X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מסעדת סלימי - זה המקום היחיד במזרח הרחוק שמגישים בו אוכל פרסי. הסועדים הקבועים לא בדיוק מחבבים, זאת בלשון המעטה, את הערבים הפרסים שבפרס - ומביעים דעתם השלילית עליהם, בפרסית עסיסית שהביאו מהבית. נתניהו היה מרגיש כאן כבן בית אהוב
▪  ▪  ▪
גורמה המטבח הפרסי

כשהחלו ההצקות מצד חברים קרובים, שדעותיהם הפוליטיות אינן קרובות, כלל וכלל, לאלה שלי והם לא הבינו: "איך אדם אינטליגנטי ומשכיל כמוך מצביע בשבילו", תוך שהם הציעו לי: "להצביע אפילו בשביל כחלון ורק אל תצביע בשבילו", מיהרתי לתחנת הקלפי הממוקמת בבית-הספר היסודי, ליד ביתי והצבעתי ממש, ממש בשבילו. עכשיו יכול הייתי להיפנות ולרצות בטני המקרקרת - לאחר שחדלו ההצקות, שהביאו בעקבותיהן כאב ראש מעיק - ששלחה גלי רעב לכיוון המוח, תוך שהיא הוסיפה מכאובי רעב לכאב הראש ודרשה כעת במפגיע התייחסות מינימלית אליה.
החלטתי שהמקום הטוב ביותר בו לא אשאל למי הצבעתי, שכן רוב הסועדים הקבועים בו (לא אלה היאפים עם המשקפים העגולים, הבאים להתחכך, מפעם לפעם, בדרומיים אותנטיים), הצביעו ומצביעים שנים, רק עבורו ועבור מפלגתו, גם בימים שהוא לא עמד בראשה - לשבור בו הרעב ובלי בלבולי מוח פוליטיים, הוא מסעדת סלימי. זה המקום היחיד במזרח הרחוק שמגישים בו אוכל פרסי, הסועדים הקבועים לא בדיוק מחבבים, זאת בלשון המעטה, את הערבים הפרסים שבפרס - ומביעים דעתם השלילית עליהם, בפרסית עסיסית שהביאו מהבית הפרסי שלהם. נתניהו היה מרגיש כאן, כבן בית אהוב, בייחוד יום אתמול, גם קודם פתיחת הקלפיות וספירת קולות האמת "ששמו אותו, מחדש, על המפה".
כן בחירות. לא בחירות. מ'זה מעניין בכלל ת'רמי סלימי. הוא רוכן אליך, במסעדה שלו הנושאת שם משפחתו, ברחוב נחלת בנימין ומציע, על-פה, מהתפריט הקיים אותו יום. הכל מתבצע מתוך ראשו הקודח של רמי, מעודף חישובי מחירי הארוחות של הסועדים שקדמו לך. אז אתמול אם התמזל מזלך ובזמן שהמתנת בתור הארוך שהשתרך חוצה למסעדה, אלה שבתוך המסעדה לא חיסלו מוצרי בסיס חיוניים בתפריט היום - כלל התפריט: פלוספט, שהוא אורז לבן. פלוסבז'י - אורז ירוק עם אפונה ושמיר וחורשט עלו - רוטב מישמש (מישמיש בשבילכם). מי שהגיע מוקדם יותר, יכול היה ליהנות גם מחורשט סבזי שהוא רוטב בצבע ירוק ומה זה, טעים. טעים לאללה.
אלה שלפני נהנו גם מגונדי ברנג'י שהוא קציצה ענקית העשויה מבשר עוף טחון ואורז, המוגשת בתוך מרק צהבהב מדליק. אם קציצה כזו נופלת לכם על הרגל, בזמן שירות סדיר וגם/או במהלך שירות מילואים, במטבח צה"לי - צה"ל לא אחראי. משפטנים קוראים לכך אשם תורם של מאה אחוז - ושלכם בלבד! יודעי ומביני דבר באוכל פרסי, נוטלים חלק הגון ממנת האורז הלבן, מכניסים אותה למרק ומערבבים. לאחר מכן, הם נחים קצת ואז נותנים הם לחוש הטעם להביא חיוך מתוק - מה זה מתוק. מתוק במאה אחוזים, באחריות, אל הפנים.
כמובן שיש בשטח קובינה שזהו הקבב הפרסי המפורסם, המוגש על שיפודי מתכת שטוחים ורחבים. מי שרוצה יכול להזמין באלאמורג שאלה הם כנפי עוף. יש גם שיפודי פרגית שלא זכרתי לרשום על נייר ת'שם שלהם בפרסית, כדי להשוויץ בפניכם בבקיאות שלי בקולינריה פרסית (בלי דגש בפא, למרות שיש דגש בבגד כפת בראש מלה, כי הפרסים לא רוצים להדגיש הפא, אם היא בתחילת המלה. למה? ככה. לא בא להם). יש ימים שמגישים במסעדת סלימי גם תבשיל אש (בפתח), שהוא תבשיל חובה, יחד עם אורז, המורכב ממיץ רימונים, סלק ותמרהינדי.
הכל נעשה תוך הגשת המנות בחיוך ובנעימות, כך שאין כל סיבה שלא תרגישו - תוך זמן קצר ביותר - בני בית במסעדה. המלצריות החביבות העפות סביבכם כמו דבורים, הטסות מפרח לפרח, בניצוחה של סימה פמילי, אחותו של רמי סלימי, מכניסות אתכם, תוך זמן קצר, לאווירה כיפית, כך שלא בא לכם לצאת החוצה. רק מבטי הזעם וחוסר הסבלנות שתוקעים בכם ובצלחות שלכם, אלה שמתייבשים בחוץ, מזכירים לכם שלא כדאי למתוח החבל, עד הקצה. אז מתייצב לידכם רמי ובמהירות - סוגר חשבון. אם לא התפרעתם, אז תקבלו גם עודף משטר של מאה שקלים ואפילו שהזמנתם גם בקבוק שתייה קלה, יחד עם הארוחה המשביעה.
לא נאשים אתכם אם תקומו מהשולחן עם חיוך מטומטם וחביב מהסוג שהיה מרוח על הפרצוף של השחקן שגילם דמותו של אלכסנדר בסרט "אלכסנדר המאושר". אם תהיו גם לארג'ים ותכניסו מהצד לתוך החשבון הכולל, גם איזה טיפ שמח, עליז ומדליק, הרי רמי ידווח מיידית למירי המלצרית, שיש טיפ עבורה מכם. אם גובה סכום הטיפ הוא משמעותי, תדווח גם עובדה זו, על-ידו, באופן מיידי, למירי. היא תפנה מבטה לעברכם - ובין הגשת מנות לשולחן אחד ופינוי שולחן אחר מהכלים המלוכלכים והכנתו לסועד הבא - תזרוק אליכם, המשפט האלמותי הבא, מעומק הלב, מלווה בחיוך ענק, שיהדהד בחלל המסעדה: שתהיה לכם פרנסה טובה ותודה רבה". אם נפלתם בביקורכם במסעדה על יום ששי, היא תוסיף לברכה גם ת'משפט: "שבוע טוב".
המסעדה פתוחה ששה ימים בשבוע משעת צהריים או קצת לפני כן (שעה 11:00 פחות או יותר) ונסגרת עסה"ב. אה, שכחתי לגמרי. אתם לא יודעים מה זה עסה"ב? זה משפט חשוב למדי ובעברית בסיסית הוא ראשי תיבות של המשפט: "עד סיום האוכל בסירים". לקראת סגירה, הרי יצא - קרוב לוודאי - פנחס מהמטבח ויעשה לכם קולות של שלום ולהתראות, שכן הגיעה שההע"ה. שההע"ה הם ראשי תיבות של המשפט:"שעת הפיכת הכסאות על השולחנות".
מסעדת "סלימי", רחוב נחלת בנימין 80, תל אביב; טלפון 03-5188773. כשר בהשגחת רבנות תל אביב. פתוח כל יום (למעט שבתות) משעה 11:00, פחות או יותר ונסגר בשעת סיום האוכל בסירים, בסביבות השעות 15:00-16:00, פחות או יותר. דירוג מסעדות בסולם שטנגר: 8.5 נקודות מתוך 10 נקודות.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  18/03/2015   |   עודכן:  18/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אוכל פרסי בהשגחת נתניהו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בדקתם את הניקיון במטבח ? ל"ת
.  |  19/03/15 12:21
2
אני דווקא חושבת שיש עוד מסעדות
רוזה רוז  |  24/03/15 23:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
אהוד פרלסמן
הערכה סבירה של התפלגות קולות החיילים מעלה שכתוצאה מהם יעבור מנדט אחד מאגודת ישראל לליכוד, ומנדט אחד יעבור למרצ מהערבים. אם תתאמת הערכה זו תסיים מרצ עם 5 מנדטים, וזהבה גלאון תחזור בה מהתפטרותה
עופר וולפסון
בכנסת ה-20 יכהנ כ-40 ח"כים חדשים ו-28 נשים - שיפור קל לעומת הכנסת הקודמת אך שיא נוסף    מספר הח"כים הדתיים ירד משמעותית    וגם: כיצד תיראה הקואליציה הבאה?
יעקב עמר
גם כאשר התברר כי ניצחונך מובטח ונאומי הבחירות מפנים מקומם למתמטיקה פשוטה, המשיכו נביאי השמאל, מכוח אינרציה נעלמה או סתם טיפשות מצויה, להסביר כי הסיכוי שבוז'י ירכיב את הממשלה הבאה הוא גבוה
יואב יצחק
"הו-הא מי זה בא, נוני אכל אותה" - כך קראו אנשי הליכוד בקבלת הפנים החמה לנתניהו ורעייתו בהגיעם לנאום הניצחון    ב-News1 חשפנו והזהרנו מפני מעשיו של ארנון מוזס ומפני הפרסומים המגמתיים במרבית כלי התקשורת    התוצאות מלמדות על הצלחת המאבק נגד המגמתיות של כלי התקשורת ועל ניצחונו של ביבי נגד נוני בקרב: מי יהיה ראש המדינה
אלעזר לוין
עשוי לוותר על תפקיד יו"ר מקרקעי ישראל    מחפשים דחוף מנכ"ל חדש לרשות המקרקעין    האם אריאל ימשיך בתפקידו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il