X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברור הוא שהסיכוי שואף לאפס שמי שהוא מתוך גוש הימין, לאחר שנבחר לכנסת, ובתמורה למיצובישי, או תפקיד סגן שר, יחליט לעבור צד (מעשה רבין להשגת הסכם אוסלו 61:59)
▪  ▪  ▪
גנץ. חבר יועצים כושל [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

רישמו לפניכם את התאריך 20 לפברואר 2019. זה היום בו הוכרעו הבחירות. גנץ, לפיד, גבאי: לאן פניכם? תוך כדי הקמפיין שלכם "רק לא ביבי", לעומתכם, רה"מ נתניהו בשקדנות, בכישרון, בהתמדה ובנחישות תוך מימוש מהלך פוליטי גאוני ומוצלח גרם לכמה מפלגות קטנות מהימין להתאחד. הם כולם ירוצו כרשימה אחת. בכך גרם שקולות מצביעים מהימין לא ילכו לאיבוד במסגרת אחוז החסימה. נובע מכך, שסבירות גבוהה שגוש הימין צפוי לקבל כ-65, ואולי יותר, חברי כנסת. בכך מתבהרת התמונה שממשלת ימין תורכב לאחר הבחירות ואולי תוך השבועיים הראשונים לאחריהן (אולי כבר השלד הורכב). מאידך-גיסא, גוש השמאל ימנה בטווח של 41-43 חברי כנסת ללא הרשימות הערביות. הגם שבתוך גוש השמאל יהיו חברי כנסת ערביים (מרצ), דהיינו, לא ציונים. ההפרש הזה, של כ-20 חברי כנסת, הוא עצום מבחינה פוליטית.
ברור הוא שהסיכוי שואף לאפס שמי שהוא מתוך גוש הימין, לאחר שנבחר לכנסת, ובתמורה למיצובישי, או תפקיד סגן שר, יחליט לעבור צד (מעשה רבין להשגת הסכם אוסלו 61:59). בנוסף, בעת חיה זו אין הדבר משנה אם גנץ יתאחד עם לפיד אם לאו. אם יתאחד, ייסתם על גנץ הגולל וגנץ יפסול עצמו להיות שר בממשלת ימין בראשות רה"מ נתניהו. הוא עלול למצוא עצמו יושב עמוק בספסלי האופוזיציה בחבורת אנשי שמאל מובהקים או אנטי ציונים בעליל. וכמו שהפתגם אומר "מי שחי עם צ'אקאלים (תנים), בסופו של דבר מילל כמוהם". האם לזה שאף? ואם יתחבר לממשלת נתניהו, הסיכוי שסיעתו תתפצל הוא ממשי. גנץ נכנס לפלונטר. פלונטר זה חושף ומציף את העובדה שלגנץ חבר יועצים כושל בשורה ארוכה של נושאים, וזה אחד מהם, אבל זה דיון אחר נוסף שלא נעסוק בו עכשיו.
לאור מצב עניינים זה, צפוי מצד מפלגות השמאל מהאופוזיציה, ניסיון מתמשך להעלים מציאות עובדתית זו. מציאות שהוכרעה. מציאות שלדעתי ידועה להם היטב. האופוזיציה תמשיך לקיים מערכת בחירות של "רק לא ביבי". ממוקדת ומכוערת שמטרתה העיקרית פגיעה אישית בראש הממשלה נתניהו, מערכה מלווה השמצות. יהיו בה דמוניזציה של אנשים. מערכת בחירות שלילית. ובהפוך על הפוך, כידוע, ההשנאה הזו והתעמולה לשסע בעם, דווקא היא תעלה את פוטנציאל הימין לזכות בתוספת קולות. מאידך-גיסא, ברור הוא שבתוך גוש השמאל יתחולל מאבק פנימי על חלוקת 41-43 חברי הכנסת שאיננו רלוונטי למהפך. גם לא משנה מי יהיה ראש האופוזיציה. בחירות לא נועדו לברר מי יהיה ראש האופוזיציה. השמאל כלא עצמו בכוחות עצמו לפינה הזו. אכן 6 שבועות לפני הבחירות, לכאורה הן כבר הוכרעו. האמנם? אכן התאריך 20.2.19 הוא יום משמעותי בפוליטיקה בישראל.

תאריך:  24/02/2019   |   עודכן:  24/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הסכם אוסלו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האופוזיציה למהפך או לפח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ, אשכנזי ויעלון = קסטנר
מתחלחלת  |  24/02/19 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איתן קלינסקי
מי שרצח תינוק יהודי ביישוב יהודי ביצע מעשה מתועב, מי שרצח תינוק ערבי בכפר פלשתיני ביצע מעשה מתועב    ההבדל הוא בכך, שמי ששמח והביע תמיכה גלויה ברצח התינוק הפלשתיני הוא עלול להיות נציג לגיטימי בכנסת ישראל בחסותו של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו
איציק וולף
חברת 'אחריות לאומית' היא שתפעלה את קמפיין 'אין איחוד הקול אבוד' שקרא לאיחוד מפלגות המרכז-שמאל    עו"ד אושי אלמליח כתב למנהלי החברה: הריני להודיעכם על סיומו (המוצלח מאוד) של הקמפיין והפסקת כל פעילות בקשר אליו
איציק וולף
ראש הממשלה נמנע מלהשיב לביקורת של ארגון איפאק וטוען כי הגינויים שנשמעים לצירוף 'עוצמה יהודית' למפלגות הימין הם צביעות    "שלול איחוד עם מפלגות ימניות זה פסול אבל לפעול כדי להכניס מסיתים ומרגלים נגד ישראל זה לגיטימי. שיא האבסורד"
ד"ר חיים משגב
שלושה גנרלים וכתב אחד מחופשים למשהו שהם לא מאמינים בו    רק השנאה לראש הממשלה מדריכה אותם    אם יצליחו לכבוש את השלטון - הפילוג יהיה גרוע מאי-פעם. הרבה תופעות מן העבר יחזרו על עצמן. השנאה שטיפחו במחנה השמאל כלפי מנהיגי הימין, זאב ז'בוטינסקי, מנחם בגין ואחרים, תחזור על עצמה ביתר שאת.
איציק וולף
שר האוצר טוען כי לא ניתן לדעת האם מפלגתם של בני גנץ ויאיר לפיד היא בעד הבנקים או בעד הציבור, בעד הקבלנים או הזוגות הצעירים
רשימות נוספות
הסקרים: גוש הימין נחלש ושואף לתיקו  /  עידן יוסף
"גנץ ואשכנזי התנגדו לגדר בגבול מצרים"  /  עידן יוסף
לפיד: גנץ יהיה ראש ממשלה מצוין  /  עידן יוסף
צהלת החונטה  /  עליס בליטנטל
כולם נגד כולם  /  משה נסטלבאום
אושרת קוטלר מתחשבנת עם חיילי צה"ל  /  מרדכי ליפמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il