומציגם ככלי ריק קבל-עם ועולם. כמו-כן, מהווה עובדה זו עיוות מוסרי קיצוני המעיד על שיבוש מערך הערכים של ממשלת ישראל ועל תקלה חמורה בשיקול דעתה. עיוותים אלה מבזים את דם הנרצחים, פוגעים קשות במשפחות השכולות בפרט ובציבור הישראלי בכלל ומעמידים בספק את יכולתה של מדינת ישראל להתמודד כראוי עם המשך הטרור הפלשתיני.
שנית, כידוע, עסקות העבר מלמדות כי רבים מבין הפושעים המשוחררים שבים לעסוק בטרור, לתכנן, לארגן ואף לבצע פיגועים רצחניים. לפיכך, מנסר באוויר חשש כבד כי גם מבין המחבלים המשוחררים של 'עסקת שליט' רבים ישובו למלאכת הרצחנות הבזויה והנתעבת שלהם באשר רצח יהודים זו מהות חייהם ופסגת כל שאיפותיהם.
לכן, מיד עם תום ביצוע העסקה וסיום חגיגות שובו של גלעד שליט הביתה, השב"כ צריך להתעורר, להתנער ולהתחיל לעבוד. משמע, על יורם כהן, ראש השב"כ החדש שתמך תמיכה מכרעת בביצוע העסקה הקשה הזו, להורות לאנשיו להפסיק מיד את המרדף הפוליטי, הילדותי והמטופש, אחרי הנוער החלוצי הנפלא היושב ונאחז בגבעות יהודה ושומרון, לצמצם באופן דראסטי את 'המחלקה היהודית' שנהייתה כבר לחטיבה, ולהעביר את רוב הכוחות לחזית האחת אשר לשמה גויסו, דהיינו לחזית הלוחמה בטרור הפלשתיני הרצחני בכלל ובתגבורת המחבלים שהוזרמה הבוקר לשטח בפרט.
על-מנת שלא לבזות את דם הנרצחים בפיגועי הטרור, לעשות צדק עם המשפחות השכולות ולהשיב את כבודן האבוד של ממשלת ישראל ומערכת המשפט הישראלית, יורם כהן צריך להתחיל לעבוד. וזה סדר העבודה: תחילה ובאופן מיידי מוטלת על השב"כ האחריות לטפל בכ-60 הרוצחים מבין 110 הפושעים שהוכנסו הבוקר, בעקבות ביצוע העסקה, לשטחי יהודה ושומרון. הטיפול המיידי ברוצחים אלה הינו הכרח-שעה באשר הוא בבחינת פיקוח-נפש של אזרחי ישראל. חומר נפץ בפלאפון, זריקת רעל ברחוב על-ידי מסתערב או פצצה במכונית. למי איכפת. כמובן, כהן ואנשיו יקבעו את סדר הטיפול הפנימי, את השיטה והעיתוי.
לאחר מכן, יש לטפל במסת הרוצחים הכבדה שהוזרמה לרצועת עזה ולפעול בנחישות ובלא רגישות לצמצמה ככל האפשר. מעבר לשיטות הידועות שנזכרו (פלאפון, רעל, פצצה במכונית וכו'), כאן אפשר להיעזר כמובן גם ביכולתו האווירית של צה"ל. לבסוף, יש לוודא כי גם הפושעים הכבדים שהוזרמו לשטח אך לא רצחו לפני שחרורם יהודים במו ידיהם, יבואו על עונשם המלא, אם במעצר נוסף והשלכה מחודשת לכלא הישראלי ואם בפגיעה רעה כזו או אחרת שתותיר בהם את סימנה עד יומם האחרון עלי אדמות. לשב"כ הפתרונים.
אז בוקר טוב לך וברוך הבא, גלעד שליט!
בוקר טוב ושמח לאביבה, נועם, יואל וצבי שליט!
בוקר טוב לך יורם כהן! קום התגבר כארי וצא למלאכת הקודש! למען השם, לך תתחיל לעבוד!

תאריך:  18/10/2011   |   עודכן:  18/10/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יורם, תתחיל לעבוד!
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  18/10/11 10:53
 
- אתם מצפים ממנו ליותר מידי ל"ת
היכונו לאכזבות   |  18/10/11 11:55
2
לצמצם את המחלקה היהודית ?
לוי מנור  |  18/10/11 12:58
 
- אכן כן!
טליה מרים  |  18/10/11 15:48
 
- יורם לא מסוגל
שמילו  |  18/10/11 17:50
 
- " צה"ל מושחת" , אדון שמילו ?
לוי מנור  |  18/10/11 19:47
 
- עוד שונא ישראל חולני
יונה הנביא  |  19/10/11 07:51
 
- ללוי המבולבל
צבי לביא  |  23/10/11 12:52
3
הכל מוצף אנשי YES-MAN
שלטון היס-מנים  |  18/10/11 13:58
4
הפיגוע הבא
אלטער קרקר  |  18/10/11 14:41
5
יש להרבות בפעילות כדי שיסתבר ת
ציונה  |  18/10/11 15:29
6
הוא שייך לאליטות.האזרחים הם.0. ל"ת
שוקי טבריה  |  18/10/11 16:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
בשנה הקרובה תוכלו להצליח בכל הקשור למערכות היחסים האישיות והמקצועיות שלכם. יהיה זה הזמן הנכון עבורכם לקבל פרגון מתאים עבור עבודתכם וגם מחמאות מבני ובנות זוגכם
סימון אזולאי
ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר בישיבת הממשלה והעומד בראשה מר ביבי נתניהו לשחרור החייל גלעד שליט היא החלטה אמיצה אשר החזירה את הערכים שעליהם התחנכנו
עמוס עמירן
אני מציע להקשיב לאיש שתדלק את היסעור ואם יהיה עוד זמן פנוי, עם המורה לאנגלית בבית הספר היסודי של אותו מתדלק. אחר כך, נלמד מה היה בילדותו של השוטר על האופנוע שאמור ללוות את משפחת שליט ממנחת המסוקים לביתם במצפה הילה
עקיבה לם
זה היה בחורף. לא, בקיץ. אני לא מצליח להיזכר, או שמא איני מצליח? הרגע עצמו חקוק בראשי היטב. רגע אחד דיברתי עם אימא ואבא, ושנייה אחר-כך שמעתי קול חזק, ראיתי אור גדול, ואז את חיי רצים לנגד עיניי, כמו בסרט תלת-ממד. ואז זה נגמר
איתמר ברתור
רגע אחרי שגמרנו להתלהב מעוד פרס נובל הגיע הזמן לבחון כיצד ישראל הולכת ומאבדת את היתרון היחסי - המוח היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il