X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלומו של נשיא המדינה היוצא, שמעון פרס, על מזרח תיכון חדש הפך לסיוט שמעמיד את מדינת ישראל ואת העולם כולו בפני האפשרות של הקמת אימפריה איסלאמית-סונית קיצונית שנשבעה אמונים לאל-קאעידה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
[צילום: AP]

בעקבות הסכם אוסלו משנת 1993 היה לשמעון פרס חלום, כמעט כמו למרטין לותר קינג בשעתו, על שחר של עידן שלום חדש במזרח התיכון. למרבה הצער חלומו של פרס הופך בימים אלה לסיוט ביעותים שמעמיד את ישראל והעולם כולו בפני מזרח תיכון חדש, רצחני ואלים, שונה לחלוטין מזה שבחלומות. המזרח התיכון החדש הזה מכריז בגלוי על הקמת אימפריה איסלאמית-סונית מעירק עד סוריה, אשר על-פי שאיפת מייסדיה תכלול גם את ירדן ואולי גם את כוויית וחלקים מערב הסעודית. זה יהיה מזרח תיכון חדש שיונהג בידי ארגון המרצחים הלא אנושיים דאע"ש, ("המדינה האיסלאמית בעירק ובלבנט"'), אשר עם היווסדו נשבע אמונים לאל-קאעידה.
האימפריה האיסלאמית הזו שבראשה כבר עומד פנאט בשם אבו בכר אל-בגדדי שהודיע לעולם כי הכתיר את עצמו כ"ח'ליפה" (מחליפו של מוחמד) מהווה, כבר עתה, איום אסטרטגי חמור על ישראל הקטנה החייבת להיערך מבעוד מועד להתמודדות מולו.
אימרת חז"ל נודעת הבהירה לעולם כבר לפני שנים רבות למי ניתנה הנבואה. כיום נראה כי הפתגם החז"לי הזה הולם מאין כמותו לכל חולמי המזרח התיכון החדש בעקבות הסכם אוסלו. עיון קצר בהבטחות "הנבואיות" כמעט על עידן השלום שנכללו בהסכם, מגלה עד כמה רחוקה המציאות המאיימת מן החלום, כי לפתע מתגבש עלינו איום מן המזרח המאיים להחריב את העולם המזרח תיכוני שכל כך הכרנו.
תזכורת קצרה למי שאינו רוצה לזכור: כחלק מהסכם אוסלו התחייבה ישראל להכיר באש"ף כנציגו החוקי והלגיטימי של העם הפלשתיני. אז עדיין לא היה ארגון המרצחים חמאס השליט הבלעדי של רצועת עזה. כמחוות תודה הודיע אז יאסר ערפאת כי אש"ף נוטש את דרך הטרור והאלימות והוא מתחייב לסיים בדרכי שלום את הסכסוך בין ישראל לפלשתינים. הבטיח הבטחות שמעולם לא קיים וגם לא התכוון לקיים.
כבר עם חתימת ההסכם היו בישראל רבים שהזהירו כי סכנותיו מרובות. למשל: רחבעם זאבי הזהיר בנאום בכנסת: רצועת עזה תהיה גוף ממאיר ומוקד טרור מסוכן. מה נעשה כאשר ינחתו טילי הקטיושה מבית לאהיה על אשקלון ומבית חנון על שדרות?" והוסיף: "מעזה יגיעו טונות של חומרי נפץ ואולי גם טילי קטיושה שיהפכו את אשקלון ושדרות לקריית-שמונה של הדרום.". הגדיל לבקר את ההסכם השגוי ההוא משה שמיר שכינה את יוזמי אוסלו "חולמים מוכי ירח" והוסיף: למי אנו מוסרים את גורל הביטחון שלנו? העתיד שלנו? ליאסר ערפאת! רוצח, ונוכל עולמי. מי שמוסר את מפתחות השלטון לערפאת מוסר אותם למעשה למי שיסלק אותו מהשלטון, למי שיירש אותו - או אפילו בצורה יותר פשוטה, למי שיפעיל את הטרור נגד ישראל בשליחותו ובעידודו".
ואכן החמאס, יורשו של אש"ף, הוכיח ממש בימים אלה את חייתיותו ואת תפיסת עולמו הבלתי אנושית כאשר שליחיו ועושי דברו חטפו ורצחו את שלושת תלמידי הישיבה הצעירים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח.
תנועת החמאס כבר הפכה, למרבה הצער, חלק משגרת החיים הישראלית במסגרת המונח "פעילות טרור", הכוללת שיגור רקטות מרצועת עזה ליישובי הדרום, ירי על רכבים הנוסעים בכבישי הגדה, חטיפות ומעשי רצח. אבל כדי להבין לעומק מיהו האויב הנחוש הזה שמטרתו המוצהרת לחסל את הקיום הישראלי, חשוב מאוד לבדוק מה באמת עומד מאחורי המלה הזו. חמאס - היא תנועה איסלאמית-סונית פונדמנטליסטית פלשתינית, שמטרתה הקמת מדינה איסלאמית-דתית על כל שטחי ארץ ישראל, הכוללים הן את שטחי מדינת ישראל והן את שטחי יהודה, שומרון וחבל עזה, וזאת תחת המוטו: "מלחמת הקודש (ג'יהאד) היא דרכה, והמוות למען אללה הוא הנעלה בשאיפותיה".
כל מי שעיניו בראשו חייב להבין כי אנחנו חיים בתקופה שבה כבר עתה מתנהלת מלחמת עולמות בין שליחי החמאס המאמינים במוות, לביננו המאמינים בערך העליון של החיים.
מה שקורה כיום בעירק שבה מתחילה להתפתח ולהתפשט מגיפת האיסלאם הפנאטי-רצחני, כולל איומי דאע"ש להפעיל נשק גרעיני נגד ישראל, מוכיח כי חשוב מאוד, דווקא עכשיו, לעיין בכובד ראש בכתביו של המנהיג הבריטי הנודע וינסטון צ'רצ'יל" ולרדת לסוף דעתו על המוסלמים. אני משוכנע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מעריץ נודע של צ'רצ'יל, מכיר את הדברים ואולי הגיע הזמן שיפיץ אותם בעולם במסגרת מסע הסברה רחב היקף. כי כה אמר צ'רצ'יל: 'כמה איומות הקללות אשר האיסלאם הביא על מאמיניו! בנוסף לפנטיות, אשר מסוכנת לאדם ככלבת לכלב., ישנה גם ההתנהגות הפטליסטית בכל מקום בו מאמיני הנביא מוחמד חיים וקיימים. בודדים מוסלמים - הוסיף צ'רצ'יל - עשויים להראות תכונות מעולות - אבל השפעת הדת המוסלמית משתקת את ההתפתחויות החברתיות של מאמיניה. מוחמדניות (איסלמיות) היא אמונה מסיתה ואלימה.
נוכח תחילת צמיחתו והתפתחותו של המזרח התיכון האלים החדש ראוי למדינת ישראל, ובעיקר למערכת הביטחון, ללמוד לעומק את המשמעויות של האיום האסטרטגי המסתער עלינו מן המזרח המוסלמי ולהיערך לקראתו בכל תחום אפשרי: ביטחוני, צבאי, מודיעיני ומדיני. ישראל חייבת להיות מוכנה לקראת מצב חדש שבמסגרתו במקום להילחם עם יריב רצחני אחד בשערי עזה, היא תיאלץ להתמודד מול איום נרחב ופרוע בהרבה בכל מרחבי המזרח התיכון.
קיומה של ישראל איננו תלוי עוד רק במשמעות המאיימת של הגרעין האירני. האיומים החדשים הרבה יותר מסוכנים. ודווקא בשל כך אולי עדיף לישראל להתחיל לקיים שיתופי פעולה עם כל מי שמאוים מצד הגייסות הפנאטים של דאע"ש. סביר מאוד להניח כי המפתח לקיום בטוח מול הנחשול האיסלאמי המאיים טמון באיחוד כוחות ופעילויות של ישראל עם ערב הסעודית, נסיכויות ואמירויות המפרץ הפרסי, הממלכה ההאשמית וכמובן עם מצרים. כל זאת כדי לייצר חזית רחבה ואחידה לבלימת איומי האיסלאם הקטלני הצובר כוח כמו גל צונאמי. ואולי, באמת, דווקא בגלל האיום החמור הזה, יקום כאן מזרח תיכון חדש שיידע להתגונן במלוא העוצמה נוכח הסכנה שחלום הביעותים יהפוך למציאות.

תאריך:  02/07/2014   |   עודכן:  02/07/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממזרח תיפתח הרעה
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
דברים הצריכים להדאיג מאד את
ממשלתנו. אכן לא   |  2/07/14 21:17
2
איזה יופי... הסעודים הם היום
דר קלאודיה קול  |  2/07/14 21:25
3
הזיות
הזו  |  2/07/14 21:57
4
אבמה הוא האויב המסוכן ביותר ל"ת
זה ברור  |  2/07/14 22:13
5
מזל שבגין לא שמע בקול שימון
לייבלה  |  3/07/14 02:42
6
הטיב לכתוב
פרנקשטיין  |  3/07/14 03:25
7
מלחמת תרבויות
אבי22  |  3/07/14 06:12
8
מי כאן הפודל
אבי כהן  |  3/07/14 09:29
9
יש להחרים את שימון לאחר פרישתו
אראל  |  3/07/14 10:19
10
מרצה ערך בחינה לתלמידיו
אהרון שחר  |  4/07/14 11:47
11
כוזרים של 800 וישראלים של 2014
ראיס-פוטי-טיל400  |  8/07/14 10:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
הצונאמי הערבי מדגיש שהסכסוך הערבי-ישראלי אינו "הסכסוך המזה"תי", ושהעניין הפלשתיני הוא נושא משני במזה"ת, אינו בבת-עינם של הערבים ולא שורש הסכסוך הערבי-ישראלי
מרדכי ליפמן
בעת כתיבת שורות אלה נמשכת הלחימה בעירק, אבל לפני ימים ספורים הוכיח הארגון כי הוא חי ובועט גם במקומות אחרים. הפתעה: מען שבדרום ירדן, ביום שישי האחרון, ארגנו תומכיו הפגנה, לנוכח עיניהם המשתאות ואולי גם המודאגות של חיילי הצבא הירדני
ראובן לייב
יש להיערך מבעוד מועד לאפשרות השתלטותם של הג'האד המוסלמי ואל-קאעידה על עירק, סוריה וירדן, ולמנוע בכך את הפיכתן לאימפריה איסלמיסטית שתנשוף בעורפה של ישראל
עופר וולפסון
גורם בכיר בפנטגון: מטרת המל"טים להגן על כוחות אמריקנים על הקרקע, אך גם לתקוף את אנשי דאעש ושאר ארגוני הטרור אם אובמה יורה על כך
מנשה שאול
אין די ב-96 ילדים. נחוצים 100 כדי להיכנס לספר השיאים של גינס    על הדמוגרפיה במרחב המזרח תיכוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il