X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
סיכום אירועי הצבא והביטחון של השבוע: האם אינתיפאדה שלישית כבר בפתח, שימו לב להפרת השקט מרצועת עזה, לא צריך להתרגש מהדוח על פשעי המלחמה של חמאס, ג'יהאד נגד חיזבאללה ומשימותיהן העלומות של הצוללות
▪  ▪  ▪
32 יום [צילום: פלאש 90]

השקט שנשבר

32 ימים. זהו בדיוק הזמן שעבר מאז סיום מבצע "עמוד ענן" ועד החזרה לירי הרקטות. ביום ראשון זוהה ירי רקטה מהרצועה, שלמרבה המזל לא נפלה בשטח ישראל. 32 ימים זהו שיא חדש, בהתחשב בעובדה שפחות משבועיים לאחר "עופרת יצוקה" בוצע ירי רקטות מהרצועה. בנוסף לירי הרקטה, התחדשה גם הברחת הנשק לרצועה בממדים קטנים יותר של הברחת "דברים פשוטים" - נשק קל ותחמושת.
ניתן לראות שעולם כמנהגו נוהג – ביצוע ירי רקטות מסיבי מהרצועה; צעקותיהם (המוצדקות) של תושבי הדרום; יציאה למבצע צבאי שבו יד ישראל על העליונה; עצירת המבצע על-ידי ישראל; התחמשות גורמי הטרור וחוזר חלילה. הדבר הזה ייפסק רק כאשר חמאס יניח את נשקו, או כאשר המכה שננחית עליהם תהיה כל-כך חזקה, שהם לא ירצו להתעסק איתנו יותר. לי שני הרעיונות מתאימים.

האמנם העולם בעדנו

השבוע פרסם "משמר זכויות האדם" (Human Rights Watch) ידיעה לפיה במהלך מבצע "עמוד ענן", הפר חמאס את חוקי המלחמה בכך שכיוון את הרקטות שלו ישירות לעבר אזרחים, ובכך ביצע פשעי מלחמה. אבל מה זה אומר בפועל? האם יגיע שליח למטה חמאס ויזמן את איסמעיל הנייה למשפט בגין ביצוע פשעי מלחמה? כנראה שלא בזמן הקרוב.
בכל מקרה, כתבה זו שונה במקצת בנוף כתבות הארגון בנושא ישראל/פלשתין. פעמים רבות בעבר נאמר, שלארגון יש מיקוד יתר ביחס לישראל ושהוא גינה אותה פעמים רבות יותר משכנותיה בעלות המשטרים הרודניים. אלו הנתונים בבדיקה שעשיתי: תחת הקטגוריה "סוריה" יש שלושה עמודים שכוללים 21 דוחות, כאשר שישה מהם בנושא מלחמת האזרחים בסוריה, והדוח האחרון הוא מ-3 ביוני 2012.
תחת הקטגוריה "ישראל/פלשתין" יש שישה עמודים שכוללים 55 דוחות. כ-70% מהם (39 דוחות) הם רק נגד ישראל או נגד ישראל והפלשתינים. דבר זה מראה שלא צריך לחגוג כאשר מפרסמים דוח או כל דבר אחר נגד החמאס; צריך לראות את התמונה הכוללת בנושא. חוץ מזה, יש להודות לארגון על שהוא מפנה זמן מגינוי כל עוולות העולם ונותן לנו יחס כל-כך אישי.

ג'יהאד פנים-איסלאמי

השבוע פורסם סרטון שבו מכריז ארגון המורדים ג'בהת אל-נצרה (שמשויך לאל-קאעידה) על ג'יהאד נגד חיזבאללה עקב תמיכתו בבשאר אסד. הכרזת הג'יהאד באה על-רקע הודעה מלבנון בדבר שליחת 1,000 לוחמי חיזבאללה לסוריה. פעמים רבות במהלך מלחמת האזרחים בסוריה הכריזו המורדים, כי תפסו צלפים אירנים ולוחמי חיזבאללה שלחמו נגדם.
בזמן מלחמת אירן-עירק שאלו את ראש הממשלה דאז, מנחם בגין, מה דעתו על המלחמה. הוא ענה: "אני מאחל הצלחה לשני הצדדים". אני לא מרגיש כך ביחס להכרזת הג'יהאד המדוברת. כמו תמיד, ברגע שהלחימה ביניהם תיגמר (אם תפרוץ), הם יאספו כוחות ויילחמו מול האויב האמיתי: אנחנו. אולי מלחמה נגד חיזבאללה תסיט את תשומת ליבם מאיתנו, אבל רק לזמן קצר.

משומרון תיפתח הרעה (2)

כפי שהזכרתי פה בשבוע שעבר, מאז סיום מבצע "עמוד ענן" החלו התפרעויות ביהודה ובשומרון. השבוע דווח, כי האלימות נמשכת בעיקר בכביש 60 שחוצה את יהודה ושומרון. בכביש זה הנוסעים הפכו למטרות ליידויי אבנים ובקבוקי תבערה. צה"ל אמר שהוא מודע לבעיה וימשיך ללחוץ להפסקת פעולות אלו. במקביל, "סאנדיי טיימס" דיווח השבוע, שחמאס קרא לתאיו הרדומים ברצועה להיערך לאינתיפאדה שלישית.
אם נתחשב בדיווח זה, הרי שהפעולות והאירועים האחרונים בגדה הם ניסיון לגרות את צה"ל להגיב. ברגע שצה"ל יגיב, הדבר ייתן לגיטימציה לכוחות הפועלים ברצועה להגביר את פעולותיהם, דבר שיביא את צה"ל להגיב בחומרה יתרה. ברגע שיהיה הרוג ראשון בצד הפלשתיני – חבית הנפץ תתפוצץ. המצב כיום הוא לא כמו שהיה לפני שתי האינתיפאדות הקודמות, אבל כשברקע סיום מבצע "עמוד ענן", שדרוג מעמדה של הרשות הפלשתינית והחבירה בין פת"ח לחמאס – אינתיפאדה שלישית נראית אפשרית.

דולפין בראש

ביום שלישי התקיים טקס סיום קורס צוללן בחיל הים. בקורס זה היה מספר שיא של מסיימים, לאור הצורך לאייש את הצוללות הבאות שיגיעו אלינו מגרמניה.
מתוך היכרותי קצרת השנים עם חיל הים (שירות של שלוש שנים) אני יודע שהחיל מבצע הרבה מאוד מבצעים ביחס לגודלו. מבצעי חיל הים מסווגים ורגישים, עקב פעילותם הרחוקה מחופי המדינה, בדגש על מבצעי צוללות. בכיר בחיל אמר לחדשות 2 באינטרנט, כי "שייטת הצוללות היא היחידה שמתעסקת בריגול כל השנה, בזמן מלחמה היא הזרוע הכי ארוכה ויכולה להגיע לכל מקום. איפה שתשים את האצבע באגן הים התיכון, יכולה להיות צוללת בשלב זה". אני יכול להגיד שחיל הים עושה (ומצליח לעשות) כל דבר כדי שכולנו נוכל לחיות בבטחה.

תאריך:  27/12/2012   |   עודכן:  27/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע עמוד ענן
עופר וולפסון
הארגון הלא-ממשלתי טוען כי התקפת הרקטות הפלשתינית על האוכלוסיה האזרחית בישראל אינה בעלת צידוק מוסרי    קובע כי חמאס השתמש באזרחים כמגן אנושי    "ארסנל צבאי מוגבל המסתמך על טילים הנורים במידה רבה באופן שרירותי, אינו מצדיק הימנעות מכיבוד דיני המלחמה"
אורן פרסיקו
ארגון זכויות האדם HRW תוקף את ישראל: הפרה את החוק הבינלאומי כשהפציצה עיתונאים וכלי תקשורת בעזה במהלך מבצע "עמוד ענן"
עופר וולפסון
הממשלה תאשר ביום ראשון תגבור פעילות לסיוע ולטיפול של קהילות ואנשים שנפגעו נפשית בעקבות מבצע "עמוד ענן", בתקציב בין-משרדי כולל של 9.5 מיליון שקל

אריאל יהודה לוין
מדור חדש: מבט שבועי על ענייני צבא וביטחון    מדוע בשאר אסד הוא הרע במיעוטו מבחינת ישראל, מה הלקחים שיש להפיק מהפיגוע בתל אביב, והאם פרסומים על פעילות של צה"ל מחלישים או דווקא מחזקים אותו
אלכס נחומסון
בשנים האחרונות השתלטה אסכולה של פרשנות צבאית שהצליחה לשכנע כי הניצחון בשדה הקרב נקבע על-פי מה שנצרב בתודעה של הצדדים הנלחמים. לאור פרשנות זו, הרי שמאז יוה"כ אנחנו מובסים פעם אחר פעם ובשל כך צריך לסגור פערים של ציפיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il