X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארגון השמאל "מולד" - הנתמך בידי הקרן החדשה לישראל - פירסם "מחקר" נגד אוהבי ישראל מקרב הנוצרים האוונגליסטים, בו העלה האשמה שקרית, לפיה ג'ון הייגי תמך לכאורה בהיטלר כמה איוולת דרושה כדי להדביק האשמה נוראה כזאת כלפי אחד מגדולי האוהבים של ישראל והעם היהודי?
▪  ▪  ▪
אוהב. ג'ון הייגי [צילום: AP]
   איתמר לוין
הליכוד נגד V15 - לא בוועדת הבחירות

   איתמר לוין
תלונת הליכוד על V15 אינה נבדקת למרות הערות ברורות של ביהמ"ש

   איתמר לוין
ג'ובראן דחה את עתירת הליכוד נגד V15

למי קראת אנטישמי?
דרור אידר
השמאל מבקש להילחם ב"בריוני הימין" ועל הדרך כושל בהאשמה נוראה * לכנות את ג'ון הייגי "אנטישמי", זאת אחת העוולות האיומות ביותר
לרשימה המלאה

עם פרוץ פרשת V15 וארגוני השמאל, אמרתי שלא בעניינים פליליים מדובר אלא בהסוואת כוונותיהם הפוליטיות. התוצאה החשובה של חשיפתם היא שכעת ברור שמדובר בארגונים פוליטיים האוחזים בסדר יום שמאלי מובהק. אחד הארגונים הוא "מולד", הנתמך בידי הקרן החדשה לישראל במיליוני שקלים וראשיו משתייכים לאגף הקיצוני בשמאל. לאחרונה פירסם "מחקר" נגד אוהבי ישראל מקרב הנוצרים האוונגליסטים. נדמה שחטאם הגדול לא באמונתם ולא בחזונותיהם האפוקליפטיים, אלא בתמיכתם בנתניהו ובהתיישבות ביו"ש.
בין השאר, חזר "מולד" על ההאשמה השקרית, שלפיה ג'ון הייגי תמך לכאורה בהיטלר. העילה הייתה השמצת נתניהו (כמובן) תחת הכותרת "חברינו הטובים ביותר". כמה איוולת דרושה כדי להדביק האשמה נוראה כזאת כלפי אחד מגדולי האוהבים של ישראל והעם היהודי? די לצטט את הרב הישיש אריה שיינברג, שתהה, לו היו נוצרים כמו הייגי באירופה בשנות ה-30, כמה יהודים היו ניצלים.
בלי ביקורת נגדית
ההאשמה הזאת הופצה בזמן מאבקה של תנועת אם תרצו נגד הקרן החדשה לישראל, כשנחשפה תרומתם הרעה של ארגונים נתמכי הקרן לדוח גולדסטון ולהאשמות ישראל ב"פשעי מלחמה". בתגובה לחשיפה האשימו גורמים בשמאל את אם תרצו שקיבלו תרומה מ"הכומר האנטישמי ג'ון הייגי" אשר אמר כי "היטלר עשה את רצון האל". רביב דרוקר חזר על השקר בתוכניתו, ולאחרונה גם אלדד יניב. כלפיהם פירסמתי מאמר תשובה בשם "למי קראת אנטישמי?".
"אולפן שישי" קיבלה את מסקנות "מולד" ושידרה כתבה נגד האוונגליסטים לפי כיווני ה"מחקר", ללא ביקורת נגדית. מדוע? הרי יכלו בקלות למצוא מאמרים בישראל היום הסותרים את ה"ממצאים" הטיפשיים ש"מולד" העבירו. גם המומחים בכתבה סיפקו את הסחורה ש"מולד" ביקשו להעביר בדבר "כוונותיהם הזדוניות" של הארגונים הנוצריים. לא הבחינו בין הארגונים, לא הבדילו בין המגמות התיאולוגיות השונות (והסותרות!), ובעיקר שום מילה על רעידת האדמה התיאולוגית המתחוללת בנצרות האוונגליסטית.
עקרון העל הנוצרי בן כמעט 2,000 שנה מבוסס על "תיאולוגיית ההחלפה", שלפיה משדחו היהודים את משיחיותו (ואלוהותו) של ישו, הפר האלוהים את בריתו איתם ובחר בנצרות. מאז הנוצרים הם העם הנבחר, ואילו היהודים נותרו רק צאצאים ביולוגיים של ישראל המקראי. כך קראו את התנ"ך רטרואקטיבית: בכל מקום שהוזכר "ישראל", הכוונה היא לכנסייה. על בסיס העיקרון התיאולוגי הזה התעצמה, בין השאר, האנטישמיות.
שקר מוכר וידוע
והנה, הזרם האוונגליסטי, שהייגי הוא ממנהיגיו המרכזיים, דחה מזמן את תיאולוגיית ההחלפה. הייגי אמר בפירוש פעמים רבות, ולאחרונה בראיון שפירסמתי, שמדובר ב"דוקטרינת שקר". זאת אינה עוד אמירה, אלא כפירה בעיקר; היא משנה מהיסוד את היחס התיאולוגי של הנוצרי כלפי העם היהודי. מפה נובעת המוטיבציה העמוקה לתמיכה בעם היהודי ולעזרה למדינת ישראל. לא מרצון להגשמת חזון אפוקליפטי מדומיין, אלא מאמונה בדבר האל לעברי הראשון, אברהם, "וַאֲבָרְכָה מְבָרֲכֶיךָ וּמְקַלֶּלְךָ אָאֹר". מבחינתם מדובר בציווי: מי שיברך את היהודים ויעזור להם - יבורך בעצמו, ולהפך.
נכון הוא שיש נוצרים מיסיונריים וכאלה המייחלים למלחמת עולם, אבל זה בדיוק ההבדל בין הזרמים. יתרה מזו, גם יהודים דתיים מאמינים בביאת המשיח ובמלחמת גוג ומגוג. קוראים את הפרק הזה ביחזקאל בסוכות. מה שייכת האמונה הזאת לרצון אמיתי וכן לעזור לעם ישראל? מבחינת ארגוני השמאל, מי שחושב שארץ ישראל שייכת רק לעם ישראל הוא "קיצוני" בעל כוונות אנטישמיות. לא ייאמן.
לפי אותו היגיון, המימון הכספי עתיר המיליונים שארגוני שמאל מקבלים מגופים אירופיים, לא נובע מרצון לקדם שלום ולעזור ליהודים להסתדר בארצם, אלא מרצון לעזור לפלשתינים לפגוע בצדקת טענתנו על הארץ, ובעצם לכפר על השואה באמצעות הצגת היהודים כמי שמתנהגים כלפי הפלשתינים באותו האופן שהאירופאים התנהגו כלפיהם. השקר הזה מוכר והיטיב לתארו טוביה טננבאום בספרו "תפוס את היהודי". אם אנטישמיות, כדאי להצביע על נושאי דגלה האמיתיים.

פורסם במקור: ישראל היום (ג', 24.2.15)
תאריך:  24/02/2015   |   עודכן:  24/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
איתן קלינסקי
חבל שהפנלים במערכת החינוך לקראת הבחירות לכנסת ה-20, משופעים במסע בזבזני מטורף של כסף    מסע שהוא מהווה בהחלט מסע כושל או ליתר דיוק שיעור כושל בחינוך
ד"ר אברהם כרמלי
אמצעי התקשורת סברו שעדיף לעזוב את לבני, שמקומה בקמפיין הבחירות הנוכחי מוצנע. הרי למה להכניס רעשי רקע מיותרים לקמפיין "רק לא ביבי"?
עו"ד חיים שטנגר
אם אין תנועת ש"ס מכירה באחד מסמליה הבולטים של מדינת ישראל - הלא הוא המנון המדינה - תתכבד מפלגה זו ותפסיק לקבל תקציבים מקופת המדינה הציונית שראשיה עומדים דום בהשמעת המנון זה
עידן יוסף
מנהיגה הרוחני של יחד אומר כי לנוכח המתקפות והאלימות מצד ש"ס - "איש הישר בעיניו יעשה" ויצביע לאיזו מפלגה שירצה    בנט מול נתניהו: "יפה לבקר בחברון ובעלי, אבל לא רק לפני בחירות"
שמעון זיו
האכזבה מלפיד גדולה בבחינת כגודל ההבטחות כן גודל האכזבות. וכשהוא אומר "גם בפעם שעברה הסקרים היו נמוכים ובסוף קיבלנו פי שניים" זוהי נחמת עניים. הפוליטיקה היא אכזרית. ראה כל מפלגות האווירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il