X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי נמרים של נייר, טינה, גורמים נכות, ציניות ויש דרג
▪  ▪  ▪
"מגלגלים" על האישה [צילום: פלאש 90]

א. צנזורה
פעם, בשיחה עם הצנזור הצבאי הראשי, הצעתי לו לצנזר את הגנרלים בדימוס, שרוב דבריהם ומעט כתביהם חושפים בפני האויב את ערוותה הדלה של מערכת ביטחוננו.
האויב יודע מי עומד מולו - אמר אדם נוסף, שהשתתף בשיחה - האויב מכיר את הגנרלים שלנו, ויודע שהם נמרים של נייר, שטובים בקושי רק לפוליטיקה הישראלית.
ב. הגחלים עדיין לוחשות
למרות שחלפו 150 שנה מאז מלחמת האזרחים האמריקנית, לא הגלידו הפצעים, והטינה עדיין רוחשת. מדי פעם יש התפרצות, הנובעת מחוסר רגישות, או מזלזול פטרוני של הצפוניים.
בשנת 1916 - ערב כניסת ארצות-הברית למלחמת העולם הראשונה - הציע שר הצבא האמריקני לארגן דיוויזיה ראשונה על-מדינתית בארצות-הברית. מפקדי הצבא התנגדו לרעיון בטענה, שחיילים דרומיים (דיקסיז) יסרבו לקבל פקודות ממפקדים צפוניים (ינקיז) ולהפך. את הרעיון הריץ, למרות ההתנגדות, מיג'ור דאגלס מקארתור, שהפך אותו לדיוויזיית החי"ר המוצלחת מאוד ריינבאו ("קשת בענן").
בצפון היא "מלחמת האזרחים", ובדרום - "המלחמה בין המדינות" - כיוון שמדינות הדרום פרשו, בהתאם לזכותן בחוקה האמריקנית מארצות-הברית, והתאגדו ליישות מדינית חדשה - הקונפדרציה - רעיון, שהנשיא לינקולן סירב לקבל, ויצא באלימות לבטל את פרישתן.
באנדרטות הדרומיות למלחמה מתוארת עילה אחרת למלחמה מאשר באנדרטות הצפוניות. בדרום זו הייתה מלחמה על זכות המדינות לפרוש מארצות-הברית (כולל טקסס, שוויתרה על עצמאותה, והצטרפה לארצות-הברית, בתנאי שתוכל לפרוש מהברית). כשרצו להקים אנדרטה כזו ברחבת הסנאט של טקסס בשנות הארבעים של המאה הקודמת, ניסתה ואשינגטון לסכל זאת. היא סיכלה הרבה שנים הקמת אנדרטה לפשע המלחמה של שריפת העיר אטלנטה בידי חיילי הצפון. זו הוקמה רק בעיצומה של מלחמת העולם השנייה. וכדי להדגים את חומרת הבעיה, רק בשנת 1958, כשכבר לא נותרו חיילים משוחררים מהמלחמה, הושוו התשלומים לחיילים ממשוחררים דרומיים לאלה של חיילים משוחררים צפוניים.
ברחבי הדרום ה"עמוק" נוסעות מכוניות עם דגלי הקונפדרציה, ועליהן דבקיות, "לפרוש", ואל תזלזלו - הטינה כלפי הינקיז עדיין גבוהה.
עכשיו צצה בעיה בפלורידה. ריק סקוט, מושל המדינה, הודיע, כי דחה את הבקשה לכלול שלושה לוחמים בצבא הקונפדרציה (CSA) בחדר ההוקרה לחיילים משוחררים בבירת המדינה. השלושה - אדוארד פרי, מושל לשעבר של פלורידה; דיוויד לאנג, "אבי" המשמר הלאומי של פלורידה; וסמיואל פּאסקו, שייצג את פלורידה בסנאט האמריקני - לא אושרו כיוון שלא שירתו בכוחות המזוינים של ארצות-הברית, אלא בצבא הדרום.
ממליצי השלושה טוענים, כי בתקנות לא ציינו באיזה צבא צריכים המועמדים לשרת, וזו אפליה של לוחמי הדרום. השלושה שירתו בנאמנות את פלורידה, לדעת הממליצים, ודי בכך כדי לכוללם בחדר ההוקרה.
ואם נדמה, שזו בעיה אמריקנית - זו רק אשליה.
ג. שִכחה
צה"ל מדווח על גידול של שלושים אחוזים ברצון הצעירות להתגייס לתפקידים קרביים, והוא פותח כעת גדוד מעורב חדש של חי"ר קל - בנוסף לגדוד "קרקל", שתפארתו על היותו מורכב גם מלוחמות.
אך הצבא שוכח לספר לצעירות, כי רוב הבנות, שהתגייסו למסלול קרבי, סיימו את שירותן כנכות; וכרגיל אצלנו, אל תבלבל את הפמיניסטיות ואת יועצת הרמטכ"ל למעמד הנשים עם עובדות.
ד. פעילות ציונית
מאחורי הקלעים של מערכת הבחירות מזרים השמאל - שנקרא בציניות במערכת הבחירות, "המחנה הציוני" - כספים ומאמצים, כדי להגביר את אחדות המחנה הערבי, שכידוע מורכב מאוהבי ישראל ידועים, כמו חנין זועיבי, אחמד טיבי וחבר מרעיהם.
בניגוד למקובל, שיקולים אלקטוראליים - טקטיקה ואסטרטגיה -חשובים במערכת הבחירות. בינתיים, נראה, כי מאמצי בוז'י-ציפי נכשלו, ולא נחתם הסכם עודפים בין המחנה הערבי לבין מר"צ.
הבחירות בשבוע הבא, ועד לספירת הקולות ולחלוקת המנדטים עוד נכונו לנו עתידות.
ה. עזר כנגדו
זכה - עזר. לא זכה - כנגדו, פירשו רבנן את הפסוק, "... לֹא טוֹב הֱיוֹת הָאָדָם לְבַדּוֹ אֶעֱשֶׂה לּוֹ עֵזֶר כְּנֶגְדּוֹ (בראשית ב', י"ח).
כך, גיבורי החידה בעלית הישראלית זוכים לגלגל את ההאשמות הפליליות לעבר נשותיהם, ויוצאים צחים כשלג מטפלון. בשנות השישים גיחכה המדינה כשעסקן דתי שלח את אשתו לכלא במקומו כשהתגלתה מעילה בכתב-עת שערך. אחר כך, כזכור, שלף אהרן ברק, היועץ המשפטי דאז, את הרעיון, כדי לטהר את יצחק רבין מעבירה של אחזקת מטבע זר וחשבון בבנק אמריקני. הרעיון המוצלח שימש גם את יהודה וינשטיין, הרועץ המשפטי הנוכחי, כשהתברר שבביתו מועסקת עובדת זרה ללא רישיון עבודה. וכמובן, לא נשכח את אהוד ברק, מר טפלון האולטימטיווי, שאשתו הורשעה כעת בהעסקת עובדת זרה ללא רישיון בביתם.
הציבור המטומטם מתבקש להאמין, שידיהם של הבעלים לא הייתה במעל, ובמדמנת ישראל יש שוויון בפני החוק. למשל, כמה מידידיי, חקלאים העובדים קשה בשדותיהם, שילמו קנסות גבוהים ואפילו ישבו במאסר לאחר שהורשעו בהעסקת עובדים זרים - לא לאחזקת דירות פאר, אלא לגדל קצת ירקות לפרנסתם.
לא סתם לימדו אותנו בצבא, כי יש דרג ויש ...

תאריך:  10/03/2015   |   עודכן:  11/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק אשליה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אלמנות האצל..וההגנה
שמעון מהצפון  |  10/03/15 19:13
2
אדמירלים צר כעולם צרצר
יוסי שריד  |  10/03/15 19:39
3
לא נכון. אהרון ברק דרש מרבין
בני בנקר  |  10/03/15 21:25
4
שכחת להזכיר את גיבורינו המושחת
משה מיכאל  |  11/03/15 07:16
5
מענין, למה מעולם לא הזכירו....
ציוני-חילוני  |  11/03/15 15:21
6
"לפרוש" זו השאלה...
ירון זכאי 1  |  12/03/15 09:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
כתב העת ריבונות
עבור שר הכלכלה וחבר הקבינט הביטחוני, השר נפתלי בנט, סכנותיה של מדינה פלשתינית הן שילוב קטלני של ביטחון וכלכלה, אבל הכל מתחיל בהבטחה התנ"כית
ישראל רוזנבלט
תופעת ההתנשאות הגזענית של השמאל כלפי מי שלדעתו "גנבו לו את המדינה", לא החלה במוצ"ש ב"נאום הקומץ" של יאיר גרבוז, וגם לא תסתיים בו. את פרסום "נאום הצ'חצ'חים" של דודו טופז ניסה המערך למנוע. את דבריו המקוממים של גרבוז אפילו לא ניסו. ידיעות אחרונות שהעניק לעצרת כיסוי מפרגן מירבי, פשוט התעלם מהם
יצחק מאיר
אין רציונל בעולם היכול לתת טעם לסכלות היצרית הטוענת שהשמאל נושא באחריות למות ישראלים מפני השקפת עולמו או הימין נושא באחריות לחיי יהודים מפני דעותיו    מותר להיאבק בימין על ניצחון הימין ובשמאל על ניצחון השמאל
איתן אראל
שמעון זיו
מפלגת כולנו בנויה כמו מפלגת אין עתיד על האוירה השוררת בארץ של הכל נתון והרשות אינה נתונה. זוהי מפלגת אוירה בלי שורשים, בלי אופק, בלי התחייבויות ובלי תשתית ארגונית כמו המפלגות הגדולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il