X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממשל טראמפ הודיע על סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון כעונש על סירובם לחזור למו"מ עם ישראל ופנייתם לבית הדין הבינלאומי בהאג. הרש"פ ומדינות ערב מגלות חולשה והנשיא האמריקני שועט קדימה לישום בפועל של "עסקת המאה"
▪  ▪  ▪
נציגות אש"פ בוושינגטון [צילום: AP]

הנשיא טראמפ ממשיך במלחמה הפתוחה נגד הרש"פ והעומד בראשה תוך כדי שהוא מנצל את חולשתה ורפיסותן של מדינות ערב כדי להפעיל לחץ על מחמוד עבאס בניסיון לקדם את תוכניתו המדינית החדשה לפתרון הסכסוך הישראלי פלשתיני.
בעוד בישראל ובאש"ף מציינים מלאת 25 שנים לחתימה על הסכם אוסלו, הודיע משרד החוץ האמריקני ב-10 ספטמבר על סגירת משרדי נציגות אש"ף בוושינגטון,בכיר אמריקני מסר כי המשרדים יסגרו עד ה-10 באוקטובר השנה.
מדובר בסנקציה ה-7 במספר נגד הפלשתינים מאז שהנשיא טראמפ נכנס לבית הלבן, שורת הסנקציות עד עכשיו כוללת את ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל, קיצוץ חלקי בתקציב אונרא, העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים,הפסקת כל הסיוע הכספי האמריקני לאונרא, הפסקת הסיוע הכספי לרש"פ בסך 200 מיליון דולר והפסקת המימון לבתי החולים במזרח ירושלים בסך 25 מיליון דולר.
ההחלטה של הממשל הייתה צפויה, בשנה שעברה הזהירו האמריקנים את הרש"פ כי הם שוקלים לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון אם הפלשתינים לא יכנסו לתהליך שלום רציני עם ישראל,לכך נוספה האזהרה מפני פניה פלשתינית לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג בדרישה להעמיד לדין בכירים ישראלים.
בהודעת משרד החוץ האמריקני נאמר כי ההנהגה הפלשתינית לא קידמה צעדים לחידוש המו"מ עם ישראל וגינתה את תוכנית השלום האמריקנית עוד טרם הוצגה.
ההחלטה האמריקנית עוררה זעם רב בהנהגה הפלשתינית, הממשל האמריקני ממשיך להנחית עליה סנקציות מבלי שהיא מצליחה להתאושש.
סאיב עריקאת, מזכ"ל הוועד הפועל של אש"פ, אמר בתגובה על החלטת הממשל: "מדובר בהסלמה מסוכנת המראה כי ארה"ב מוכנה לפרק את המערכת הבינלאומית כדי להגן על פשעי ישראל ועל התקפותיה על העם הפלשתיני". התגובה הפלשתינית המעשית המיידית על ההחלטה לסגור את משרדי אש"ף בוושינגטון הייתה הגשת תלונה נוספת לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד הריסת הכפר ח'אן אלאחמר ליד ירושלים הצפויה בעקבות החלטת בג"ץ בנושא.
אחמד מג'דלאני, חבר הוועד הפועל של אש"פ, הודיע כי צוות פלשתיני החל להכין תלונות שיוגשו לבית הדין הבינלאומי בהאג נגד ישראל וכי הרש"פ תבטל את כל ההבנות שהיו עם הממשלים הקודמים בארה"ב בדבר ההתחיבות של הפלשתינים שלא לבטל את התיאום הביטחוני עם ישראל.
ברחוב הפלשתיני יש זעם רב על רפיסותה של הרש"פ, פלשתינים השוהים בארה"ב יצטרכו למצוא עכשיו דרך חדשה כדי לקבל שירותים קונסולאריים אחרי סגירת משרדי אש"ף בבירה האמריקנית. למעשה, ההודעה האמריקנית על סגירת משרדי אש"ף נועדה להשיג שתי מטרות עיקריות:
  • ניסיון לאלץ את הפלשתינים לשוב לשולחן המו"מ.
  • הטלת "עונש" על הרש"פ על שהגישה תלונות נגד ישראל לבית הדין הבינלאומי בהאג וניסיון להרתיעה מפני הגשת תלונות נוספות בעתיד.
גורמים בתנועת פתח מותחים ביקורת על מחמוד עבאס על כך שלמרות שהחלטת הממשל הייתה צפויה הוא לא נערך מראש, לדבריהם הוא יכול היה להקדים את הממשל ולסגור ביוזמתו את משרדי אש"ף בוושינגטון כחלק ממחאתו על ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל. לדבריהם, מחמוד עבאס עסוק כל היום במאבק נגד חמאס ברצועת עזה ובניסיונותיו לטרפד השגת הסכם רגיעה בין חמאס לישראל.
על-פי הגורמים בפתח, מחמוד עבאס יכיל את הסנקציה האמריקנית החדשה, אין לו שום עניין לנתק לגמרי את קשריו עם הממשל האמריקני למרות שרשמית הוא מחרים את ממשל טראמפ מאז ההכרזה על ירושלים כבירת ישראל. ב-10 בספטמבר חזר לרמאללה הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי הפלשתיני לאחר ביקור בארה"ב. רשמית הוגדרה מטרת הביקור כיציאה ל "טיפול רפואי", אך הגנרל מאג'ד פרג', שהאמריקנים רואים בו את המועמד המועדף לרשת את מחמוד עבאס,קיים סידרה של פגישות עם בכירים ב-CIA בנושא המלחמה בטרור.
על-פי גורמים בכירים ברש"פ,הוא ניסה בין היתר להקים ערוץ חשאי בין הנשיא טראמפ לבין מחמוד עבאס כדי למצוא נוסחה שתאפשר החזרת הקשרים לקדמותם, אולם,יו"ר הרש"פ הציב תנאים קשים שהנשיא טראמפ לא היה מוכן לקבלם.
למרות הקרע בין ממשל טראמפ לרש"פ, הממשל ממשיך לממן ישירות את מנגנוני הביטחון הפלשתינים ובמיוחד דואג לכוחות הביטחון שבראשם עומד הגנרל מאג'ד פרג'. המנגנונים האלה ושיתוף הפעולה הביטחוני עם השב"כ הישראלי הם תעודת הביטוח של מחמוד עבאס וכך הוא מצליח לשמור על יציבות שלטונו מפני האיומים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי לחסלו ולהשתלט על שטחי הרש"פ בגדה.
הסנקציות האמריקניות על הרש"פ עדיין לא הגיעו לקיצן, האתר "אלח'ליג' און ליין" דיווח ב-11 בספטמבר מפי גורמים בתנועת פתח כי בתחילת השנה הבאה יודיע הנשיא טראמפ על הגעה להסכם עם מדינות ערב שמארחות פליטים בשטחן כמו, לבנון, סוריה וירדן בדבר יישוב הפליטים הפלשתינים בשטחן תמורת סיוע כלכלי אמריקני נכבד. ירדן היא המתנגדת התקיפה לרעיון, אך הנשיא טראמפ מנסה לנצל את המשבר הכלכלי הקשה בממלכה ההאשמית כדי לשכנע אותה להסכים לתוכניתו.

תאריך:  12/09/2018   |   עודכן:  12/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רבקה שפק ליסק
מדובר בכיבוש ערבי של כ-400 שנים בלבד    הכיבוש לא הביא להתנחלות ערבית-מוסלמית בארץ    רוב אוכלוסיית הארץ מהמאה ה-4 עד המאה ה-14 הייתה נוצרית לא ערבית
איתמר לוין
משרד החינוך האמריקני פתח מחדש את חקירת תלונת ארגון ציוני אמריקה משנת 2011, ועשוי לקבוע שקריאות לחרם על ישראל במוסדות אקדמיים מהווה אנטישמיות פסולה
עומר כרמון
התקשורת הערבית מדווחת כי חברי הכנסת אחמד טיבי וג'מאל זחאלקה קראו לגנות את ישראל ולהקפיא חברותה באו"ם    בראשית השבוע נפגשו בבריסל חברי הכנסת טיבי וערער עם נציגי הפרלמנט האירופי
עומר כרמון
גרמניה, בריטניה, צרפת, איטליה וספרד בהודעה משותפת: "תוצאות ההריסה ופיזור התושבים, כולל ילדים, ישפיע לא רק על המפונים, אלא גם יקרין באופן חמור ביותר על הסיכוי לפתרון שתי המדינות"
יוני בן-מנחם
ארגון חמאס קיבל החלטה אסטרטגית להסלים את האלימות בתקופת החגים כדי להפעיל לחץ על ישראל להסיר את המצור מעל הרצועה   
גורמים בחמאס מדגישים כי אינם רוצים בעימות צבאי כולל אלא בהסלמה מבוקרת שתשבור את המבוי הסתום ותחזיר את הפעילות הבינלאומית בעניין רצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il