X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השוואת התוצאות של הסקרים האחרונים שנערכו לפני שלוש מערכות הבחירות האחרונות, לתוצאות הבחירות עצמן, מעלה שהסקרים היו בהחלט קרובים לתוצאות. ואילו הסקרים הפנימיים מתגלים בתור בדיחה עצובה
▪  ▪  ▪
מדגם הבחירות 2013

מסיבה עלומה כלשהי קיים חוסר אמון כמעט גורף בתוצאות הסקרים, שרבים מגדירים אותם בחיוך עליז או מריר כשקרים. באופן מיוחד ניכר חוסר האמון במחנה הימין-דתיים, כשחלק ניכר מהשייכים למחנה זה משוכנע שהסקרים, כמו התקשורת, מוטים לטובת מחנה השמאל-ערבים.
אלא שהשוואת תוצאות הסקרים האחרונים שפורסמו לפני שלוש מערכות הבחירות האחרונות, לתוצאות הבחירות עצמן, מעלה שדווקא ההפך הוא הנכון. בכל שלוש מערכות בחירות אלה היו הסקרים האחרונים מוטים לטובת מחנה הימין-דתיים.
ההשוואה נערכה בעזרת מאגר הסקרים המופיע באתר "פרויקט 61", וממנו חושב ממוצע המנדטים שקיבלו שני המחנות בסקרים האחרונים שפורסמו בשלוש מערכות הבחירות האחרונות על-ידי חמישה מכוני סקרים: קמיל פוקס, פאנלס, רפי סמית, טלסקר, ומנו גבע-מינה צמח. בשנת 2009 לא נכלל בממוצע רפי סמית, ובשנת 2006 לא נכללו בממוצע רפי סמית ופאנלס.
מהשוואת ממוצע תוצאות הסקרים לתוצאות הבחירות בפועל מסתבר שבשנת 2006 ניבאו הסקרים ניצחון לשמאל-ערבים בשעור של 52:68, ואילו בפועל הוא ניצח בשעור של 50:70. בשנת 2009 ניבאו הסקרים ניצחון לימין-דתיים בשעור של 54:66, ובפועל הוא ניצח בשעור של 55:65, ואילו בשנת 2013 ניבאו הסקרים ניצחון לימין-דתיים בשעור של 55:65, ובפועל הוא ניצח בשעור של 59:61.
והמסקנה, בשנת 2006 זזו שני מנדטים שמאלה, בשנת 2009 זז מנדט אחד שמאלה, ובשנת 2013, היא שנת נס לפיד, זזו ארבעה מנדטים שמאלה. והעיקר: בכל שלוש מערכות הבחירות ניצח המחנה שלו ניבאו הסקרים ניצחון.
ובהתחשב בעובדה שאפילו לו ייצגו הסקרים באופן מושלם את ההצבעה בפועל, היינו יכולים לצפות לסטייה סבירה של שלושה מנדטים בין הממוצע שלהם לבין תוצאות הבחירות, אין לסוקרים כל סיבה להתבייש, ומי שצריך להתבייש הם דווקא אלה החושבים שהסקרים הם שקרים.
אבל כל זה נכון כשמדובר על הסקרים המפורסמים בתקשורת על-ידי מכוני הסקרים שנמנו לעיל. לעומת זאת, כשמספרים לנו על ניסים ונפלאות שמנבאים כל מיני "סקרי עומק", שהגאונים שעורכים אותם מחזיקים ברשותם כדורי בדולח העורכים ניתוח פסיכולוגי מעמיק של המצביעים, ויודעים יותר טוב מהמצביעים עצמם למי הם עתידים להצביע, מותר לנו לגחך.
כי בבחירות האחרונות גייסה מפלגת העבודה את גאון סקרי העומק מארה"ב, סטנלי גרינברג, והוא ניבא למפלגה 21 מנדטים, כשבפועל היא קיבלה 15. ואילו ציפי לבני הגדילה לעשות, וגייסה לשורותיה את ענק המתודולוגיה קלמן גאייר, והוא ניבא לה 14-16 מנדטים, כשבפועל היא קיבלה 6.
ומסתבר שמפלגת העבודה התאכזבה מגרינברג, שניבא לה רק שישה מנדטים יותר משקיבלה, והחליטה לשים את האגו בצד ולהביא יחד עם לבני גם את גאייר, שניבא ללבני למעלה מפי שניים ממה שקיבלה בפועל.
וכששמעתי שגאייר מנבא היום למפלגת העבודה 27 מנדטים, התגנב לליבי החשש המצמית שבקלפיות תקבל המפלגה פחות מ-15 מנדטים, ולבני תאלץ תוך זמן קצר, ומתוך דאגה עמוקה לגורל העם והמדינה, לעבור למפלגה חדשה שאליה תביא כנדוניה את ענק המתודולוגיה גאייר..

תאריך:  10/03/2015   |   עודכן:  10/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על סקרים, שקרים ושקרי עומק
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אני רוצה להדגיש שוב את הרעיון
אהרון שחר  |  10/03/15 11:10
2
הוספת קישורם+תיקון טעות הקלדה.
אהוד פרלסמן  |  10/03/15 11:25
3
תמונה מאד חלקית
ה.א  |  10/03/15 14:13
4
נותר עוד שבוע - ניראה מי צדק ל"ת
משועשע  |  10/03/15 14:20
5
מצטרף לדברים ומוסיף :) !
א. וינשטיין  |  11/03/15 15:06
6
בנט - המנהיג הבא של הליכוד
ה.א  |  15/03/15 06:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עו"ד חיים שטנגר
עד שלא תכונן ממשלה חדשה, הרי אין מכהנים עוד בממשלת המעבר הנוכחית שרי אוצר, בריאות, חינוך, משפטים, הרווחה והשירותים החברתיים והמדע, הטכנולוגיה והחלל, עם פיטוריהם והתפטרותם של שרי מפלגות יש עתיד והתנועה
עידן יוסף
הברכות הלא-חוקיות הוצאו מ"קריאת הקודש" בעקבות עתירת חדו"ש    המפלגה ועיתון "יתד נאמן" התחייבו שלא לפרסם דבר ברכה הנוגד את החוק    התחייבותן קיבלה תוקף של צו מניעה
איציק וולף
ראש הממשלה תקף בכינוס בחירות את האמן יאיר גרבוז וציין שהמסורת והמורשת הן הבסיס לעתיד עם ישראל
בעז שפירא
מרגע שמציבה עצמה אם שכולה בזירה הפוליטית ומשם היא מטיפה לדרך מסוימת שבעבר הקרוב הוכיחה את "יעילותה" בייצור שכול נוסף, אין לדבריה הנאמרים חסינות מביקורת גם אם זו נוקבת
ד"ר איתן לסרי
אם אחד המבחנים להיותה של מדינה דמוקרטית הוא עיתונות ראויה לשמה, הרי שבשבועות האחרונים אין בינינו לבין מדינה דמוקרטית ולא כלום. כי מה שנעשה כאן על-ידי שורה ארוכה של עיתונאים וכלי תקשורת, שמבועתים מהאפשרות שנתניהו ינצח שוב בבחירות, הוא פגיעה בדמוקרטיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il