X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בנימין נתניהו, ג'ון קרי [צילום: אבי אוחיון / ג'י.פי.או /פלאש 90]
ניסיון לטרפד את הבנות קרי בעניין הר-הבית
הפלשתינים מנסים לטרפד את הבנות שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בעניין הר-הבית כדי לסחוט ויתורים נוספים מישראל

בעוד ירדן מברכת על הודעת שר החוץ ג'ון קרי בעניין ההבנות שהושגו עם ישראל בעניין הר-הבית ומגדירה אותן "צעד בכיוון הנכון", יוצאים תנועת חמאס וארגון הג'יהאד האיסלאמי נגד ההבנות האלה ורואים בהן "קונספירציה ישראלית-אמריקנית שנועדה לחלץ את ראש הממשלה נתניהו מהמשבר וניסיון לדכא את האינתיפאדה".
תנועת חמאס פרסמה ב-24 באוקטובר גילוי דעת שבו קראה ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ולירדן "שלא לקבל שום הסכם שנותן לכיבוש הזדמנות לתמרן ולעקוף את זכויות העם הפלשתיני ולעמוד בהתחיבויותיהם להגן על מסגד אל-אקצה".
בגילוי הדעת דחתה תנועת חמאס את הצעותיו של שר החוץ האמריקני קרי בעניין הר-הבית ואמרה כי "מדובר בקונספירציה של נתניהו וארה"ב שנועדה לבסס את השליטה של הכיבוש על מסגד אל-אקצה ע"י מתן האפשרות לכיבוש להתיר או למנוע ממוסלמים להתפלל במסגד אל-אקצה".
אחמד אלמדלל, ממנהיגי ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועה קרא ב-25 באוקטובר ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שבה נמצא העם הפלשתיני כדי לכנס את ההנהגה של אש"ף ולקבוע אסטרטגיה להמשך האינתיפאדה".
הרשות הפלשתינית נזהרת שלא לצאת בגלוי נגד שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, גורמים בהנהגת אש"ף טוענים כי "ההבנות שהשיג קרי אינן מחייבות את הפלשתינים וכי הם דורשים להחזיר את המצב בהר בית לקדמותו כפי שהיה עד לשנת 2000".
הפלשתינים דורשים להשיב לווקף בהר-הבית את הסמכויות שהיו לו בעבר לגבי השאלה למי מותר להיכנס למתחם. שר החוץ הפלשתיני, ריאד אלמאלכי, הזהיר ב-25 באוקטובר כי המצלמות שיוצבו בהר-הבית "הן מלכודת" והביע חשש כי "ישראל תנצל את הצילומים כדי לעצור פלשתינים".
בינתיים, גל הטרור נמשך בשטח,יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס ממשיך במדיניותו שלא לגנות את הפיגועים ונראה כי גם הרש"פ ושאר הפלגים הפלשתינים אינם מתרשמים מההבנות השיג שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בעניין הר-הבית, האינטרס הפלשתיני הוא שגל האלימות יימשך כדי להפעיל לחץ מדיני על ישראל.
הפלגים הפלשתינים כבר הכריזו על יום שלישי הקרוב כ "יום זעם". הרש"פ איננה מברכת על הבנות קרי בעניין הר-הבית ומותחת עליהן ביקורת, היא איננה מנצלת אותן באופן פומבי, באמצעי התקשורת שלה, כדי להרגיע את השטח ומעוניינת שגל המחאה הפלשתיני יימשך, באופן מבוקר, כדי שתוכל להשתמש בו כדי להשיג את מטרותיה המדיניות.
לא מן הנמנע כי היא תנסה לסחוט, באמצעות שר החוץ האמריקני, את ישראל לוויתורים נוספים בהר-הבית ולצורך זה תטען בפני האמריקנים כי ההבנות שהשיג שר החוץ קרי אינן מספיקות כדי להרגיע את השטח והיא זקוקה ליותר מכך,סביר להניח כי הרש"פ תדרוש כי ישראל תודיע גם על הקפאת הבנייה בהתנחלויות.
תנועת חמאס והגי'האד האיסלאמי מבטלות את ההבנות שהשיג שה"ח האמריקני במחי יד וקוראות להמשך מעשי הטרור והאלימות ולאינתיפאדה כוללת.

תאריך:  25/10/2015   |   עודכן:  25/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסיון לטרפד את הבנות קרי בעניין הר-הבית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עוד פעם שטויות מבן מנחם? ל"ת
בבר  |  26/10/15 03:21
2
"הבנות"
סתם אחד  |  26/10/15 07:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
בעז שפירא
במחי הודעה רשמית אחת, מנוסחת בקפידה, נכנע ראש ממשלה בישראל לשונאי ישראל לדורותיהם, לקהילה הבינלאומית הצבועה והמתחסדת, לרוצחים הערבים הניאו נאצים שמסביבנו ובתוכנו, לחנין זועבי, זחאלקה ואחמד טיבי
יראון פסטינגר
שימוש באיש כזה - מרטין אינדיק בתור מתווך ובתור יועץ בכיר יש בו כדי להסביר את הכשלון המוחץ של ממשל אובמה גם בניסיון להחיות את המשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים, יש בו כדי להסביר את החלטתו האומללה של הנשיא אובמה בראשית כהונתו לנטוש את מפת הדרכים של הנשיא בוש, אותו אפיק מדיני לו הסכימו גם ממשלת הליכוד בראשות שרון וגם הפלשתינים
עידן סובול
[נוסח עברי: עידן סובול]
אהרון שחר
המצב בעולם אינו תוצאה מקרית של "ככה זה"    הוא תוצאה של כוחות חזקים המצליחים להשליט את רצונם
רפי לאופרט
עניין השקרים שזור ב"נכבה", בהיסטוריה הפלשתינית בארץ-ישראל, בהבטחות שכביכול ניתנו להם ולא קוימו ובנחשלות החברתית והכלכלית שלהם. התופעה אינה נדירה ואינה מוגבלת לנרטיב הלאומי, היא שזורה כמעט בכל היבט של החיים היום-יומיים ובנגזרות של הסיפורים הלאומיים והחברתיים-כלכליים. בתקופה האחרונה אנו עדים לסיפורי הבדים סביב הר-הבית ומסגד אל-אקצה כאשר כל הקמפיין הפלשתיני-מוסלמי מבוסס על שקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il